اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 15 آبان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 05 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 15 آبان ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 15 آبان بشرح زیر است:

پیام ویژه سردار میرزایی به مناسبت هفته مازندران :

مازندران دیار علویان و سرزمین دوستداران اهل بیت (ع)

فرمانده انتظامی استان مازندران به مناسبت هفته گرامیداشت مازندران در پیامی این روز را به مازندرانی ها تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است،

مازندران دیار علویان ، سرزمین دوستداران اهل بیت (ع) و خاستگاه جان برکفان دلیری است که آوازه ی شجاعتشان در هشت سال دفاع مقدس در حافظه ی تاریخ برای همیشه باقی می ماند.

این خاک زرخیز و دلیرپرور در تمامی عرصه های خطیر و تاریخ ساز این سرزمین نقشی بی بدیل داشته و به اهتزاز در آوردن پرچم عدالت خواهی و ظلم ستیزی در خاک مقدس خان طومان مصداق بارز این ادعاست.

نام گذاری هفته ای به نام استان مازندران علاوه بر یاد آوری فرهنگ اصیل و باورهای ناب ایرانی اسلامی مردم این دیار، غیرت و تعصب مثال زدنی مردان این را بار دیگر در اذهان تداعی می کند.

اینجانب به عنوان سربازی از جمع سربازان این مرز و بوم و به نمایندگی از مجموعه ی خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی استان مازندران با ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان گلگون کفن استان، تبریک و سلام خود را به محضر خانواده محترم شهدا، اقشار مختلف مردم استان، خاصه جوانان آینده ساز این استان مخصوصا نخبگان علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری شهرها و روستاهای استان مازندران، ابلاغ و سربلندی این استان را در زیر پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب از خداوند منان مسئلت می نمایم.


فرمانده انتظامی استان مازندران

سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی


------------------------------------------------------


رهاسازی 50 هکتار از اراضی ملی در شهرستان نور

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان نور از رهاسازی 50 هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ"زمان شالیکار" با اعلام این خبر، گفت: در پی تصرف مقادیر قابل توجهی از اراضی ملی سودجویان در مناطق ییلاقی چمستان و گزنا سرا موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور،افزود: پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان و ماموران اداره منابع طبیعی زمین های تصرف شده از ید متهمان رها سازی و حصارهای ایجاد شده در آن تخریب شد .

سرهنگ شالیکار با بیان این که متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند ، اظهار داشت: تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است.

وی در خاتمه گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.


------------------------------------------------------


دستگیری مامور قلابی در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان "محمودآباد" ، از دستگیری مامور قلابی با 3 فقره کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "محمودحسین زاده"، با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری از مردم توسط فردی با عنوان مامور، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شد.

سرهنگ حسین زاده از کشف مقادیری مدارک و تجهیزات نظامی قلابی در بازرسي از کيف همراه متهم، خبر داد و اظهار داشت: این مامور قلابی در تحقيقات و بازجویی های فنی به 3 فقره کلاهبرداري در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در پایان با قدردانی از همکاری مسئولانه شهروندان در اعلام موارد مشکوک به پلیس، گفت: با اعلام موارد مشکوک به پلیس موجب افزایش ضریب امنیت جامعه و از بین رفتن فرصت های ارتکاب جرایم توسط مجرمان خواهد شد.


---------------------------------------------------


دستگیری دندانپزشک قلابی در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری دندانپزشک قلابی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"علی قیصری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی به عنوان دندانپزشک غیر مجاز در یک دندانپزشکی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود:ماموران پس از اخذ دستورمقام قضائی به همراه نماینده شبکه بهداشت شه

masoud pashna, [۰۵.۱۱.۲۰ ۱۶:۰۸]
رستان رامسر به محل اعزام و متهم را که بدون مجوز و مدارک پزشکی به عنوان دندانپزشک به مدت 4 ماه در این محل فعالیت داشت، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از پلمب واحد صنفی مربوطه خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.


------------------------------------------------------


توقیف 2 خودروی حامل چوب قاچاق در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور،از توقيف 2 خودروی حامل 19 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محمدزمان شالیکار"درتشريح اين خبر،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق فراورده های جنگلی توسط افرادی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان نور،افزود: ماموران با اجرای گشت های کنترلی متهمان را در حین انتقال چوب های قاچاق با دو خودروی کامیون در یکی از محورهای جنگلی این شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ شالیکار از کشف مجموعا 19 تن چوب قاچاق بازرسی از این خودروها که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود خبر داد و اظهار داشت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی از عزم راسخ پليس در برخورد با پديده قاچاق خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------


پلمپ 19 واحد صنفی متخلف در بابل

فرمانده انتظامي بابل از پلمپ 19 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر صنوف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"سید محسن جعفری" فرمانده انتظامي شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: به منظور ارتقاء امنيت اجتماعي و جلوگيري از بروز تخلفات و جرايم صنفي، طرح کنترل و نظارت بر واحدهاي صنفي و اماکن عمومي در اين شهرستان اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در این راستا مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومي از واحدهای صنفي این شهرستان در سطح حوزه استحفاظي شهری بازديد كردند.

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: در این راستا به 18 واحد صنفی اخطاریه پلمپ داده شد و 19واحد صنفی نیز به علت تخلفات صنفی و قانونی پلمپ شدند.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه برشمرد و در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي، مراتب را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


------------------------------------------------------


کشف 28 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گلوگاه

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 28فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت پایدار و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 8سارق و مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ حسن زاده، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون 28فقره سرقت داخل خودرو، منزل،سیم برق و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند .

وی ضمن قدرداني ازمشارکت مردم و دستگاه های دولتی و تاکیدبر همکاری با پلیس در افزایش امنیت شهرستان، ازشهروندان خواست: هشدارهای پلیسی را جدی گرفته و درصورت برخورد باهرگونه موارد مشکوک مراتب راسریعا با پلیس110درمیان بگذارند.


-----------------------------------------------


دستگیری سارق اموال داخل خودرو در بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از شناسايي و دستگيري سارق اموال داخل خودرو با 12 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسين زارع "با اعلام این خبر گفت: در پي چندین فقره سرقت محتویات و قطعات داخل خودرو در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور كار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر، خاطرنشان کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی، وی را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ زارع از کشف مقادیر قابل توجهی انوال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و بیان داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت محتویات و قطعات داخل خودرو در این شهرستان اعتراف کرد .

وی در پایان به شهروندان توصيه كرد: ضمن مجهز نمودن خودروی خود به لوازم بازدارنده، از قرار دادن وجوه نقد و اشياء قيمتي در داخل خودرو جداً خودداري کرده و با عمل به توصيه هاي پليس زمينه ا

masoud pashna, [۰۵.۱۱.۲۰ ۱۶:۰۸]
رتكاب جرم را از سارقان سلب کنند.


--------------------------------------------------------


دستگیری 19 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری 19 سارق و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز حوزه استحفاظی کلانتری 11 امیر مازندرانی به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی ساری، افزود: در اجراي اين طرح، ماموران انتظامي اين فرماندهي با هماهنگي قضائي و در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 19 متهم به سرقت، 9 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 37نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ صفرپور، تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش ازسه کیلوگرم انواع مواد مخدر ،1 دستگاه موتور سیکلت،7 عدد باطری خودرو،2 دستگاه سنگ برش،1 دستگاه تلوزیون ال سی دی و مقادیر قابل توجه دیگری از اموال سرقتی کشف شد .

وی در پايان از توقیف 8 خودرو و 29 موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و ايجاد آسايش و آرامش براي مردم است.


------------------------------------------------------


كشف 5 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی، از توقيف یک خودروی حامل 5 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشريح اين خبر،گفت: ماموران یگان امداد اين فرماندهي در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، حين کنترل خودروهاي عبوري به یک خودروی کامیونت حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 5 تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از متهم آن را از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی،افزود: در این عملیات راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.

وی در خاتمه از عزم راسخ پليس براي برخورد با قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------


اصول رهایی از تنش در ایام قرنطینه کرونایی

شرایط قرنطینه باعث می‎شود تا زوجین و افراد خانواده ساعات زیادی را در کنار هم باشند و یک چرخه تکراری را تجربه کنند و به مرور دچار روزمرگی شوند...

وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی ‌و... واقعیتی است که بشر در طول تاریخ با آن آشنا بوده است.

اختلاف نظر بین زوجین در زندگی زناشویی، تا حدودی طبیعی است، در مواردی که این اختلاف نظر‌ها بیش‎از حد باشد، مشکلاتی مانند سردی عاطفی در روابط، طلاق و در مواقعی اختلالات روحی و روانی را در پی خواهد داشت.

در حقیقت شرایط قرنطینه باعث می‎شود تا زوجین و افراد خانواده ساعات زیادی را در کنار هم باشند و یک چرخه تکراری را تجربه کنند و به مرور دچار روزمرگی شوند.

افزایش اختلافات خانوادگی، طبق آمارها و گزارشات اعلام شده، روان شناسان هشدار می‌دهند که این احتمال وجود دارد؛ در دوران پساکرونا هم تنش بین اعضای خانواده به‌ویژه والدین تداوم یابد که در این صورت هم ممکن است آسیبهای اجتماعی متعددی از جمله کاهش روابط عاطفی، شکسته شدن مرزهای احترام بین اعضای خانواده، وسواس فکری، افسردگی و در شدیدترین حالت حتی طلاق زن و شوهر و فرار فرزندان از خانه بروز کند.

بعد از مشکلات اقتصادی، موارد فرهنگی اجتماعی نیز به کرات در بین پاسخگویان اشاره گردیده است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش ارتباطات اجتماعی مانند نبود جمع‌های خانوادگی با توجه به ایام نوروز، دلتنگی، حضور طولانی مدت در خانه.

بروز برخوردها و نزاع‌های خانگی مانند خشونت علیه زنان وفرزندان، مشاجره بین اعضای خانواده.

مختل شدن فعالیت‌های روزمره و تعلیق مناسک و آداب و رسوم نوروز و مراسم ترحیم وشادی.

نبود فراغت و سرگرمی مخصوصا برای کودکان .

عدم رعایت قرنطینه و فاصلهگذاری فیزیکی توسط همشهریان و همسایگان باعث ایجاد استرس در افراد دیگر.

نگرانی از عقب‌ماندن فرزندان از آموزش و تحصیل، هم در خود فرزندان و هم در والدین.

نبود زیرساخت‌های الکترونیکی و مخصوصاً اینترنت در روستاها و مناطق فقیرنشین.

بروز مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده بر سر رعایت اصول بهداشتی.

عدم دسترسی به مراکز درمانی و

masoud pashna, [۰۵.۱۱.۲۰ ۱۶:۰۸]
پزشکی در زمان کرونا مخصوصا برای زنان باردار.

انگ اجتماعی بیماری نیز از مواردی است که در شهرهای کوچک و در برخی طبقات باعث منزوی شدن خانواده متوفی گردیده است.

مورد دیگری هم که اشاره گردیده است برملا شدن برخی رفتارهای خارج از عرف اعضای خانواده می باشد به طور مثال ارتباط نامتعارف زوجین با دیگران و خارج از چارچوب خانواده، برملا شدن اعتیاد به برخی مواد مخدر، مشکلات عاطفی و رفتاری فرزندان و حتی والدین، داشتن برخی بیماری‌های روانی و یا جسمانی و پنهان نمودن آن‌ها از دیگر اعضا به هر دلیلی و...

راه‌های کاهش تنش میان زن و شوهر در قرنطینه خانگی

درک شرایط همسر، درک تواناییها و درک ظرفیتهای همسر، درک اینکه من و همسرم دو شخصیت منحصر به فرد داریم، از دو خانواده مختلف آمده ایم و این اختلافات طبیعی است و نباید این اختلافات را از بین برد.

باور کنیم که اگر از اشتباهات همسر خود چشمپوشی نکنیم زندگی تلخی خواهیم داشت.

هر یک از همسران تلاش کند نیازها و سلیقههای همسر خود را بر تمایل و سلیقه خود ارجح بداند.

باور داشته باشیم اگر این کار را نکنیم زندگی و پیوند ما شکسته خواهد شد.

باور کنیم که مشورت باهم در موضوعات مورد اختلاف، یکی از راههای برخورد با تفاوتها است.

زوجین همچنین می‌توانند برای افزایش رفتارهای مداراگونه خود به هنگام اختلاف به عواملی که موجب تداوم زندگی آنها شده توجه و به آنها فکر کنند.

راه مقابله با تنش‌های زناشویی در روزهای کرونایی

درگیریهای فردی در درون خانواده تقریبا اجتناب ناپذیراست، نزدیکی و شدت روابط خانوادگی همراه با اختلافات موجود میان اعضای خانواده در سطح دانش، تمایلات، تفاوتهای فردی، ارزشها، تواناییها، انگیزهها، دلیل قابل قبولی برای بسیاری از این کشمکشها است.

ارتباط سراسر زندگی انسان که موجودی اجتماعی است را دربر گرفته است، انسان به کمک تعامل و ارتباط زنده میماند، رشد و تکامل مییابد و سعادت و خوشبختی وی تا حدزیادی به چگونگی رابطه او بایگران خصوصا همسرش در محیط خانه بستگی دارد.

ایجاد و حفظ روابط صمیمانه خصوصاً در چنین شرایطی که ناشی از کرونا ویروس و ماندن در خانه، تعاملات بیشتر زناشویی است و طبعاً زنان و مردان در خانه تلاقی حداکثری دارند، هنر و مهارتی است که علاوه برشناخت صحیح تفاوتهای فردی و انجام وظایف و تکالیف خاص هر کدام از زوجین، نیازمند داشتن نگرشهای منطقی و سازگارانه، مهارتهای ارتباطی، مهارتهای زندگی، و مهارت حل مسله میباشد.

ارتباط مثبت و مطلوب همسران بایکدیگر آنها را قادر میسازد تا نیازها، خواستهها و علایق خود را بدون ترس از قضاوت بایکدیگر در میان گذارند، نکته حایز اهمیت در وهله اول شناخت سنخ روانی و تیپ شخصیتی در زندگی زناشویی در ارتباط زوجین است. این آگاهی به درک صحیح تفاوتهای طرفین از یکدیگر و کاهش تنشها و تعارضات یا سوءتعیبرها در زندگی خواهد شد.

نتیجهگیری

تاریخ انقضای کرونا مشخص نیست و نگرانی از آیندهای مبهم به فقدان معنا در زندگی یا دست کم، نداشتن تصوری روشن از مفهوم آن انجامیده و برآیند چنین بستری، تشدید تنشهای خانوادگی و ابراز خشمهای انباشته و فروخوردهای است که پیش از این، زمینه ظهور و بروز چندانی نداشته و قرنطینه در شرایط حال حاضر به اختلاف همسرانی منجر شده که هیچگاه فرصت ریشهیابی و تحلیل در روابط نه چندان گرم خویش را نیافتهاند.

عنایت داشتن زوجین به این نکته که شرایط ناشی از کرونا ویروس و قرنطینه خانگی قطعاً ناپایدار و گذرا و متغییر است.

بهرهگیری زوجین از مشاوران خانواده و روان‌شناسان مجرب در جهت تعدیل اختلافات، تعارضات و غنی شدن روابط آنها امری ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

تهیه وتنظیم : فاطمه آریانژاد کارشناس ارشد روانشناسی و مددکار اجتماعی مرکز مشاوره آرامش مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار