با حضور محمد رضا سرشار نویسنده کتاب برگزار شد؛
مراسم معرفی و خوانش کتاب آنک آن یتیم نظر کرده در قالب برنامه «سلام بر حبیب» با حضور محمد رضا سرشار نویسنده کتاب در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 15 October 2020

به گزارش تابناک رضوی، در ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) مراسم معرفی و خوانش کتاب« آنک آن یتیم نظر کرده» در قالب برنامه «سلام بر حبیب» با حضور محمدرضا سرشار نویسنده کتاب، حجت السلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حجت الاسلام محمد حسین ایزدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان  همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت.

 

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: برنامه «سلام بر حبیب» عرض ارادت خالصانه کتابداران استان خراسان رضوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام است که با دعوت از ائمه جمعه و جماعات استان به کتابخانه های عمومی و معرفی و خوانش کتاب آنک آن یتیم نظرکرده در حد وسع خود به پیامبر خود ابراز ارادت می کنند و این ایام را به محضر امام عصر(عج) تسلیت می گویند.

 

وی ادامه داد: حضور نویسنده نام آشنای کشور و همدم کودکان و نوجوانان دهه پنجاه و شصت در برنامه قصه ظهر جمعه رادیو در این جلسه نیز فرصت مغتنمی برای بهره مندی از تجربیات وی در 30سال دوران پژوهش و تحقیق و نویسندگی درباره زندگی ائمه و حضرت رسول(ص) است.

 

رئیس شورای سایستگذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی نیز در این جلسه روزهای آخر صفر که  با ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) همراه شده است را یادآور پایان دو ماه سوگواری و عزاداری بر مصیبتها و غمهای اهل بیت(ع) دانست.

 

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: چیزی که باید در پایان این دو ماه عزادری و سوگواری برای ما مهم و قابل تامل باشد توجه به عزاداریها و شرکت درمراسمات و اعمالمان در این دوماه نیست بلکه باید نسبت به قبولی اعمال خود حساس باشیم.

 

وی ادامه داد: قبولی اعمال ما بستگی به شرایط پنجگانه ایست که از پیامبر اسلام نقل شده است که مهمترین این شرایط داشتن شرط سیاسی قبول عمل می باشد و شرط سیاسی قبولی عمل پذیرش ولایت است.

 

حجت الاسلام محمد حسین ایزدی تاکید کرد: ادای نماز و  انجام واجبات و ترک محرمات و پرداخت خمس و زکات و حج و زیارت همه و همه در سایه فهم و درک و قبول ولایت  ائمه اطهار(ع)  و ولایت فقیه در دوران غیبت است.

 

در ادامه این مراسم محمدرضا سرشار، نویسنده مطرح کشور و مولف کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام بزرگوار امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت:کتاب آنک آن یتیم نظر کرده در قالب یک داستان زندگی حضرت محمد(ص) را ازکودکی و رنجهای سخت دوران کودکی و سختیهایی که یک کودک در فقدان وجود عزیزان زندگی خود از جمله پدر و مادر سپری می کند را بیان کرده است.

 

وی ادامه داد: بعد از نگارش و چاپ این کتاب به محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شدیم و ایشان در خصوص کتاب فرمودند گرچه من روحانی هستم و از ابتدای تحصیل کتابهای دینی و سرگذشت حضرت رسول (ص) را بارها مطالعه کرده ام ولی عمق یتیمی و حزن حضرت را در این کتاب درک کردم.

 

وی ادامه داد: نام کتاب از آیات قرآن کریم گرفته شده است چرا که خداوند برای هر پیامبری یک ویژگی قرار داده است و این ویژگی در وجود حضرت محمد(ص) بگونه ای بوده است که گویا تمام ابزار تربیت و پرورش شخصیت ایشان را در کودکی از ایشان گرفته و خود تربیت وی را به عهده گرفته است.

 

سرشار ادامه داد:انسانها در طول زندگی خود رفتارها و کردار خود را به مرور آموخته اند و و این رفتار ملکه ذهن آنها شده است واین عادات رفتاری جز با هنر  قابل تغییر نیست و هنر نوشتن یکی از این هنرها در تغییر عادات و رفتار انسانها است.

 

وی ادامه داد: نوشتن در مورد زندگی بزرگان و پیامبران و ائمه اطهار نیز که الگو و نمونه رفتار و کردار انسانی و فضیلتهای الهی هستند کافی است که خواننده را جذب کرده و در او تغییر رفتار ایجاد کند.

 

راوی محبوب قصه ظهر جمعه ادامه داد: خداوند در قرآن نیز برای تحت تاثیر قرار دادن انسانها از قصص بهره برده است و از یوسف به عنوان مثل اعلای تقوا، حضرت ایوب(ع) به عنوان مثل اعلای صبر، حضرت ابراهیم(ع) به عنوان مثل اعلای اخلاص در داستانهای قرآنی یاد کرده است.

 

در ادامه این مراسم زیارت حضرت رسول(ص) از بعید توسط محمد محمدی، قاری مطرح کشوری استان قرائت و نماز ظهر و عصر اقامه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار