جانشین فرماندهی انتظامی قم از انهدام باند سارقان و کشف ۴۰میلیارد ریال ارز قاچاق در این استان خبر داد و گفت: پلیس قم در برابر قاچاق کالا و ارز قاطعانه مقابله می کند.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 23 September 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ بهادر اسماعیلی اظهارداشت: در پی تماس فردی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اعلام اینکه راننده و ۳سرنشین یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید که یکی از آن ها لباس پلیس برتن داشته در جاده جعفریه خودرو وی را متوقف و ۴۰میلیارد ریال ارز وی را به سرقت برده اند که بلافاصله موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد:با توجه به اشراف کارآگاهان و سوابق موجود و انجام تحقیقات نامحسوس، هویت یکی از سارقان شناسایی و در یک عملیات غافلگیر کننده در محل اختفای خود دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: در ادامه با همکاری سارق و نتایج حاصله از تحقیقات تکمیلی کارآگاهان، هر۳نفر سارق و همدست وی  شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی افزود: از متهمان مبلغ ۱۴۲هزار دلار و یک میلیون و ۶۱۹ هزار دینار عراق در مجموع به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال کشف شد.

اسماعیلی بیان داشت:به نظر می رسد مالک ارزهای مکشوفه قصد قاچاق آنها را به غرب کشور و نهایتا به خارج از مرز را داشته که موضوع در دست رسیدگی است.

 وی هشدار داد :پلیس قم در برابر قاچاقچیان کالا و ارز و موادمخدر، سارقان مسلح و اراذل و اوباش محکم و استوار ایستادگی و قاطعانه مقابله و مبارزه خواهد کرد.

کشف ۴۹ کیلوگرم تریاک در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم همچنین از کشف ۴۹کیلو و ۲۰۰گرم تریاک و دستگیری یک نفر قاچاقچی در قم خبر داد.

اسماعیلی اظهارداشت: با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، یک قاچاقی مواد افیونی شناسایی و مشخص شد وی قصد دارد با یک دستگاه کامیونت کاویان ، محموله مواد مخدر را از یکی از استان های جنوبی با عبور از محور مواصلاتی قم به استان همجوار منتقل کند، بنابراین بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ادامه ضمن هماهنگی قضائی، مأموران به محورهای مواصلاتی استان اعزام شدند و با کنترل تردد خودروهای عبوری خودرو مذکور را پس از شناسایی متوقف و متهم را دستگیر کردند.

اسماعیلی گفت: سپس نامبرده به همراه خودرو کامیونت به یگان منتقل و در بازرسی به عمل آمده از خودرو ۴۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در قالب ۲۵ بطری کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

سهم ۶۲درصدی معابر حادثه خیز در تصادف های شهر قم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم نیز از سهم ۶۲درصدی معابر حادثه خیز در وقوع تصادف های شهر قم خبر داد.

سرهنگ غلامرضا صدقی بیان داشت: ۳۳ معبر حادثه خیز شهر قم به ترتیب اولویت شناسایی شده که نیاز به اصلاح هندسی، نصب علائم و تجهیزات ترافیکی، پل عابرپیاده مکانیزه و غیره دارند.

وی افزود: اگر فقط ۱۰درصد این نقاط حادثه خیز اصلاح و نواقص آن در سال جاری برطرف شود، درصد قابل توجهی از تصادف های فوتی کاهش پیدا خواهد کرد.

صدفی به بلوار شهید حاج خداکرم، بلوار الغدیر، بلوار عماریاسر، بلوار خلیج فارس و بلوار ۱۵ خرداد به عنوان مهمترین نقاط حادثه خیز شهر قم اشاره کرد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان ، نقش انسان در پیشگیری از وقوع تصادف‌ها را بسیار بارز و اثربخش عنوان و از رانندگان ، موتورسواران و عابران پیاده درخواست کرد برای پیشگیری از حوادث رانندگی،قوانین و مقررات را با جدیت رعایت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار