مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اصفهان گفت: روز گذشته جمعی از آتش‌نشان‌های مقابل استانداری استان تجمع داشتند که مشکلاتشان با ریزنی‌های انجام شده در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۰۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 29 September 2020

 آتشپاد محسن گلابی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشکل این افراد دریافت حقوق نیست و تمامی حقوق کارکنان در موعد مقرر پرداخت شده است.
وی ادامه داد: البته در خواست این بخش از کارکنان دریافت سایر حقوق و مزایای قانونی است زیرا تفاوت‌هایی در فیش حقوقی بین برخی کارکنان آتش‌نشانی اصفهان و سایر شهرها وجود دارد و از سوی دیگر برخی از این افراد تقاضا دارند که تبدیل وضعیت آنها از شرکتی به رسمی اعمال شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و بررسی‌های مختلفی صورت گرفت تا براساس قوانین موجود تطابق‌هایی صورت گیرد که حل نهایی آن نیازمند مجوز مجلس است ولی در مجموع میزان حقوق کارکنان آتش‌نشانی پایین است.
وی اظهارکرد: روز گذشته در جلسه‌ با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان مقرر شد با محوریت دفتر امور شهری کمیته ای تشکیل و همه این مسائل با بررسی بخشنامه‌ها و فرمول‌ها برای ارتقای حقوق این دست از کارکنان پیگیری شود.
گلابی تصریح کرد: البته در خصوص تبدیل وضعیت افراد، مساله منوط به نظر مجلس است ولی در این زمینه پیشنهادی از سوی اصفهان ارائه شده است و از آن طریق نیز حل مشکل این بخش از کارکنان دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه اعماق زمین تا مرتفع‌ترین قله‌ها جولانگاه ماموریت آتش نشانان است، افزود:  میانگین حضور نیروهای آتش نشانی در حادثه در سال گذشته چهار دقیقه و ۲۲ ثانیه و در ۶ ماهه اول سال جاری این‌میزان به سه دقیقه و ۵۳ ثانیه رسیده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آمارها حاکی است در یک سال منتهی به مهر ۱۳۹۹،در مجموع ۱۰ هزار و ۱۴۰ عملیات امداد، نجات و اطفای حریق توسط این سازمان انجام شد که از این تعداد چهار هزار و ۲۴۸ مورد حریق و پنج هزار و ۸۹۲ مورد حادثه بوده است.
وی اظهارکرد: روزانه به طور متوسط یک هزار و ۱۴۸ تماس با خطوط ۱۳۶ برقرار می‌شود که حدود ۸۷ درصد آن مزاحمت تلفنی و بیش از ۵۰ درصد این مزاحمت‌ها از طریق تلفن‌های عمومی است.
گلابی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ شهروند گرفتار نجات پیدا کردند که از این تعداد قریب ۲ هزار نفر زن و دست کم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مرد بودند.
وی اضافه کرد: از مجموع نجات‌یافتگان ۴۱ درصد مربوط به جوانان و ۲۱ درصد مربوط به کودکان و نوزادان بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فراوان‌ترین حریق‌ها و حوادث در تابستان بوقوع پیوست، گفت: تابستان امسال سه‌هزار ۸۹ حادثه و حریق داشت که از این تعداد یک‌هزار و ۱۰۹ مورد مربوط به تیرماه گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه گذشته شاهد کاهش ۲۷ درصدی حوادث مربوط به کودکان، کاهش ۱۰ درصدی آمار تصادفات رانندگی، کاهش ۱۵ درصدی حریق وسائل نقلیه، کاهش ۹ درصدی حریق منزل، کاهش ۳۵ درصدی حوادث مربوط به آسانسور، افزایش ۱۸ درصدی رویت مار و در مجموع کاهش ۲ درصدی کل آمار حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.
گلابی اظهارکرد: سال گذشته  ۲۰۰ نفر جذب سازمان شدند که از این تعداد  ۱۰۶ نفر پس از اتمام آموزش‌ها راهی ایستگاه‌ها و بقیه در حال طی آموزش هستند و امسال به دنبال دریافت مجوزهای لازم برای جذب ۴۶۵ نیروی جدید هستیم.
وی با بیان اینکه تقویت ناوگان موتوری سازمان آتش نشانی در دستور کار است، افزود: در این راستا هشت دستگاه شاسی اسکانیا، ۲۰ دستگاه ایسوزو، ۶ دستگاه موتور سیکلت تریل، چهار دستگاه پژو، یک دستگاه اتوبوس جهت فرماندهی سیار خریداری شد و مناقصه خرید ۱۰ دستگاه خودروی تویوتا برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۵ ایستگاه اتش‌نشانی در اصفهان فعال است، افزود: تلاش ما برای افق ۱۴۰۴ رسیدن به ۴۰ ایستگاه و اکنون ۱۳ پروژه اجرایی از جمله چهار پروژه با پیشرفت ۴۵ درصد در حال اجراست‌.
وی با اشاره به وضعیت بد برخی بازارهای اصفهان گفت: ۲ سال است که شبانه‌روزی ایمنی بازار را دنبال می‌کنیم و دادستان اصفهان ما را بسیار یاری کرده است ولی به وضع مطلوب نرسیده‌ایم.
گلابی گفت: وجود پارچه و مواد قابل اشتعال، قدمت ساخت و  برخی مولفه‌های دیگر وضعیت نامناسبی برای برحق مجتمع‌های تجاری از جمله ایفل، جعفری، پارسیان و مرکز توزیع نشریات و مطبوعات اصفهان بوجود آورده است.

وی افزود: البته ما تذکرات را داده‌ایم و حتی حکم پلمپ برخی مجتمع‌های تجاری دریافت شد ولی در زمانی که همه با مشکلات اقتصادی و کرونا مواجه هستند و معیشت جامعه با مشکلاتی مواجه هست امکان اعمال آن نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار