نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت:حاکمیت و نظام در شرایط کنونی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و تمام تصمیم‌های این ستاد پشتوانه حاکمیت و رهبر معظم انقلاب را دارد و از این رو لازم‌الاجرا است.
کد خبر: ۹۰۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 11 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایزنا،«شهریار حیدری» افزود: در شرایط کنونی دولت، مجلس و دیگر بخش‌های نظام تمام توان خود را برای مقابله با کرونا به کار گرفته‌اند و ستاد کرونا نیز با اختیار کامل هر قانونی وضع کند ما تابع و ملزم به اجرای آن هستیم.

وی اضافه کرد: ستاد ملی کرونا باید با وضع قوانین بازدارنده و ارایه تذکرات لازم از شیوع بیماری کرونا در جامعه جلوگیری کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام‌های قابل توجهی برای مقابله با کرونا انجام شده و وزارت بهداشت و درمان نیز برای مهار این بیماری تلاش شبانه‌روزی دارد ولی مهم‌ترین اصل برای کنترل و کاهش بیماری رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌ها از سوی مردم است.

حیدری ادامه داد: ستاد کرونا در هر نقطه‌ای که ضرورت دارد باید ورود کرده و اقدام‌های غیرمهم را تعطیل کند و با خاطیانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، باید برخورد لازم را داشته باشد.

او اظهار داشت: مردم باید در این راه همراه دولت بوده و از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کرده و با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی کمک کنند تا در مقابله با شیوع این بیماری موفق عمل کنیم.

وی گفت: وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا برنامه‌های مناسبی ارایه کرده که این برنامه‌ها نیازمند اعتبار لازم است و دولت باید در ادامه مسیر با تامین اعتبار لازم زمینه اجرای برنامه‌های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت را فراهم کند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی چهار هزار و ۱۴۲ بیمار جدید تا روز ۱۸ مهر۱۳۹۹، گفت: یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما هنوز چهار هزار و ۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی یادآور شد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار