مشکلات واحد‌های مرغداری از تهیه دان و تسهیلات بانکی گرفته تا جوجه‌ریزی، پرورش و در نهایت بازار فروش، این روز‌ها بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۹۰۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 07 October 2020
مشکلات واحد‌های مرغداری از تهیه دان و تسهیلات بانکی گرفته تا جوجه‌ریزی، پرورش و بازار فروش از یک سو و وضعیت راه‌ها از سوی دیگر ز یر ذره‌بین دادستان تویسرکان قرار گرفت.

به گزارش فارس ، ورود دادستان تویسرکان در حمایت از تولیدکنندگان و برخورد با متخلفان و تهدیدکنندگان جان و مال مردم با حمایت‌های صفر تا صدی رئیس دادگستری شهرستان برای مردم دلگرم‌کننده است و می‌تواند نقطه عطفی بر روند نظارت جدی‌تر قانون بر عملکرد دستگاه‌های مختلف باشد.

مشکلات واحد‌های مرغداری از تهیه دان و تسهیلات بانکی گرفته تا جوجه‌ریزی، پرورش و در نهایت بازار فروش، این روز‌ها بر کسی پوشیده نیست.

این مسئله در روز‌ها و ماه‌های گذشته در سراسر کشور و به تبع آن در استان همدان و شهرستان تویسرکان مشهود است.

واردات نامناسب دان مرغ و نهاده‌های دامی به دلیل ضعف مدیریتی هرازچندگاهی دستخوش دلالی دلالان می‌شود و احتکار آن توسط واسطه‌ها قیمت دان‌ها را افزایش می‌دهد. گاهی هم بانک‌ها و متولیان امر آن چنان که باید در حمایت از تولیدکنندگان به میدان نمی‌آیند.

برای رفع مشکلات این گونه‌ای هم باید از رده‌های بالاتر مدیریتی به آن توجه داشت و هم از پایین، بدان معنا که ناظران و بازرسان دستگاه‌های نظارتی در سطح کلان ورود جدی تری داشته باشند و در کف میدان نیز ارگان‌های ذیصلاح.

و، اما در هفته‌های گذشته شاهد حضور دادستان تویسرکان به عنوان مدعی‌العموم در حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در حوزه مرغ و مرغداران بودیم.

* دادستان تویسرکان پای درد دل مرغداران نشست

در این باره علی بهادری دادستان تویسرکان از همکاری و بهره‌مندی از ۳۰۰ نفر برای بررسی مشکلات ۱۲۲ واحد کوچک و بزرگ مرغداری در این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌های مربوطه به ویژه جهاد کشاورزی بازرسی‌ها انجام شد و پای درد و دل مرغداران نشستیم.

وی اظهار کرد: هرچند از سوی برخی افراد ولو انگشت‌شمار، اما مرتبط با صنعت مرغداری تویسرکان کوتاهی‌هایی روی داده، اما زمانی که موارد و مشکلات به طور موشکافانه بررسی شود می‌توان برای حمایت از تولید داخلی دقیق‌تر برنامه‌ریزی کرد.

* ورود قانون برای رفع موانع موجود بر سر راه مرغداران و کشتارگاه تویسرکان

دادستان تویسرکان افزود: بدین ترتیب آنجا که نیاز به وجود و حضور قانون در حمایت از بخش‌های مختلف تولید از جمله مرغداری‌ها باشد حاضر می‌شویم تا موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان به صورت قانونی برداشته شود و با متخلفین که در این زمینه کوتاهی کنند هم قاطعانه برخورد قضایی می‌شود.

وی عنوان کرد: بنابراین با رویکرد حمایت از مرغداران همکاری تنگاتنگی با فرمانداری و دیگر دستگاه‌های متولی در خصوص احیاء کشتارگاه مرغ تویسرکان داشتیم تا بالاخره در روز‌های اخیر این کشتارگاه مجدد با اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر بازگشایی شد.

بهادری تصریح کرد: در حدود ۱۹ ماه گذشته به دلیل تعطیلی این کشتارگاه، مرغداران شهرستان برای کشتار مرغ تولیدی با مشکلات بسیار روبرو بودند، گاهی کشتارگاه مرغ شهر همسایه، به موقع مرغ‌ها را تحویل نمی‌گرفت و گاهی هم تا مجوز کشتار صادر می‌شد، وزن مرغ‌ها افزایش یافته و به درد ورود به بازار نمی‌خورد.

وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه مشکل آن کشتارگاه مرغ اکنون دیگر رفع شده و امیدواریم تاثیر مثبتی بر روند کاهشی قیمت مرغ در شهرستان داشته باشد.

* ورود قانون برای تاکید بر رفع نقاط حادثه‌خیز محور‌های تویسرکان

دادستان تویسرکان در ادامه به مسئله اساسی وجود نقاط حادثه خیز در محور‌های ورودی و خروجی تویسرکان پرداخت و گفت: به عنوان مدعی‌العموم به این مسئله هم ورود داشتیم تا شرایط لازم از منظر قانونی برای کاهش تصادفات جاده‌ای به ویژه تصادفات منجر به فوت فراهم شود.

وی تصریح کرد: در این خصوص تاکنون مکاتبات مربوطه با پلیس راه جوکار انجام شده و از آنان خواستیم تا بررسی کارشناسانه نقاط حادثه خیز را در دستور کار خود داشته باشند و پس از شناسایی، موارد را برای دادستانی تویسرکان ارسال کنند.

بهادری عنوان کرد: در حال حاضر تمام مشکلات پیش روی مرتبط با جاده‌ها مطرح شده و نامه پلیس راه جوکار به دست ما رسیده و قرار است به زودی نامه‌ای دیگر به پیوست این مشکلات لیست شده به مجموعه راهداری شهرستان ارسال شود تا با قید فوریت ظرف یکی دو ماه از آنان بخواهیم نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند.

وی تاکید کرد: سلامت و حفظ جان مردم برای ما در اولویت است، بنابراین کوتاهی هیچ دستگاهی در خصوص رفع موانع و مشکلات جاده‌ای پذیرفته نیست و با متخلفین در این حوزه با توجه به موارد قانونی به جد برخورد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار