دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور، گفت: هیچ ابهامی در این نیست که مشکلات ارزی و بانکی قابل حل است و این وضعیت اصلا مطلوب نیست.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 15 October 2020

به گزارش تابناک رضوی، محسن رضایی عصر روز چهارشنبه ۲۳مهرماه در ارتباط تصویری با دانشگاه دامغان در آئین شروع سال تحصیلی این دانشگاه با تسلیت ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) گفت: آغاز دوره جدید و سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه دامغان و مردم این شهر شهید پرور تبریک می گویم. هر چند مسائل جدید از حیث شیوع و مسائل اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرده اما مهم این است که پیروزمندانه و موفقیت آمیز از آن عبور کنیم. از جناب آقای بصیری و آقای علیزاده تشکر می کنم که من را به عنوان مهمان خود پذیرفتید و ان شا الله به سهم خودم درخواست های شما را پیگیری خواهم کرد.

 

محسن رضایی با تقدیر از نقطه نظرات دانشجویان و اساتید دانشگاه دامغان گفت: موضوعاتی که این عزیزان مطرح کردند وسیع است اما قول می دهم که این مباحث را دنبال کنم. در مورد انعطاف پذیر کردن ساختار ونظام اداری دانشگاه ها و اعتماد به جوانان و مردم صحبت شد، مساله بورس، دلار و بانک را به خوبی طرح کردید و از ارتباط صنعت با دانشگاه ها گفتید وهمچنین به آینده شغلی دانشجویان مربوط اشاره کردید. این موضوعات مهمی است که در جامعه ما شنیده می شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به نگاه مطالبه گر دانشجویان بسیجی در دانشگاه دامغان با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است. بین نگاه و رفتار دولت مردان با زندگی مردم فاصله افتاده و آن طور که انتظار می رود، مشکلات حل نمی شود. با کمک دانشجویان و دانشگاه ها می توان راهکارهایی پیدا کرد. ما در مجمع میزبان دولت ها و مجالس متعددی بودیم که به سیاست های کلی بهای کافی را نداده اند.

 

وی گفت: ما باید این شکاف را با تحولاتی به طور جدی حل کنیم. ما از شما تقاضا داریم که در آستانه تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم که اولین برنامه در دوران است هستیم و باید تحولی را در محورها و مولفه ها ایجاد کنیم تا شاهد تحول در کشور باشیم. سامانه جمع سپاری نجم، برای دریافت نظرات و دیدگاه های شما ایجاد شده و نظرات شما بدون واسطه حرف ها و راهکارهای خودتان را به ما پیشنهاد خواهید کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبلا در مجمع سیاست های کلی نوشته می شد و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شد. سه قوه پاسخگو نبودند. در دوره جدید مجمع هر سیاست ابلاغی، سه قوه را موظف می کند که گزارشی از برنامه های تدوینی خود بدهند.

 

وی افزود: تنظیم رابطه دولت با مردم، رابطه دانشگاه با صنعت، و ارتباط دانشگاه با مردم براساس نیازهای ضروری و حل مسائل جامعه باید تنظیم شود و لازمه آن ایجاد تحول در دولت و جامعه است. علوم پایه ای که در دامغان وسایر دانشگاه ها تدریس می شود، منبع و سرمایه بزرگی برای اداره کشور، صنعت و اقتصاد ایران است. در هشت نه ماه گذشته یک فرصت تاریخی در بازار سرمایه ما ایجاد شد و از بین رفت. می شد از نقدینگی برای رونق تولید استفاده کرد. این نقدینگی حالت بادکنک و حباب پیدا کرد و کم اثر شد.

 

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: تحول در رابطه دانشگاه و صنعت می تواند توسط یک نهاد مرکزی و یا در مراکز استان ها ایجاد شود و با فهرست کردن نیازهای واقعی، فعالیت هایی را به دانشگاه سفارش داد. در کنار شهرک های صنعتی می شود فراتر از ارتباط کاغذی و موبایلی، ارتباط عملیاتی با دانشگاه به وجود آورد. ما در سیاست های کلی این موضوع را دیده ایم و در سیاست های کلی آتی این مسائل لحاظ خواهد شد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور گفت: هیچ ابهامی در این نیست که مشکلات ارزی و بانکی قابل حل است و این وضعیت اصلا مطلوب نیست. ما می توانیم و نباید ناامید باشیم.

 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس در کنار هم قرار گرفتیم می توانیم مشکلات را حل کنیم. دانشگاه دامغان می تواند در جهش علوم پایه نقش فعالی داشته باشد. فرصت های بزرگی در دهه آینده پیش روی دانشگاه های ما هست که می توانیم از آن استفاده کنیم.

 

در ابتدای این دیدار، بصیری رئیس دانشگاه دامغان و علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از محسن رضایی برای بازدید حضوری، گزارشی از تاریخچه و فعالیت های این مرکز علمی از جمله حضور سه تن از استادان سرآمد علمی کشور در این دانشگاه و فعالیت های بنیاد علمی ژنتیک را جهت استحضار به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

 

همچنین در این آیین اسلامی و حسن نژاد از اعضای هیئت علمی دانشگاه دامغان و مرادی و بدیعی از دانشجویان این دانشگاه به ارائه نظرات و درخواست های خود پرداختند و در پایان، تمثال سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرلشکر پاسدار محسن رضایی، توسط نماینده مردم دامغان به فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اهدا شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار