مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان:
رضا قادری گفت: یکی از کار‌های بنیاد مسکن تهیه طرح هادی روستایی در روستا‌ها می‌باشد که باید تا پایان برنامه توسعه پنجم تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در این زمینه تکمیل شوند، که خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان این مهم را تا پایان برنامه توسعه پنجم به پایان رسانیده است.
کد خبر: ۹۰۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 05 October 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان، رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در نشستی با خبرنگار تابناک، ضمن عرض تبریک روز روستا و عشایر به روستاییان و عشایر ایران و کردستان بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و جزو نهاد‌های عمومی غیر دولتی می‌باشد، و از بودجه جاری هیچ گونه استفاده‌ای نمی‌شود ودر زمینه استانی به صورت خودگردان این نهاد فعالیت می‌کند؛ عالی‌ترین رکن این سازمان شورای عالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که ریاست این شوره را حضرت آیت الله خامنه‌ای در اختیار دارند.

رضا قادری افزود: این بنیاد چند معاونت دارد، معاونت عمران روستایی، معاونت بازسازی مسکن روستایی و معاونت مسکن شهری از دسته معاونت‌های این بنیاد می‌باشد.

مدیر کل بنیاد انقلاب اسلامی به مناسبت (روز روستا) اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در این زمینه خاطر نشان کرد: استان کردستان با وجود یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت که از این تعداد چهار صد و ۶۸ هزار نفر آن روستایی می‌باشد که ۲۹ درصد از جمعیت کل استان را دارا است. بر اساس آمار هزار و ۶۹۵ روستا در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۳۰ هزار نفر در روستا‌ها زندگی می‌کنند که به حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی تبدیل می‌شود.

قادری ادامه داد: یکی از کار‌های بنیاد مسکن تهیه طرح هادی روستایی در روستا‌ها می‌باشد که باید تا پایان برنامه توسعه پنجم تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در این زمینه تکمیل شوند، که خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان این مهم را تا پایان برنامه توسعه پنجم به پایان رسانیده است. هم اکنون به بازنگری طرح هادی روستا‌ها پرداخته ایم که ۱۶۸ روستا بازنگری شده است که امسال تا کنون ۸ روستا در دست بازنگری طرح هادی روستایی می‌باشد.

رضا قادری در خصوص اجرای طرح هادی روستایی عنوان کرد: تا کنون پانصد و ۳۴ روستا حداقل یک فاز اجرا شده است و در چهارصد روستا بالای دو فاز اجرا شده است. در سال ۹۹ نیز بالغ بر ۱۵۰ روستا را در دست اجرا داریم.

قادری اظهار داشت: کار بعدی این بنیاد اسناد مالکیت روستایی و شهر‌های کوچک می‌باشد، که تا به امروز از ۱۲۰ هزار جلد واحد مقرر شده ۸۳ هزار جلد سند مالکیت صادر شده است و امسال نیز ۲۰۰۰ واحد مقرر شده است که سند مالکیت با همکاری سازمان ثبت اسناد واملاک استان صادر شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد تملک زمین روستایی گفت: تا کنون ۷۰۰ هکتار در قالب ۵ هزار قطعه زمین به مردم واگذار شده است، امسال نیز حدود ۵۰ هکتار سهمیه تملک و واگذاری را داشته ایم.

قادری افزود: معاونت بازسازی مسکن روستایی تا به امروز ۴۶ هزار ۱۰۰ واحد مسکن روستایی را از ۱۲۰ هزار واحد نوسازی کرده است.

رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص بازسازی سوانح در سراسر کشور عنوان بیان کرد: از ابتدا ۴۰۰۰ واحد بازسازی داشته ایم و اخیرا نیز در شهر‌های الیگودرز و ازنا لرستان چیزی حدود به ۲۰۰۰ واحد بهسازی ناشی از سیل را داشته ایم که امسال به پایان رسیده شد و همچنین نزدیک به ۲ هزار واحد تعمیرات نیز داشته ایم.

رضا قادری ادامه داد: در استان کردستان نیز چیزی نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ واحد سیل زده داشته ایم که این تعداد در حال اتمام بازسازی می‌باشد، به ازای هر واحد نیز ۵۵ میلیون تومان تسهیلات و ۲۱ میلیون تومان کمک بلا عوض نیز کرده ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان عنوان کرد: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داد امضای تفاهم نامه در بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و استانداری مبنی بر مسکن محرومین روستایی بود که ۲ هزار واحد مسکن محرومین روستایی با ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵ میلیون تومان بلا عوض می‌باشد که این مهم تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است که ان شاء الله بتوانیم تا پایان سال آن را به پایان برسانیم.

رضا قادری در خصوص معاونت شهری و حساب صد اظهار داشت: در ابتدا تا به کنون هفت هزار و ۹۷۳ واحد درست شده است که ببش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد آن مسکن محرومین بوده است، ۴ هزار و ۵۱۱ واحد مسکن مهر بوده که در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سنوات گذشته انجام شده است، اکنون نیز به عنوان متولی اقدام ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان هستیم که خوشبختانه تا کنون شش هزار و ۲۴ مورد ثبت نام کرده اند، در فاز اول قرار بر این شد که برای ۱۳۰۷ نفر خانه ساخته شود که تا کنون برای ۱۰۰۰ نفر زمین از راه و شهر سازی تهیه شده است؛ چیزی حدود ۸۰۰ نفر افتتاح حساب کرده اند و حدود ۶۵۰ نفر نیز پول‌های خود ار واریز کرده اند که انشاء الله شروع کار صورت گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این اقدامات انجام شده، آماده ایم که اگر کاری معطل مانده است به کمک دستگاه‌های خدماتی و اجرایی بشتابیم.

رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در چند سال گذشته در شهرستان سنندج حدود ۵۰ هزار متر مربع فضا‌های آموزشی شامل (دانشگاه بین الملل علوم قرانی، توسعه مرکز بزرگ، مدرسه علوم دینی، اما شافعه‌ای، مدرسه علوم دینی سفیران، دارالقران سنندج، مصلای مریوان، مدرسه علوم دینی حضرت خدیجه، مدرسه علوم دینی در مریوان، کامیاران، سقز و بانه و کتابخانه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)) که وظیفه بنیاد مسکن نبوده و وظیفه دستگاه‌های دیگر بوده است را ما به عهده گرفته و انجام داده و تعدادی را در دست اجرا داریم.

قادری  ادامه داد: حدود ۴۰ دستگاه ماشین آلات عمرانی داریم که جهت اجرای طرح‌های هادی روستایی و بازسازی‌هایی در سراسر کشور استفاده می‌کنیم، که در حال حاظر این ماشین آلات در آذربایجان غربی منطقه قطور، استان لرستان منطقه معمولان زاهدان و خوزستان مشغول به بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده می‌باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار