عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به همراه شهردار منطقه 7 در سومین روز از هفته تهران از روند مرمت و بهسازی ساختمان قدیمی دانشسرای عالی تهران بازدید کردند.
کد خبر: ۹۰۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 07 October 2020

ساختمان قدیمی دانشسرای عالی تهران که در حال حاضر جزئی از دانشگاه خوارزمی محسوب می شود به نام پروین اعتصامی نامگذاری شده و سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال بازسازی این بنا است که مقرر شده به موزه دانشگاه تبدیل شود.
در جریان این بازدید احمد مسجد جامعی، محمد سالاری و سمیه حاجوی از مسجد خوارزمی واقع در این دانشگاه نیز دیدن کردند. پروژه ساخت مسجد دانشگاه خوارزمی واقع در خیابان شهید مفتح، با کاربری‌هایی از جمله شبستان مردانه، شبستان بانوان و سالن اجتماعات توسط شهرداری منطقه ۷ اجرا شد.

در ساخت این مسجد مواردی از جمله سبک معماری ایرانی ـ اسلامی در نمادهای مسجد از جمله در گلدسته و مناره، کاشی‌کاری و نقوش اسلامی، حفظ باغ ایرانی، حوض و آب‌نما، جانمایی دو شبستان مردانه و بانوان به صورت مجزا و یک سالن در طبقه منفی یک که کاربری سالن همایش، کتابخانه و یا تالار مطالعه دارد، تعبیه شده است.

لازم به ذکر است این مسجد علاوه بر استفاده دانشجویان، از خیابان شهید مفتح نیز محلی برای ورود شهروندان در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار