امام‌جمعه اهل سنت بخش سمیع آباد تربت‌جام تاکید کرد:
مولوی امان‌الله برزگر با اشاره به این‌که اتحاد شیعه و اهل سنت مُختص هفته، ماه و سال نیست، تأکید کرد: اوامر رهبر معظم انقلاب به‌عنوان طلایه‌دار و منادی وحدت در جهان اسلام، برای همگان واجب الاطاعه است.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 07 November 2020

امام‌جمعه اهل سنت بخش سمیع آباد تربت‌جام در گفت‌وگو با تابناک رضوی در خراسان رضوی افزود: طبق فتوای مرجع عالی‌قدر و رهبر معظم انقلاب اهانت به مقدسات یکدیگر حرام شرعی است و این سیره نبوی بایستی برای همگان فصل الخطاب باشد.

 

وی با محکوم کردن حمایت رئیس‌جمهور فرانسه در اهانت به بنی مکرم اسلام (ص) به بهانه آزادی بیان که ریشه در اختلاف‌افکنی دشمنان و ضعف مسلمانان دارد اشاره و تصریح کرد: اگر دولتمردان و سران کشورهای اسلامی اختلافات را کنار گذاشته و متحد و منسجم شوند دیگر شاهد این‌گونه هتک حرمت‌ها به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مهربانی نیستیم.

 

 وی تشکیل گروه‌های افراطی به نام «شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی» توسط جبهه استکبار را همانند داعش دانست و خاطرنشان کرد: ما مسلمانان ۹۵ درصد اشتراکات مذهبی و عقیدتی داریم، بنابراین امروز وظیفه همه علماست که با روشنگری و بصیرت دهی بدون هیچ ترس و واهمه‌ای مردم را نسبت به حربه‌های استکبار جهانی آگاه و امت اسلامی را از افتراق به‌ وحدت و یکپارچگی سوق دهند.

 

امام‌جمعه اهل سنت بخش سمیع آباد تربت‌جام با اشاره به این‌که اتحاد شیعه و اهل سنت مُختص هفته، ماه و سال نیست، تأکید کرد: اوامر رهبر معظم انقلاب به‌عنوان طلایه‌دار و منادی وحدت در جهان اسلام، برای همگان واجب الاطاعه است.

 

مولوی برزگر رهنمودها و ارشادهای پیامبرگونه معظم له را در همه عرصه‌ها به ویژه حوزه امنیت راهگشا دانست و ادامه داد: ایشان بدون هیچ ترس و واهمه‌ای و با شجاعت از اقدام سربازانش در کور کردن چشم آمریکایی‌ها در عین الاسد که به‌واسطه شهادت رساندن سردار سلیمانی انجام گرفت، حمایت و اقتدار و عزت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.

 

وی به نقش برجسته علمای شیعه و اهل سنت در تبیین اوامر رهبری اشاره و گفت: اگر در این برهه از زمان همه اندیشمندان و آزادی خواهان برای سربلندی امت اسلامی ید واحده شوند هیچ‌کس نمی‌تواند بر ملل مسلمان سلطه پیدا کند و معتقدیم افرادی که سر در آبشخور دشمن‌دارند، غلام حلقه‌به‌گوش استکبارند و قطعاً خیرخواه و دلسوز جامعه مسلمین نیستند.

 

وی بابیان این‌که اهل سنت منطقه به اهل‌بیت (ع) و خاندان عصمت و طهارت عشق و ارادت دیرینه دارند افزود: مرزنشینان منطقه کارگر فصلی‌اند و می‌بایست خدمات بیشتری به‌ویژه در مسائل عمرانی و نیز بهره جستن از مشاورین خبره در آگاه بخشی ناهنجاری‌ها و طلاق که کانون خانواده و جامعه را تهدید می‌کند صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار