مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تکریم و قدردانی از پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی را می‌توان تجلیل از تمامی ارزش‌های انسانی و الهی توصیف کرد چرا که ایثار، از خودگذشتگی و جان‌فشانی این دلاور مردان و زنان در حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی، سزاوار قدردانی است.
کد خبر: ۹۰۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 30 September 2020

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تکریم و قدردانی از پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی را می‌توان تجلیل از تمامی ارزش‌های انسانی و الهی توصیف کرد چرا که ایثار، از خودگذشتگی و جان‌فشانی این دلاور مردان و زنان در حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی، سزاوار قدردانی است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون. کاروفاه اجتماعی دراستان همدان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه شهرستان، ناصری فرماندارنهاوند، شهبازی نماینده مردم شریف شهرستان نهاوند، مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان و فرمانده بسیج کارگری استان درفرمانداری نهاوند برگزار شد.

امام جمعه نهاوندگفت:در احادیث و روایات متعددی ذکر شده است یکی از نعمت‌های کسانی که در جامعه‌ای حاکم هستند و مسئولیتی دارند این است که گرهی از مشکل مردم آن جامعه را باز کنند و شکر نعمت این مسئولیت هم خدمت هر چه بیشتر است، زیرا این مردم در این چهل و اندی سال انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس که الان در سالروز این حماسه نیز هستیم سنگ تمام گذاشتند و الان وظیفه مدیران میباشد که مثل زمان جنگ ایثار کنند و از همه توان و وقت خود برای حل مشکل مردم استفاده کنند. ایشان با اشاره به پیشینه درخشان مردم نهاوند در مبارزات پیش از انقلاب و دوران بعد از انقلاب از همه مدیران خواستار توجه ویژه به این شهرستان شدند.


درادامه جلسه فرماندار نهاوندضمن خیر مقدم وگرامیداشت هفته دفاع مقدی گفت:یاد و خاطره ایثارگری‌های شهدا، رزمندگان و آزادگان جانبازان رادر طول دوران هشت سال دفاع مقدس گرامی میداریم. واژه دفاع مقدس درتاریخ سراسر حماسه و غیرت مردان و زنان ایران اسلامی نمادی از ایستادگی و مقاومت ملت سرفرازی است که تا پای جان بر عهد خود با امام راحل ایستادند و حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک مقدس ایران را به دشمنان واگذار کنند.

وی درادامه با اشاره به ظرفیت‌های بسیاری بالای شهرستان نهاوند افزود: هنوز بسیاری ازاین پتانسیل‌ها راکد مانده است بنابراین باید تلاش کرد این ظرفیت‌ها را به حالت فعال بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه نهاوند شهرستان چهار فصلی است و ظرفیت خوبی برای توسعه داردگفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان را روستا‌ها تشکیل داده اند لذا انتظار داریم در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی، دامپروری‌ها و دامداری ها، تعاونی‌های فعال و همچنین پرورش دهنگان ماهی‌های سردآبی در سطح شهرستان توجه ویژه‌ای شود.
 
 
تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل از ارزش‌های انسانی و الهی


فرماندارشهرستان نهاوندخاطرنشان کرد: ایجاد و راه‌اندازی رویداد‌های کارآفرینی در شهرستان، تقویت و توانمندسازی روستا‌ها در قالب طرح‌های تولیدی و اشتغالزا از اولویت‌های شهرستان است و همچنین با توجه به ظرفیت نهاوند در حوزه کشاورزی و دامداری، این موضوع عاملی کلیدی در بخش کارآفرینی و اشتغالزایی به ویژه در زمان تحریم‌ها محسوب می‌شود که با حمایت‌های مسئولان استان می‌تواند سهم بسیار مؤثری در توسعه و رفع بیکاری شهرستان داشته باشد.

درادامه جلسه مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تکریم و قدردانی از پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی را می‌توان تجلیل از تمامی ارزش‌های انسانی و الهی توصیف کرد چرا که ایثار، از خودگذشتگی و جان‌فشانی این دلاورمردان وزنان در حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی، سزاوار قدردانی است.

وی درادامه به رونمایی از سامانه شفافیت وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی اشاره کرد وگفت: این سامانه توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجادگردیده و همه مردم عزیز و علاقمند به دریافت اطلاعات در خصوص عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس shafaf.mcls.gov مراجعه و اطلاعاتی همچون اسامی اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، رتبه بندی و سطح بندی شرکت‌های زیرمجموعه شستا، تأمین اجتماعی وصندوق‌های بازنشستگی، لیست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات بالای ۵۰ میلیون ریالی مشاغل خانگی، تسهیلات کسب وکار‌های آسیب دیده از کرونا و سامانه‌های دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه همچون بهزیستی، صندوق‌ها و بانک‌ها را مشاهده کنند.

وی راه اندازی ۳۲ سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی، ۱۸ سامانه مربوط به شستا و چهار سامانه در بخش‌های دیگر را از اقدامات انجام شده در حوزه شفافیت بیشتر با مردم دانست و گفت: راه اندازی کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، انجام بازرسی سلامت اداری، انجام مزایده‌ها و مناقصات تنها از طریق سامانه و شفاف سازی در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر از طریق اعلام در سایت اداره کل به صورت ماهانه، از جمله اقدامات انجام شده به تبع وزارت متبوع در راستای شفاف سازی میباشد.

توصیفیان درادامه گفت:در شهرستان نهاونداز ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون مبلغ ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات در بخش توسعه اشتغال روستایی با ۱۶۵۰ نفراشتغالزایی با سود ۶ درصد به متقاضیان وفعالین تولید پرداخت شده است که لیست طرح‌ها با جزییات در سامانه اداره کل وجود دارد همچنین درسال گذشته نیز ۵۹۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود ۴ درصد به متقاضبان پرداخت شده و امسال سهمیه شهرستان در این بخش ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد که به همین میزان طرح معرفی شده ودر حال پرداخت می‌باشند. (لازم به ذکر است پرداخت تسهیلات خرید دام در نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی انجام میگیرد).

درادامه جلسه شهبازی نماینده مردم شریف شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و امام شهدا درهفته دفاع مقدس گفت: از مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان و همه مدیراناعضای شورای هماهنگی استان نیز تشکر میکنم که این جلسه را در شهرستان نهاوند تشکیل دادند که باعث هم افزایی و تعامل بیشتر مدیران استانی و مسئولین شهرستان میشود.

وی درادامه با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت و مجلس کمک به بهبود شرایط اقتصادی کشور به خصوص معیشت مردم است گفت:امیدواریم پس از بررسی و چکش کاری‌های لازم و رفع نواقص طرح‌هایی که در دولت محترم و مجلس در حال پیگیری است شاهد بهبود شرایط معیشتی مردم باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درادامه افزود: نمایندگان در کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه، عمران، صنایع و سایر کمیسیون‌ها با جدیت تمام برای حل مشکلات جامعه وقت گذاشته و از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند و باید در این راه همفکری، همکاری و هماهنگی دولت و مجلس تداوم یابد

وی همچنین درباره این رهنمود رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مبنی بر اینکه برای رشد اقتصادی کشور نباید به بیرون نگاه کرد، گفت: ایجاد خودباوری در بین جوانان و متخصصان و توجه به تولید در داخل کشور مهمترین عامل برای رشد اقتصادی است.

شهبازی درادامه با اشاره به اینکه کاهش خام فروشی در همه زمینه‌ها و روی آوردن به صادرات غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی می‌تواند هم فرمایشات رهبری را عملیاتی کند و هم اینکه از مشکلات کشور روز به روز بکاهدگفت: از مدیران استان می‌خواهم موانع و مشکلات شهرستان نهاوند را با رایزنی با مسئولان بالادستی در کشور رفع کنند چرا که لازمه توسعه نهاوند رفع محدودیت‌ها و موانع آن است بنابراین می‌طلبد مدیران استانی با هدف رفع موانع موجود در شهرستان پیگیری لازم را از مسئولان کشوری خود داشته باشند، ما نیز برای حمایت از آن‌ها آمادگی لازم را داریم.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد درمانگاه تأمین اجتماعی نهاوند از یک نوبت پذیرش در روز به دو نوبت ارتقاء یابد، اما متأسفانه تاکنون با وجود ابلاغ آن، این مهم عملی نشده است و بیمه شدگان و مردم شهرستان در حال تحمل رنج هستند لذا از سرپرست محترم مدیریت درمان استان تقاضادارم پیگیری لازم را برای رفع این مشکل داشته و هر جا نیاز به ورود بنده بود اطلاع بدهند تا پیگیری کنم.

گفتنی است درپایان این جلسه از سه رزمنده منده کارگر دوران دفاع مقدس قدر دانی گردید و حکم دو نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان وروستاییان که مفتخر به بازنشستگی شده اند اهدا گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار