معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: عملکرد مناسب نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان تهران موجب ارتقاء امنیت شده و قابل تقدیر است.
کد خبر: ۹۱۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 18 October 2020

حمیدرضا گودرزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همزمانی آغاز هفته نیروی انتظامی با شروع ماه ربیع‌الاول، تقارن مبارکی است که نشان از جایگاه معنوی این نیروی خدوم در خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتقاء شاخصه‌های امنیتی کشور دارد.

وی افزود: در طول یکسال گذشته، عملکرد نیروی انتظامی در استان تهران از نظر شاخصه‌های مختلف، مثبت ارزیابی شده و با رضایتمندی مردم مواجه شده است، مدیریت استان ۱۷ میلیون نفری تهران، با سایر مناطق کشور متفاوت است و باید به عملکرد نیروی انتظامی با توجه به شرایط ویژه این استان نگاه کرد و آن را مورد بررسی قرار داد.

گودرزی تصریح کرد: در حوزه مقابله با سرقت و کشف سرقت‌های خرد و کلان، اتفاقات ویژه‌ای در سطح استان تهران رخ داده و میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: البته نیروی انتظامی با کمبودها و کاستی‌هایی مواجه است که لازم است با همکاری تمامی دستگاه‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ارگان‌های ذیربط، این کمبودها در حوزه نیروی انسانی و اعتباری برطرف شود تا از مشکلات نیرویی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، پشانی نظام است کاسته شود.

گودرزی اظهار کرد: وقتی فقط ۵۲ درصد از مالیات کشور در استان تهران تأمین می‌شود، نشان از این واقعیت دارد که موضوعات تهران، با سایر مناطق کشور متفاوت است و باید به نیروی انتظامی این استان نیز نگاهی فراتر از سایر استان‌های کشور داشت و با تخصصی کردن فعالیت پلیس و برطرف کردن کمبودها، وضعیت این نیرو در استان ارتقاء پیدا کند.

وی با تقدیر از تلاش کادر درمانی در حوزه مقابله با کرونا اظهار کرد: در حوزه مقابله با کرونا ممکن است که نیروی انتظامی به صورت مستقیم دخالتی نداشته باشد ولی قطعا بدون حضور این نیرو، بسیاری از اقدامات پیشگیرانه بی‌اثر باقی می‌ماند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران افزود: در همین روزهای اخیر، اگر حضور ۲۴ ساعته نیروی انتظامی در مسدود کردن مسیرهای متعدد ورودی و خروجی استان تهران آن هم کیلومترها دورتر از مرکز استان نبود، این طرح مهم به نتیجه مطلوب ختم نمی‌شد.

وی اظهار کرد: اجرای بسیاری از مصوبات ستاد ملی کرونا و ستادهای استانی بدون حضور نیروی انتظامی و پلیس اماکن امکان‌پذیر نیست و باید در کنار کادر درمانی، از تلاش‌های نیروی انتظامی نیز در پیشگیری از کرونا تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار