نخستین و مجهزترین سینما غرب کلانشهر اصفهان روز سه شنبه در سومین روز برگزاری سی و سومین جشنواره بین اللملی فیلم های کودکان و نوجوانان با حضور جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 20 October 2020

شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه سینما مهتاب منطقه 11 این کلانشهر اظهارداشت: شهرداری این منطقه با تلاش خود، بخش خصوصی و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان فضایی ایجاد کرد که امروز در این منطقه شاهد افتتاح سینما هستیم و این گام بزرگی در حوزه فرهنگی است.

وی با قدردانی از حضور مسوولان در این آیین  تصریح کرد: حضور روحانیت در چنین جلسه ای مبین این است که سینما می تواند عامل توسعه و پیشرفت باشد و از طرفی سینما می تواند محل تنویر افکار عمومی شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: می توان به سینما به عنوان یک پایگاه فرهنگی موثر توجه کرد و به طور قطع سینما در منطقه 11 دارای آثار متعددی است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سینما می تواند به حل مساله ترافیک شهر اصفهان کمک کند، گفت:شهروندان این منطقه دیگر نیاز نیست برای دیدن فیلم به چهارباغ بیایند البته وقتی یک پایگاه فرهنگی در یک نقطه شهر که مشابه آن وجود ندارد، ایجاد شود ترددها زیاد می شود و باید برای آن تدبیری بیندیشیم که موجب آزار دیگران نشود.

وی یادآور شد: ساخت سینما در مناطق منشا تحولی برای روشنگری است.

نوروزی بیان کرد: با افتتاح سینما مهتاب، خانواده ها گرد هم می آیند و منشا تحولی برای روشنگری و حرکت فرهنگی صحیح است و همزمانی افتتاج این مکان فرهنگی با جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اقدام شایسته ای است.

وی بیانکرد: امید است این افتتاح ها که نتیجه چند سال تلاش عمرانی بوده  بتواند خدمت جدیدی برای بهره مندی شهروندان ارائه دهد.

وی گفت: اجرای پروژه های عمرانی در شرایط کم سابقه اقتصادی که تاریخ ایران نمونه آن را به خود ندیده است  و این جای امیدواری است اگر کمی شرایط عادی شود این موتور قوی حرکت عمرانی به سوی جلو در این شهر در حوزه های مختلف بهتر حرکت خواهد کرد.

شهردار اصفهان افزود: ورزشگاه های منطقه 14 و 13 در حال ساخت است؛ این اقدام نمونه دیگر عدالت فضایی است به این معنا که امکانات شهری به همه مناطق برود تا عدالت تا حدی که مقدور است برقرار شود و مردم دسترسی به امکانات مورد نیاز برای تامین خوارک روانی، روحی و فیزیکی داشته باشند.

نوروزی ادامه داد: باید کاری کنیم تا برخی امکانات که می شود در مناطق ایجاد کرد به عنوان سیاست دنبال شود؛ منطقه رهنان از لحاظ داشتن امکانات نسبت به سابقه آن بسیار کمبود دارد چراکه این منطقه نقش موثر در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشت و انسان های برجسته ای در آن زندگی می کنند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه رهنان، اظهار داشت: هرچند راه اندازی سینما مهتاب کمک به ترافیک شهر اصفهان می کند اما باید مراقب باشیم این مجموعه، باعث ایجاد ترافیک در محل نشود چراکه ترافیک رهنان اکنون با مشکل مواجه است و امیدواریم مردم هم با همراهی شهرداری برای تامین توقفگاه کمک کنند.

وی افزود: جایگاه سینما به عنوان یک هنر متعالی بر کسی پوشیده نیست اما سیستم پخش فیلم ها از ابتدای کار هویت منطقه را مدنظر داشته باشند چراکه اگرچه برخی فیلم ها مجوز گرفته اند اما با فرهنگ برخی مناطق همخوانی ندارد.

امام جمعه رهنان ادامه داد: منطقه رهنان شهیدپرور و عالم پرور است و این نکته باید مدنظر موسسه بهمن سبز که در راه اندازی این سینما مشارکت داشته است، باشد.

حجت الاسلام محمدی گفت: رهنان باید به صورت ویژه دیده شود چراکه وظیفه خود را در هشت سال دفاع مقدس و دوره های مختلف انجام داده است اما شهرداری آن از نظر درآمدی در حداقل است.

برچسب ها: سینما ، غرب اصفهان ، رهنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار