قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بالا رفتن مصرف داروی رمدسیویر به علت افزایش شیوع شدید بیماری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 02 November 2020

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه اظهار کرد:مصرف داروی رمدسیویر به دلیل افزایش شدید بیماری بسیار زیاد شده است به شکلی که در یک هفته گذشته سهمیه ای که صبح دست ما می رسید تا ظهر تمام می شد و سهمیه ای که عصر می آمد نیز تا شب تمام می شد، به نحوی که مجبور شدیم برای هر بیمار بستری روزانه یک عدد تحویل نماییم.

وی خاطر نشان کرد:تا هفته گذشته توزیع داروی رمدسیویر به صورت بیمارستانی بود، اما با توجه به کمبود پیش آمده و کندی روش مذکور روش تحویل به نزدیکان بیمار در معاونت غذا و دارو اتخاذ شد تا در سریع ترین زمان دارو ممکن بر بالین بیمار برسد، اگر در روزهای آینده مقدار سهمیه این دارو به کرمانشاه افزایش یابد حتما بین بیمارستانهای مربوطه توزیع خواهیم کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نبود این دارو فقط امروز بوده و در حال حاضر محموله های دارو در مسیر انتقال به کرمانشاه است که بلافاصله به عزیزان تحویل وبا رایزنی های صورت گرفته مقداری از سهمیه بقیه استانها کاسته شده و در حال ارسال به کرمانشاه است.

محمدی تاکید کرد: یقین داشته باشند تا زمانی که این دارو را به همه بیماران نرسانیم بنده و بقیه همکارانم در معاونت غذا و دارو حضور خواهیم داشت و این دارو فقط با گواهی بستری بیمارستانها به بیماران تحویل داده خواهد شد تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار