مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد:
مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: از هموطنان عزیز می خواهیم اربعین امسال از سفر به مشهد پرهیز کنند زیرا امکانات و توان بهداشت و درمان و همکاران ما تاب اوج گیری کرونا در این ایام را ندارد.
کد خبر: ۹۰۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 30 September 2020

به گزارش تابناک رضوی، دکتر مسعود زحمتکش در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از پزشکان، پرستاران و رزیدنت های مدافع سلامت که ظهر امروز در سازمان نظام پزشکی مشهد انجام شد اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم، تجلیل از جانفشانی همکاران عزیزمان است که در ایام کرونا در بخشهای اورژانس و آی سی یو بیمارستان و بخش عفونی فعالیت چشمگیری داشتند.

 

دکتر زحمتکش با بیان اینکه از مدتها قبل برای حضور حداکثری همکاران مان در این مراسم برنامه ریزی داشتیم عنوان کرد: امروز شاهد حضور همکاران پرتلاش مان از رزیدنت های طب اورژانس، عفونی و بیهوشی بودیم که خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این مراسم از حدود60 نفر از پرستاران و پزشکان و حدود 65 نفر از رزیدنت های بیهوشی ، عفونی و طب اورژانس (در مجموع 125 نفر )تقدیر شد افزود: در حاشیه مراسم هم تجلیل از همکاران پرستار و سرپرستاران شاخص که در بخش های مربوطه حضور فعال و پررنگی داشتند بصورت نمادین تجلیل به عمل آوردیم.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد عنوان کرد: برنامه دیگر ما تجلیل از پزشکان خیری بود که با موسسات مختلف از جمله گلستان علی همکاری نزدیکی داشتند که این عزیزان هم علیرغم درگیری های مربوط با کرونا، از انجام اقدامات نیکوکارانه در این ایام سخت نیز غافل نشدند.

دکتر زحمتکش هدف از برگزاری این برنامه را همراهی نظام پزشکی با پزشکان و پرستارانی که این روزها در خط مقدم فعالیت می کنند عنوان کرد و گفت: مستحضر هستید که حدود 90 درصد از بیماران مبتلا به کرونا در بخش خصوصی مدیریت و درمان می شوند که شامل مطب ها ، درمانگاه های خصوصی و دولتی هستند و حدود 10 درصد به بیمارستان ها منتقل می شوند اما همین 10 درصد بدحال  با توجه به افزایش آمار کرونا توانسته سیستم بهداشت و درمان ما را به وضعیت قرمز برساند.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم مردم این موضوع را جدی تر بگیرند تا در دهه آخر صفر شاهد اوج دیگری از کرونا نباشیم، زیرا این اتفاق که افزایش بیماران را در پی خواهد داشت متاسفانه از تحمل نظام بهداشت و درمان ما خارج است.

 

دکتر زحمتکش ضمن توصیه به مردم در خصوص رعایت سه اصل کلی فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستشوی دستها خاطر نشان کرد: دهه اخر صفر با توجه به اینکه ایام ارتحال امام رضا و پیامبر گرامی اسلام هست برابر سنت همه ساله ای که داریم بسیاری از مردم از شهرهای دیگر به مشهد می آیند، اما با توجه به شرایط خاص امسال از هموطنان می خواهیم همانطور که رهبر معظم انقلاب در خصوص اربعین حسینی راهکار بسیار عالی ارائه کردند که مردم از پیاده روی اربعین صرف نظر کرده و در خانه های شان اتصال قلبی با سیدالشهدا و ائمه برقرار کنند در خصوص چهل و هشتم هم می خواهیم مردم به جد از سفر به مشهد پرهیز کنند، زیرا همکاران ما در بخش بهداشت و درمان انقدر تحت فشار کاری و استرس هستند که از لحاظ روحی و جسمی خسته اند ضمن اینکه امکانات ما هم کشش  پذیرش بیمار بیشتر را ندارد.

 

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن توصیه به پرهیز از سفرهای غیر ضروری به همه شهرها، تاکید کرد: لازم است ستادهای کشوری کرونا تمهیدات جدی تری در این خصوص بیندیشند، زیرا هر روز مشاهده می کنیم بسیاری از شهروندان بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مقابل مغازه های شان بصورت دسته جمعی می ایستند وسیگار می کشند که این موضوع به شدت سلامت جامعه را تهدید می کند.

دکتر زحمتکش از اتحادیه اصناف مختلف درخواست کرد کنترل و نظارت بیشتری در خصوص این مسئله داشته باشند،  زیرا وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی و سیستم درمان  به تنهایی نمی توانند همه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و  این امر مستلزم نظارت جدی و سختگیرانه نظام های صنفی مختلف است.

دکتر زحمتکش در پایان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه بعنوان امانتدار و چشم بینای جامعه درخواست کرد در انعکاس این وضعیت و تبیین مشکلات به مردم مثل همیشه پای کار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار