آقای نظری،‌ شعار ندهید
نماینده خلخال که تیرماه با قطعیت پیشگویی کرده بود،‌قیمت 20 هزار تومانی دلار مقطعی بوده و تنزل می‌یابد، ‌امرو باید درباره اظهارات خود به مردم پاسخگو باشد.
کد خبر: ۹۰۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 24 September 2020

تابناک اردبیل- مردم ایران در این سالها به وعده‌ها و شعارهای دولت عادت کرده و چندان به آن توجهی ندارند اما انتظار ندارند که نمایندگان مجلس یازدهم که خود را مدافع حقوق مردم می‌نامند، حرف‌های دولتمردان را تکرار کرده و نمک بر زخم توده‌ها باشند.

سیدغنی نظری که در عضویت کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد،‌تیرماه جاری و در واکنش به نرخ یک دلار به قیمت 20 هزار تومان گفت: بالا رفتن این گونه قیمت ارز یک بحران مقطعی است، مطمئن باشید که فروکش می‌کند و قیمت ارز پایین می‌آید.

در این باره بخوانید
پیشگویی نماینده خلخال از قیمت دلار/سخنان دولت را تکرار نکنید

تابناک اردبیل،‌ همزمان با این اظهارات این سخنان را یک پیشگویی ارزیابی کرد و خطاب به نماینده خلخال در مجلس نوشت:

این پیش بینی و غیب گویی نماینده خلخال که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم شده است یادآور سخنان حسن روحانی در سالهای اخیر است که هر بار به مردم وعده داد تا قیمت ارز کاهش پیدا کرده و وضعیت معیشتی و اقتصادی بهتر می شود اما نه تنها این وعده ها محقق نشد بلکه روز به روز اوضاع بحرانی شد.

معلوم نیست آقای سیدغنی نظری بر پایه چه معادلاتی این گونه و با قطعیت اظهار نظر می کند هر چند که او هم شعارگونه و عوامگرایانه، همکاری مردم را شرط این موضوع می داند؛ اظهاراتی که دقیقاً تکرار همان سخنانی است که این روزها از زبان مقامات دولتی گفته می شود و مردم هم به ابتنای گذشته چندان آن را جدی نمی گیرند!

انتظار می رود پیش بینی نماینده خلخال-بخوانید پیشگویی- از قیمت آینده ارز تحقق یاید-البته بازگشت دلار از 20 هزار تومان به 19 هزار تومان، دلیل کاهش قیمت نیست- اما اگر خلاف این شد باید او در آینده به دلیل همین سخنان به مردم پاسخگو باشد البته نه آن پاسخی که رئیس جمهور اخیراً به مردم داد و گفت که هر گونه اظهار نظر گذشته من مربوط به شرایط زمان خودش است و من فکر نمیکردم به چنین وضعی دچار شویم!؟

نماینده خلخال باید بداند که او نماینده مردم برای نظارت بر عملکرد دولت و پاسخ خواهی از دولت است نه این که بخواهد وعده های دولت را که به اقتضای حضور وزرا در کمیسیونها مطرح می شود، تکرار کند!

امروز سوم مهرماه و گذشت حدود 2 ماه از این اظهارات و ثبت قریب‌الوقوع دلار 30 هزار تومانی، ‌زمان متعارف و منصفانه برای ارزیابی سخنان این نماینده مجلس است تا در این باره به افکار عمومی توضیح بدهد که مبنای این پیشگویی چه بوده است؟!

افکار عمومی می‌گویند که اگر همه پیش‌بینی‌های نماینده خلخال که در عضویت یک کمیسیون تخصصی در حوزه اقتصادی قرار دارد این گونه باشد، باید فاتحه مجلس را خواند.

آقای سیدغنی نظری باید بپذیرد که جایگاه‌اشان در مجلس به قدری حساس و دارای اهمیت است که او اجازه ندارد در تحلیل موضوعات مهمی چون ارز بر اساس حدس و گمان سخن بگوید چرا که موجب می‌شود تا صلاحیت خودش را زیرسئوال برده و سلب اعتماد شود.  

‌انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار