معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۵٠ درصد ظرفیت مراکز ICU این استان به بحث بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است و تمام تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا بار نگرانی در جامعه کاهش یابد.
کد خبر: ۹۱۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 20 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، قاسم جان بابایی در سی و دومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های موفق در زمینه کنترل بیماری بوده و میزان مرگ و میر در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان نسبت به فصل بهار سه برابر شده است.

وی ادامه داد: جلوگیری از تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند بیماری را کنترل کند تا بار بیماری را بالا نرود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تجهیز بخش تجهیزاتی آذربایجان‌غربی، گفت: ١١٠ ست کامل ICU در این مدت در اختیار آذربایجان‌غربی قرار گرفته و چهار سی تی اسکن نیز به این استان اختصاص یافته است.

جان بابایی بیان کرد: با دستور وزیر بهداشت ٢ دستگاه سی تی اسکن نیز به این استان اختصاص یافته که به زودی تحویل دانشگاه داده می‌شود.

وی اظهار داشت: مدیریت مناسبی در آذربایجان‌غربی انجام شده و شرایط بهتری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: تاکنون ١٠٠ هزار و ٢٢١ مورد آزمایش تشخیصی کویید ١٩ در این استان گرفته شده است.

جواد آقازاده ادامه داد: ۴٢ هزار و ٧١٠ مورد از این تعداد مثبت بوده و باقی منفی بودند.

وی اظهار داشت: ظرفیت روزانه آزمایشگاه‌های این استان قابل ارتقا به یک‌هزار و ٧٠٠ تا ٢ هزار مورد آزمایش تشخیصی کروناست.

وی تاکید کرد: یک همدلی و همکاری مناسبی بین مسوولان استانی در امر مقابله و مدیریت بیماری کرونا در استان وجود دارد.

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور وزیر بهداشت و مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظر‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ٢ هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار