کد خبر: ۹۰۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 15 October 2020

تابناک رضوی: اینجا دیار دلدادگی است دیاری که عاشق را دیوانه می‌کند و دیوانه را عاشق، اینجا بهشت عشاق است ....

دم دمای همین روزهای سال که می‌شود صدای پاهایشان بی وقفه شنیده می‌شود محکم و مصمم بدون درد و خستگی. 

بی قراری دلهایشان را از قدم هایی که بر میدارند به راحتی می توان احساس کرد. 

این مسیر را هرکسی نمی‌تواند به مقصد برساند مگر اینکه عاشق و دلداده باشد.

زائران پیاده را می‌گویم همان عاشقانی که دل داده اند به حریم یار و هرسال گرما و سرما را به جان میخرند با پای پیاده و تاول زده، دل می‌دهند به جاده دلدادگی ... 

امسال هم صدای قدم های زائران پیاده از فرسنگ ها شنیده می‌شود محکم تر و مصمم تر و عاشق تر از هرسال،هر چند جاده های منتهی به مشهد الرضا مملو از زائران پیاده نیست اما دلهای تمام زائران پیاده به همین جاده ها و ره عاشقی وصل است و از دور دست ترین نقاط کشور نوای به تو از دور سلام را سر می‌دهند.

امسال حال و هوای زائران رضوی در آستانه شهادت امام رضا(ع) بغض و اندوهی عجیب دارد چرا که امسال همه جامانده اربعینیم و دل خوش به پنجره فولاد رضاییم.

تمام شهر سیاه پوش است و گویی شهرهم رخت عزا برتن کرده، هرچه به خیابان های منتهی به حرم نزدیک تر می‌شوی صدای نوحه سرایی و بوی اسپند و گلاب در هوا بیشتر موج می‌زند.

هرچند امسال دلدادگان حریم قدسی رضوی از دور دلهایشان را به این خیابان ها و پنجره فولاد و گنبد طلایی اقا امام رضا(ع)گره زده اند اما هستند عاشقان و دلدادگانی که خود را به این حریم سپرده اند و در شمیم این هوا نفس می‌کشند.

خیابان آخوند خراسانی را که طی می‌کنم در لابه لای تمام مغازه هایی که مملو از روشنایی لوستر و چراغ است اما خیابان آیت الله طبسی نوری به وسعت روشنایی خورشید دارد و گویی ظلمات شهر تنها با این نور روشن شده است.

از ابتدای خیابان که می‌ایستی طلایی گنبدش چنان مجذوبت می‌کند که ناخواسته می‌ایستی و نوای السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا برزبانت جاری می‌شود.

به خود که می‌آیی رو به رو گنبدی و در میان موکب و مدهوش مدیحه سرایی و مداحی و چای روضه ای ... 

موکب هایی که جامانده های امسال و جامانده های هرساله را میبرد به کربلا و بین الحرمین و شش گوشه ضریح و ...سرمست که می‌شوی در صحن و سرای حرم امام رضایی و رو به روی گنبد طلا و سقاخانه و پنجره فولاد ...

به خود که می‌آیی در میان شیفتگان و  دلدادگان رضایی همان دلدادگانی که از دور و نزدیک دل را به این آستان کبریایی گره زده اند.

هرچند امسال این حال و هوای عاشقی میهمان ناخوانده ای هم دارد اما تهدیدهای کرونا هم نمی تواند این دلدادگی و عاشقی را از زائران رضوی بگیرد چرا که دلهای تک تک عاشقان این حریم قدسی از فرسنگ ها فاصله به این گنبد و پنجره فولاد و صحن سرا گره خورده است.

عشق را پایانی نیست ...

به تو از دور سلام ...

 

مرجان شریعت_فعال رسانه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار