مدیرعامل فضای سبز و سیما و منظر شهر کرمانشاه گفت: مقدمات انجام هوشمند‌سازی کرایه‌های تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در شهر کرمانشاه تهیه و آماده برون‌سپاری است.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 19 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه و به نقل از فارس، محمدرضا لطفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: هوشمندسازی پرداخت کرایه اتوبوس و تاکسی یکی از محورهای فعالیت در حوزه شهر هوشمند در سازمان فناوری اطلاعات شهردای کرمانشاه است که با هماهنگی چند سازمان دیگر برنامه‌ریزی شده و با تعیین مجری طرح به زودی در شهر کرمانشاه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در گذشته یک سری اقدامات به صورت استقرار دستگاه‌های کارت خوان و امثال آن در سیستم حمل نقل انجام شده، اما این طرح با اشکال گذشته کاملا متفاوت بوده و به‌صورت جامع و کامل تمامی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری را پوشش خواهد داد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهردای کرمانشاه در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در یک ساله گذشته، گفت: راه‌اندازی و تقویت سیستم اتوماسیون داخلی یکی از اقدمات اساسی ما در حوزه شهرداری است و در این خصوص بسیاری از سیستم‌های شبکه ما تقویت شد در ضمن مباحث امنیتی در خصوص جلوگیری از حملات سایبری مطرح و ایمن‌سازی لازم انجام شده و همچنین جهت تقویت این سیستم ایجاد شبکه فیبر نوری جامع در بین تمامی نهادها و سازمان‌های شهرداری به طول ۱۱۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.

وی الکترونیکی کردن آرشیو سازمان‌ها و شهرداری مناطق را در قالب یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری بخش زیادی از آرشیو مکاتبات اداری و اسناد چندین حوزه، سازمان و شهرداری مناطق به پایان خواهد رسید و به این ترتیب شرایط جلوگیری از مفقود شدن اسناد و مدارک کاملا از بین می‌رود و با اتصال این سیستم به سیستم اتوماسیون یکپارچه شهری فرایند پاسخگویی به ارباب‌رجوع‌ها با سرعت بسیار بالای انجام خواهد شد.

لطفی یادآور شد: در راه مکانیزه کردن سیستم اتوماسیون اداری و آرشیو حوزه شهرداری و سازمان‌های مربوطه مخالفت‌های زیادی از طرف برخی افراد و نهادها بروز کرده، اما با حمایت شخص شهردار در راستای جلوگیری از تخلفات و ایجاد «شهرداری شیشه‌ای» این فرایند با جدیت در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: در راستای آرشیو اسناد و اطلاعات بخش بایگانی شهرداری مناطق، تا پایان هفته جاری اسناد شهرداری منطقه چهار به پایان می‌رسد و بایگانی این شهرداری پس از تبدیل به دیتای الکترونیکی پلمب خواهد شد، این فرایند در هفته آتی در شهرداری یکی دیگر از مناطق صورت خواهد پذیرفت و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: جمع‌آوری و تکمیل دیتای GIS کرمانشاه یکی دیگر از برنامه‌های مهم مرکز فناوری و ارتباطات شهرداری است چراکه این اطلاعات زمینه و زیرساخت لازم جهت اجرای بسیاری از طرح‌های دیگر شهرداری را فراهم می‌کند، در همین راستا قرارداد لازم جهت اخذ عکس‌های هوای از کرمانشاه منعقد و این عکس‌های هوایی تهیه و بیش از ۳ هزار لایه نیز تدوین شده است.

وی اضافه کرد: این نقشه‌های هوایی هم‌اکنون تا دقت یک به 200 در شهر کرمانشاه قابلیت استفاده را دارد و فرایند برداشت UTM و برداشت اطلاعات مکانی دقیق‌تر در حال انجام است و بزودی به پایان خواهد رسید.

لطفی در حوزه ارتباط مردمی و روابط عمومی نیز در پایان، گفت: طراحی و بارگذاری یک سایت آبرومند در حد شهرداری کلان شهر کرمانشاه یکی از خواسته‌های بحق حوزه رسانه و روابط عمومی در شهر کرمانشاه در سال‌های اخیر بوده که سازمان ما با تکیه بر نیروهای بومی و درون سازمانی خود و در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه این سایت را طراحی و بارگذاری کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار