معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: سال‌جاری ۳۸۹ نقطه پر حادثه‌ در محورهای مواصلاتی این استان بر اساس آمار تصادف‌ها شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۰۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 07 October 2020

فرزاد دادخواه بیان کرد: بررسی و بازدید میدانی با مشارکت پلیس راه از نقاط مورد نظر صورت گرفت و در حال دسته‌بندی هستیم تا به تدریج امسال و سال آینده عملیات مورد نیاز در آن نقاط را بر اساس اولویت انجام دهیم که در نهایت کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه پرتصادف مصوب استانی در سال‌های گذشته افزود: ۶۷ نقطه از این میان کشوری بود که روی نقاط اولویت‌دار متمرکز شدیم و بیش از ۵۰ درصد آنها را با استفاده از امکانات و ماشین‌آلاتی که داشتیم یا به صورت امانی و پیمانی انجام دادیم و سایر نقاط هم در دست انجام است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به ترتیب ایمن‌سازی مسیر با نصب علایم، اجرای تقاطع غیرهمسطح و همسطح، عملیات خاکبرداری، خاکریزی، ترانشه‌بری و اجرای روشنایی را از جمله اقدام‌های صورت گرفته عنوان کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته در بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی عملیات سیلکت انجام شد که امسال هم در برنامه داریم و تا کنون ۲۵۰ کیلومتر راه‌ روستایی از جمله در شهرستان کاشان را انجام دادیم و کار تا زمانی که شرایط اقلیمی اجازه دهد، ادامه خواهد داشت.

دادخواه گفت: اعتبارهایی که امسال در سطح استان اصفهان برای روکش آسفالت راه‌ها منظور شده، در نقاط شریانی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال است که عدد، با توجه به افزایش قیمت‌ها پایین بود و از این رو پیگیر افزایش سقف اعتبار و تخصیص قیر بودیم که قول‌های خوبی در این زمینه گرفتیم.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در مجموع عملیات نگهداری راه‌های استان اصفهان در قالب قراردادی با ماشین‌آلات مستقر در اداره‌های شهرستانی انجام می‌شود و عملیات بهسازی، لکه‌گیری و مرمت رویه راه‌ها در چند بخش با استفاده از روش‌های نوین منجمله آسفالت حفاظتی و آسفالت گرم در حال اجرا است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین با اشاره به تغییر فصل گفت: اقدام‌های لای‌روبی پل‌ها و کانال‌های هم‌جوار محورهای مواصلاتی و نقاط بحرانی در کنار تجهیز راهدارخانه‌ها، تعمیر ماشین‌آلات و حمل شن و نمک در دست انجام است تا کار پیش از بارش‌های آذرماه به پایان برسد و تیم‌هایی برای راهداری زمستانه در محورها مستقر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار