مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ گلزار شهدا در استان به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها دچار آسیب شده‌ و نیازمند بازسازی مجدد هستند.
کد خبر: ۹۱۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 02 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم، سید منصور موسوی در نشست ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان ک در جنگ تحمیلی یک هزار و 880 شهید در راه دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد، که اکنون ساماندهی گلزار مطهر شهدای عزیز از اولویت‌های بنیادشهید و امور ایثارگران است.
وی با بیان اینکه نزدیک به 70 گلزار شهدا در استان به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها دچار آسیب شده‌  و نیازمند بازسازی مجدد هستند، عنوان کرد:برخی از گلزارهای شهدا در استان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران بازسازی شده و حفظ و نگهداری آنها به شهرداری‌ها واگذار شده‌است.
موسوی با اشاره به وجود مشکلات مالی در راستای بازسازی گلزار مطهر شهدا، بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته سازمان برنامه و بودجه استان، باید اعتباراتی را برای بازسازی اختصاص می‌داد، که عدم تخصیص این اعتبارات باعث شده که برخی از پیمانکاران به دلیل عدم وصول مطالبات کار را به صورت نیمه کاره رها کنند و با توجه به تورم موجود درخواست خاتمه پیمان دارند.
معاون سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای ساماندهی گلزار مطهر شهدا در استان مبلغ پنج میلیارد تومان بوده که با توجه به عدم تخصیص اعتبارات از مرکز تاکنون این اعتبار بصورت کامل تخصیص نیافته‌است.
شهابی در ادامه خواستار تعیین تکلیف مجری طرح ساماندهی گلزار مطهر شهدا در استان شد و ادامه داد: این طرح به دستگاه‌های اجرایی فنی و باسابقه کار مربوط واگذار شوند تا کار به صورت با کیفیت به اتمام برسد.
شهابی افزود: موضوع مربوط به مطالبه پیمانکاران را می‌توان با در قالب فراخوان و تهاتر بدهی مالیاتی یا بانکی این پیمانکاران حل و فصل کرد.
در ادامه این نشست مقرر شد فاز دوم گلزار شهدای مرکز استان به صورت چند مرحله‌ای و از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری اجرا شود و فاز دوم گلزار شهدای شهر یاسوج در فضایی به مساحت 992 متر مربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 800 میلیون تومان، توسط استانداری استان پیش بینی شده و در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.
در انتهای این نشست مقرر شد گلزار شهدای مناطقی که در حوزه طرح بازآفرینی شهری قرار دارند، با همکاری دستگاه‌های متولی، از محل اعتبارات این ستاد ساماندهی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار