کد خبر: ۹۰۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 01 October 2020

شهر قزوین نیز مانند بیشتر شهرهای ایران جاذبه‌های گردشگری در انواع مذهبی، تاریخی، تفریحی و... دارد. این جاذبه‌ها به‌قدری زیاد هستند که نمی‌توان فقط در یک سفر یک‌روزه از همه آن‌ها بازدید کرد؛ بنابراین لازم است با رزرو هتل قزوین به‌اندازه کافی آشنا باشید. در این مطلب به معرفی چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری قزوین و بررسی هتل های قزوین می‌پردازیم.

هتل های سنتی قزوین

جاذبه‌های گردشگری قزوین

قزوین را به‌عنوان پایتخت خوش‌نویسی ایران می‌شناسند. در سفر به قزوین حتما از مجموعه باغ صفوی بازدید کنید؛ این مجموعه از بخش‌های سردر عالی‌قاپو، عمارت نادری، عمارت پهلوی، عمارت قاجاری، گراند هتل، کاخ چهلستون و... تشکیل شده است. خیابان سپه، اولین خیابان ایران، در قزوین ساخته شده که می‌توانید بازدید از آن را هم در برنامه‌تان بگذارید. این خیابان به‌نام خیابان شهدا معرفی می‌شود؛ ولی قزوینی‌ها همچنان به آن خیابان سپه می‌گویند. بازار قدیمی قزوین نیز هنوز معماری دوره صفوی و قاجاری خود را حفظ کرده است.

امامزاده حسین از فرزندان امام هشتم نیز از جاذبه‌های قزوین به‌حساب می‌آید. بنای این امامزاده به دوره ایلخانیان برمی‌گردد؛ البته چندبار در این مدت بازسازی شده است. گلزار شهدای قزوین هم در قسمت جنوبی حیاط این امامزاده می‌تواند توجه شما را جلب کند. شهر قزوین را به‌عنوان یکی از شهرهای ایران با بیشترین قنات می‌شناسند؛ زمانی این شهر بیش از 100 آب‌انبار فعال داشت. آب‌انبار سردار بزرگ، آب‌انبار سردار کوچک، آب‌انبار زنانه بازار، آب‌انبار مسجد جامع، آب‌انبار آقا، آب‌انبار حکیم، آب‌انبار حاج‌ابراهیم و... نمونه‌هایی از این آب‌انبارها هستند.

در این شهر تاریخی، خانه‌های قدیمی زیادی پیدا می‌کنید که متعلق به خانواده‌های بزرگ بوده‌اند. خوب است قبل از رزرو هتل قزوین فهرستی از این خانه‌های تاریخی داشته باشید؛ عمارت شهرداری، خانه رئوفی‌ها، خانه یزدی‌ها، منزل امام جمعه شهیدی، عمارت بهشتی، خانه داعی، عمارت خطیبی، منزل اسدی، حسینیه امینی‌ها، عمارت سپه‌دار و... ازجمله این بناهای تاریخی معاصر هستند. در سفر به شهر قزوین از کلیساهای این شهر مانند کانتور، رفیع و هریپسیمه دیدن کنید.

هتل های قزوین

در این شهر هتل‌های کوچک و بزرگ زیادی ساخته شده ولی برای لذت بیشتر سفر بهتر است در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت داشته باشید. پیش از رزرو هتل قزوین، به سایت علی بابا سر بزنید و اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن را بررسی کنید.

خانه کدخدا

اقامت در خانه کدخدا بیشتر برای سفرهای گروهی و پرجمعیت مناسب است. در این اقامتگاه یک واحد اقامتی ساخته شده که ظرفیت پذیرش همزمان 20 مسافر را دارد. خانه کدخدا را نزدیک کوه خشچال و دریاچه اوان پیدا می‌کنید. این خانه یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها برای طبیعت‌گردان است. هزینه اقامت در خانه کدخدا از شبی 80 هزارتومان شروع می‌شود.

دهکده زیبا

اقامتگاه دهکده زیبا در یکی از بهترین مناطق قزوین از نظر آب‌وهوا ساخته شده و طبیعت‌گردان زیادی برای رزرو هتل قزوین سراغ آن می‌روند. قلعه الموت، دریاچه اوان، کوه خشچال، روستای اتان، دره گرماگلو و... از جاذبه‌هایی هستند که با اقامت در دهکده زیبا می‌توانید آن‌ها را ببینید. قیمت پایه رزرو این اقامتگاه از شبی 200 هزارتومان به بالا است.

هتل های سنتی قزوین

شکوفه‌های گیلاس

برای اقامت در اقامتگاه شکوفه‌های گیلاس باید دست‌کم 230 هزارتومان برای هرشب کنار بگذارید. در این اقامتگاه پنج سوئیت ساخته شده و هریک آشپزخانه و سرویس‌بهداشتی مخصوص خود را دارند. شکوفه‌های گیلاس در روستای مسعودآباد و نزدیک الموت بنا شده است. بعضی از محلی‌ها به آن نگین الموت نیز می‌گویند.

قلعه الموت زرآباد

بی‌شک نمای شگفت‌انگیز اقامتگاه قلعه الموت زرآباد شما را انگشت‌به‌دهان می‌گذارد. قلعه الموت زرآباد خانه‌ای چوبی است که آن را در مرکز طبیعت قزوین ساخته‌اند. با توجه به فاصله 75 کیلومتری این اقامتگاه از شهر قزوین، بهتر است فقط برای طبیعت‌گردی در استان قزوین سراغ قلعه الموت زرآباد بروید. هزینه اقامت در این اقامتگاه از شبی 120 هزارتومان شروع می‌شود.

قلعه الموت مسعودآباد

در قلعه الموت مسعودآباد هفت سوئیت با تخت‌خواب و سه اتاق با امکانات کف‌خواب فراهم شده و هریک از این واحدهای اقامتی به سرویس‌بهداشتی اختصاصی دسترسی دارند. این نکته در رزرو هتل قزوین و قیمت آن تاثیر زیادی می‌گذارد. با بودجه دست‌کم 210 هزارتومان می‌توانید یکی از این واحدها را انتخاب و سفر به طبیعت الموت قزوین را تجربه کنید.

خانه بهروزی

خانه بهروزی بنایی تاریخی است که آن را در سال 93 مرمت و بازسازی کرده‌اند. خانه بهروزی را می‌توان یکی از زیباترین هتل های قزوین معرفی کرد؛ با اقامت در خانه بهروزی حال‌وهوای زندگی در خانه‌های قاجاری را تجربه خواهید کرد. اقامت در خانه بهروزی برای کودکان زیر سه سال رایگان خواهد بود.

بام سان

اگر می‌خواهید در یکی از پرامکانات‌ترین هتل های قزوین در قلب طبیعت اقامت کنید، رزرو آنلاین اقامتگاه بام سان را ازدست ندهید. در این هتل هریک از واحدها سرویس‌بهداشتی جداگانه دارند و شامل امکاناتی مانند یخچال، تلویزیون، چای‌ساز، گاز، کرسی، تخت، سشوار، سرویس صبحانه و...  می‌شوند. این امکانات را کم‌تر می‌توان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیدا کرد.

آناده

برای اقامت در اقامتگاه آناده از ارزان‌ترین هتل های قزوین باید 100 هزارتومان برای هرشب بپردازید. این اقامتگاه خدمات پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، آشپزخانه، راهنمای تور، اینترنت و... را ارائه می‌دهد. با رزرو اقامتگاه آناده برای چند روز زندگی در خانه‌های روستایی قزوین را تجربه خواهید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار