از نکات جالب در مسیر حرکت محرومیت زدایی بنیاد علوی تغییر و بروز رسانی با مردم بودن است. متناسب با سطح اقتصادی جوامع هدف، روزی تشکیل صندوق های خرد محرک حرکت مردم و امروز کانون های آبادانی و پیشرفت در قلب جامعه عاملی برای آبادانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 26 September 2020

تابناک-یکی از مهمترین ماموریت های بنیاد علوی در سطح کشور اجرای طرح های محرومیت زدایی در مناطق محروم است. محرومیت زدائیهای که طی این سالها از قله گنج کرمان آغاز و اکنون در ادامه مسیر به ۱۳ منطقه دیگر کشور رسیده است.

طرحی نو برای توسعه و آبادانی روستاهای لنده /توصیه های امام جمعه و راهبر منطقه ای بنیاد علوی به سفیران پیشرفت و آبادانی+تصویر

با نگاهی به مسیر حرکت محرومیت زدایی بنیاد خواهیم دید که موفقیت های بسیاری تا به امروز حاصل شده است که این سالها به کرات  از آنها در فضای رسانه ای  کشور شنیده ایم.
موفقیت های که بسته به عوامل مختلفی است و مجال پرداختن به همه این عوامل در اینجا وجود ندارد اما بی شک سیاست کار با مردم در صَدر عِلَل و عوامل موفقیت های طرحهای محرومیت زدایی از سوی بنیاد خواهد بود.

در این سالها جمله کوتاه کار با مردم برای مردم تنها برای این نهاد یک شعار نبود و تعریف برنامه ها بصورت واقعی با استفاده از ظرفیت مردمی باعث گردید تا امروز شاهد باشیم محرومیت زدایی به معنای واقعی در چندین منطقه از کشور به نحوی مطلوب تسریع شود.

بروز رسانی شعار کار با مردم

از نکات جالب در مسیر حرکت محرومیت زدایی بنیاد علوی تغییر و بروز رسانی با مردم بودن است. متناسب با سطح اقتصادی جوامع هدف، روزی تشکیل صندوق های خرد محرک حرکت مردم و امروز کانون های آبادانی و پیشرفت در قلب جامعه عاملی برای آبادانی خواهد شد.

در رویکرد جدید مدیریتی بنیاد علوی اگر چه شعار کار با مردم همچنان در دستور کار است اما با بروز رسانی و نزدیک شدن به دل جامعه هدف اینبار سعی برآن است تا بوسیله خود مردم علت های توسعه نیافتگی شناسایی شوند.

بنابراین گزارش طرح نو محرویمت زدایی بنیاد علوی تدوین یک سند راهبردی توسعه ای براساس ظرفیت ها و نیازمندیهای یک منطقه تدوین و مردم با مشارکت همدیگر در راستای تسلط بر سرنوشت و پیشرفت آبادانی خود برنامه ریزی و برای اجرای آن تلاش خواهند کرد.

طرحی که در آن مردم یک روستا در کنار هم گرد می آیند  و امروز هر کدام از این روستا با معرفی یک امین بنیاد علوی در نقش حمایت کننده از آنها ظاهر میشود.

در این راستا اولین نشست مشترک راهبر منطقه ای بنیاد علوی، دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده و امام جمعه این شهرستان با امین ها (سفیران پیشرفت و آبادانی) روستاهای لنده برگزار شد تا طرح نو توسعه‌ای مناطق روستایی لنده رسما آغاز شود.

طرحی نو برای توسعه و آبادانی روستاهای لنده /توصیه های امام جمعه و راهبر منطقه ای بنیاد علوی به سفیران پیشرفت و آبادانی+تصویر

در این جلسه حجت الاسلام محمودی امام جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت ایام اسارت آل الله و هفته دفاع مقدس اظهار داشت؛ شهیدان عَلمِ دفاع از حق و ولایت را بپا داشتند و امروز رسالت ما این است که کشور را بسازیم و اهدافی که نظام اسلامی بدنبال آن هست را آنگونه که مد نظر رهبر معظم انقلاب است زمینه سازی کنیم.

وی ضمن تشکر از اقدامات بنیاد مستضعفان و راهبر منطقه جنوب و پرسنل نهاد آبادانی و پیشرفت لنده با اشاره به طرح نو محرومیت زدایی از سوی بنیاد در مناطق محروم از جمله لنده گفت؛ خیلی کار خوب و عاقلانه ای است بحث امین ها که انشالله این حرکت در محرومیت زدایی از مناطق محروم اثر بخش خواهد بود.

امام جمعه لنده بیان داشت؛ اینکه دیگر پروژه ها در روستاها بصورت پرتابی نیست و از بالا برای مناطق تصمیم گیری نمیشود و توسط امین های روستا سند توسعه ای تعریف و تدوین میشود کار پسندیده و مبارکی است و این رسالت سنگینی است که بر عهده امین ها گذاشته شده است.

حجت الاسلام محمودی خطاب به سفیران پیشرفت و آبادانی لنده گفت؛ شما عزیزان امانت داری را قبول کرده اید، پس تلاش کنید که به این وظیفه شرعی و اجتماعی خود به نحو مطلوب عمل نمایید چرا که رَسول خدا فرمود میزان سنجش هر فرد را در امانتداری و راستگویی وی بسنجید.

در ادامه همچنین راهبر منطقه جنوب ضمن گرامیداشت ایام اسارت اهل بیت و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس خطاب به سفیران پیشرفت و آبادانی لنده گفت؛ شما را مردم انتخاب کردند و مسئولیت شما سنگین تر از مسئولیت های انتصابی است.

طرحی نو برای توسعه و آبادانی روستاهای لنده /توصیه های امام جمعه و راهبر منطقه ای بنیاد علوی به سفیران پیشرفت و آبادانی+تصویر

وی افزود؛ اساس کار این است که مشکلات مردم توسط خودشان منعکس، مطالبه و در سند پیشرفت روستا آورده شوند.

وی با اشاره به این نکته که بعنوان اَمین وظیفه اصلی شما رَفعِ مَحرومیت در پَرتَو امانتداری است بیان داشت، آن کسی که از دل مردم می آید مشکلات را می داند و راه حلی بهتر برای حل آن خواهد داشت.

محمد علی جعفری با اشاره به اینکه شاه کلید کار شما امین ها امانت داری است اظهارداشت؛ در حفظ اعتماد مردم کوشا باشید که بزرگترین امانتی است که بشما سپرده شده است.در این راه از ته دل و جهادی وار کار کنید تا بتوانید به سرمنزل مقصود برسید.

راهبر منطقه ای بنیاد علوی در جمع سفیران پیشرفت و آبادانی لنده خاطرنشان کرد؛ مردم یک روستا باید به این خود باوری برسند که با کنار هم نشستن و مشورت میتوانند در حل مشکلات همدیگر را یاری کنند.

نماینده بنیاد مستضعفان با اشاره به حمایت های بنیاد از برنامه های توسعه ای امین ها در روستاها گفت؛ مطمئن باشید که بنیاد از هر تلاشی برای رفع محرومیت روستاها فروگذار نخواهد بود و سعی کنید که در تدوین سند توسعه روستای خود تعریف پروژه های پیشرانی که روستا را سریع تر در مسیر پیشرفت قرار می دهد در اولویت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار