استاندار مرکزی گفت: پیمانکار فعلی و دانشگاه علوم پزشکی اراک در عدم تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) اراک مقصرند و قرار شد جهت تکمیل این بیمارستان تا پایان دولت دوازدهم، پیمانکار فعلی پس از انجام تعهدات در حال انجام خلع ید شود و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه کار تا تکمیل پروژه را بدست بگیرد.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 13 October 2020
ظهر امروز سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور مدیران و روسای دستگاه‌های مختلف برگزار شد با اشاره به وضعیت بد کرونایی در کشور و استان، گفت: در شرایطی که وارد موج سوم کرونا شده ایم، متاسفانه شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری هستیم و بسیاری از کادر درمان خسته شده و حتی خواستار ترک شغل خود شده اند که باید همه مردم با همکاری خود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلوگیری از بدتر شدن وضعیت تلاش کنند.

۵۵۰میلیارد تومان جهت تکمیل تعهدات دولت دوازدهم به استان مرکزی تخصیص داده شد
وی با اشاره به دستاورد‌های سفر نوبخت به استان مرکزی، افزود: در این سفر پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان مرکزی و مصوباتی که در آن مقرر شد، با تخصیص رقمی حدود ۵۵۰میلیارد تومان بسته شد و به بیان دیگر مصوبه‌ای از دولت دوازدهم جهت استان مرکزی بدون تخصیص اعتبار باقی نمی‌ماند. مبلغ اختصاص داده شده کاملا نقد بوده و مشکلی از این نظر هم وجود ندارد.
آقازاده ادامه داد: حدود نیمی از این مبلغ یعنی چیزی حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک تخصیص داده شد تا این بیمارستان قبل از پایان دولت دوازدهم به پایان برسد و شاهد بهره برداری از آن باشیم چرا که این بیمارستان مسئله‌ای حیثیتی برای استان شده و نیاز است تکلیف آن را تا قبل از دولت دوازدهم تعیین شود.

وی با اشاره به صحبت‌های زیادی که پیرامون این بیمارستان و چرایی تکمیل نشدن آن بیان می‌شود، گفت: به صورت واضح باید گفت انجام چنین پروژه‌ای در حد و توان پیمانکار به عنوان مجری و دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان کارفرما و ناظر نبوده است. در واقع این دانشگاه توان علمی، فنی و تخصصی لازم جهت نظارت صحیح بر این پروژه را ندارد. این بیمارستان جزو پروژه‌های کم نظیر در کشور است که نیاز بود پیمانکار و کارفرمای قوی تری برای آن انتخاب شود و مقصر عدم تکمیل آن در طی این مدت، علاوه بر پیمانکار، دانشگاه علوم پزشکی اراک هم هست. البته این تنها نظر من نیست و آیت الله دری نجف آبادی هم چنین نظری دارند. شاید باید از ظرفیت دفتر فنی وزارت بهداشت و درمان یا بخش ساختمان وزارت مسکن که ساختمان‌های دولتی را انجام می‌دهد استفاده می‌شد که کار آن‌ها هم بسیار سخت بود چه برسد به دانشگاه علوم پزشکی اراک!

بیمارستان ولیعصر (عج) اراک با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا تا قبل از پایان دولت به اتمام می‌رسد

استاندار مرکزی با اشاره به دیدار اخیر خود با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه، گفت: روز گذشته طی دیداری با ایشان که جمع زیادی از معاونانشان هم در جلسه حاضر بودند، صحبت‌هایی پیرامون واگذاری تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به قرارگاه شد. در این جلسه از قرارگاه خواهش کردیم به رغم پیچیدگی‌های پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به آن ورود کند و به دو نتیجه رسیدیم. اول اینکه قرارگاه به صورت پیمان مدیریت این پروژه را تکمیل کند که ما تمایلی به آن نداشتیم. دوم آنکه پیمانکار فعلی خلع ید شود و قرارگاه ورود پیدا کند، اما قبل از آن گروهی کارشناس ضمن بازدید از پروژه، هر آنچه تا امروز توسط پیمانکار فعلی انجام شده را صورت جلسه کنند و مقرر شود هر آنچه که پیمانکار تعهد داده است را به اتمام برسانند و حسن انجام کار پیمانکار ضمانت شود؛ سپس قرارگاه کار را تحویل بگیرد و آن را به اتمام برساند.

آقازاده به دستاورد‌های دیگر سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: توافقنامه‌ای هم برای ساخت ۲هزار واحد برای محرومین استان امضا شد. البته قرارداد ساخت هزار واحد دیگر هم سال گذشته با کمیته امداد بسته شد که با این ۲هزار واحد می‌توان امیدوار بود مشکل مسکن محرومین استان برطرف شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروهی برای اقدامات لازم برای احتمال شیوع آنفولانزای مرغی و همزمانی آن با موج سوم کرونا، گفت: باید پیشگیری‌ها و تمهیدات لازم برای این منظور در نظر گرفته شود چرا که اگر این بیماری به کرونا اضافه شود و پیش بینی‌ای برای آن نشده باشد شرایط بسیار دشوار می‌شود.

استاندار مرکزی قرارگیری دانشگاه اراک در جمع ۱۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا را تبریک گفت و افزود: این اتفاق بسیار بزرگی است. همچنین اداره کل پست استان هم توانست در ماه‌های مرداد و شهریور به رتبه نخست در کشور دست یابد که از این اداره هم تشکر می‌کنیم و به آنان تبریک می‌گوییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار