با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد؛
مراسم نقد وبررسی کتاب «شهدفروش»با حضور نویسنده کتاب ومدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفع مقدس خراسان رضوی در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)مشهد برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 30 September 2020

به گزارش تابناک رضوی، مراسم نقد وبررسی کتاب «شهدفروش»با حضور علیرضا مهرداد نویسنده و کارشناس ها مرتضی آجیل چی، موسی حاجی نژاد و  حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفع مقدس خراسان رضوی در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)مشهد برگزارشد.

در ابتدای این مراسم علی رضا مهرداد، نویسنده کتاب «شهدفروش» گفت: از من سوال می شد که چرا با وجود اینکه در اطرافتان شهدایی صاحب کرامات شروع به نوشتن نمی کنید و این امر برای من انگیزه ای شد تا زندگی جلال را بنویسم.

وی ادامه داد: این کتاب روایت داستانی بر اساس زندگی تخریب‌چی شهید سعدالله شهدفروش به بررسی خاطرات و دلاوری‌های این شهید که در بین هم‌رزمانش به جلال صلواتی شهرت داشت، می‌پردازد.

وی ادامه داد: من خود را نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس می دانم و این اثر قصه و افسانه و داستان نیست، شما در این کتاب با حقیقتی روبرو هستید که نمی شود نامش را معجزه گذاشت اما خیلی طبیعی و معمولی هم نیست.

 وی در ادامه در خصوص نگارش این اثر گفت: این کتاب را به اصرار تعداد زیادی از دوستان به نگارش در آوردم و قبول داردم که ماجرای شگفتی است ولی حقیقت محض است.

در ادامه مرتضی آجیل چی کارشناس رسانه و کتاب گفت:  این اثر نثری خاص دارد و نکات خاص و ویژه زیادی از این کتاب آموختم.

وی ادامه داد: توصیف فضای پیرامون داستان بسیار زیبا بیان شده است و وجود صفحات خالی انتهای کتاب کاری بسیار جالب بود که به این معناست که حالا نوبت ماست تا در تکمیل آن بکوشیم.

این کارشناس رسانه و کتاب ادامه داد: می خواهم از نویسنده کتاب سوال کنم که آیا درباره این شهید هر چه در ذهن داشتید و می دانستید را تمام و کمال به نگارش در آوردید؟ و آیا ناگفته هایی را باقی گذاشته اید که خواننده با خوانش آن خود به آنها پی ببرد؟ نویسنده بعضی اوقات  به موضوعاتی ورود کمی داشته و ادامه نداده است و به نظر من این کار یکی از نقاط قوت کتاب است 

موسی حاجی زاده نیز از این کتاب به عنوان یک اثر ارزشمند یاد کرد و گفت:  بسیار خوب است که از چنین آثار ارزشی فیلم و مستنداتی تهیه شود . 

حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: رهبر انقلاب اسلامی خطاب به تمامی هم نسلانی که شهیدان و جنگ را از نزدیک حس کرده اند و دیده اند ، خواستند دست به قلم شوند و خاطرات و واقعیت های آن دوره  را برای نسل جوان امروز و آیندگان بنگارند تا دشمنان و تفرقه افکنان با ارائه غیرواقعیت ها ذهن و روح آیندگان را به انحراف نکشند.

وی ادامه داد: زمان جنگ جوانان وارد عمل شدند و از جان خود گذشتند و حماسه آفریدند و امروزه نوبت به جوانان امروزست که برای حفظ و حراست از آثار دفاع مقدس وارد عرصه عمل شوند. 

در پایان این مراسم خوانش هایی از بخش های مختلف کتاب توسط سردار یوسفعلی زاده، مرتضی آجیل چی و صدیقه جهانی کتابدار کتابخانه آستان قدس رضوی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار