شهردار اراک گفت: بهسازی میادین فعلی میوه و تره‌بار در دستور کار شهرداری قراردارد و این مهم در راستای ساماندهی مشاغل شهری انجام می‌شود که تلاش داریم به زودی آن را عملیاتی کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 26 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس شفیعی افزود: یکی از تکالیف شهرداری بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، فراهم کردن مکان مناسب برای تولیدی‌ های کوچک است به طوری که شهرداری‌ها موظفند به منظور بالابردن امکان دسترسی تولیدکنندگان به بازار مصرف و ایجاد امنیت برای فروشندگان کم سرمایه با استفاده از زمین‌های متعلق به خود و یا وزارت راه و شهرسازی، مکان‌های مناسبی برای عرضه کالاهای تولید داخل آماده کند که شهرداری اراک در راستای ساماندهی مشاغل و کسب و کارها اقدامات ویژه‌ای در سطح شهر اراک انجام داده است.
وی یادآورشد: احداث ۵ بازارچه میوه و تره بار در ۵ نقطه شهر و همچنین ساماندهی کیوسک‌ها و مراکز میوه و تره‌بار فعلی از جمله اقدامات شهردار است که با فعال شدن ۵ بازار میوه و تره بار نخست نیاز به دسترسی شهروندان به مرکز شهر کاهش یافته و خدمات به صورت محله‌ای ارائه می‌شود و همچنین کسب و کار جدید ایجاد می‌شود.
شهردار اراک گفت: کسب و کار جدید سبب رونق اقتصادی در شهر و کاهش تردد در هسته‌های مرکزی می‌شود و مسافرت‌های درون شهری را کاهش داده که باعث ایجاد همگونی و همسانی در حوزه ترافیکی در سطح شهر خواهد شد.
مهندس شفیعی ادامه داد: ساخت میادین جدید میوه و تره‌بار با مشارکت سرمایه‌گذار بوده در حالی که جذب مشارکت سرمایه‌گذاران در امور شهری امری حائز اهمیت است.
وی افزود: ۵ نقطه احداث بازارچه میوه و تره‌بار براساس الگوبرداری از میادین تهران است و در کاهش سفرهای غیرضروری نقش بسزایی دارد.
شفیعی گفت: انتقال صنوف آلاینده خیابان شریعتی اراک نیز در دستور کارشهرداری است تا در زمینه زیباسازی منظر شهری اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار