تولیت آستان قدس رضوی گفت: اوقاف و آستان قدس در حوزه وقف ماموریت مشابه دارند و دو نهاد مردمی هستند و با ارتباط چهره به چهره با مردم می توانند بیش از پیش موجب جلب اعتماد عمومی گردند.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 06 November 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مدیرکل و معاونین اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: وقف یک کار ماندگار است، ما در فقه شیعه کتاب وقف داریم و این جایگاه وقف را که یک امر حساس و مهم است می رساند. 

وی افزود: حکمت وجود احکام شرعی محکم در وقف، شاید این باشد که به واقفین بالقوه اعلام می کند اگر وقفی صورت گیرد در چهارچوب شرع قرار می گیرد و این برای واقف اطمینان بخش است. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین علیه السلام با وقف باغ هایی که احداث کرد و چاه هایی که حفر کرد بزرگترین واقف اسلام است، گفت: در تاریخ هم وقف مورد قبول و توجه بوده هم سلاطین و امرا و هم رعیت به آن توجه داشته اند. 

حجت الاسلام و المسلمین مروی تصریح کرد: اوقاف و آستان قدس در حوزه وقف ماموریت مشابه دارند و دو نهاد مردمی هستند و با ارتباط چهره به چهره با مردم می توانند بیش از پیش موجب جلب اعتماد عمومی گردند. 

وی بیان کرد: حفظ موقوفات از دیگر کارهایی است که هم اوقاف و هم آستان قدس باید در آن تلاش نمایند به شکلی که هم موقوفه حفظ شود و هم به طرز مطلوب مورد بهره برداری قرار گیرد. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه به روز رسانی وقف متناسب با نیازهای روز جامعه و هدایت مردم به سوی نیات اجتماعی در وقف از اموری است که باید مد نظر قرار گیرد، گفت: ایجاد وقف هایی در حوزه علم و فناوری، ازدواج جوانان، رفع اعتیاد، کمک به خانواده های بی سرپرست و فعالیت های پژوهشی باید در اولویت قرار گیرد. 

وی در پایان اظهار کرد: تسهیل فرآیند وقف می تواند به اقبال بیشتر مردم به وقف کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار