صداوسیمای خراسان رضوی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای مخاطبان شبکه پایتخت معنوی ایران تدارک ویژه ای دیده است. 
کد خبر: ۹۰۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 22 September 2020

به گزارش تابناک رضوی رضوی به منظور تبیین  ایثارگریها، رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان دفاع مقدس و انتقال آن به نسل امروز به‌عنوان الگویی موفق در راه حراست و حفاظت از کیان و خاک میهن اسلامی و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرکز خراسان رضوی برنامه‌های جذاب و متناسب با موضوع دفاع مقدس را برای پخش در این ایام تدارک دیده است که در این‌جا به اجمال عناوین مهم آن اعلام می شود.

"اسطوره" عنوان برنامه ای ترکیبی است که در 7 قسمت 45 دقیقه ای به صورت زنده از سیمای خراسان رضوی به دفاع مقدس و ابعاد آن می پردازد. "اسطوره" با محوریت ادبیات دفاع مقدس و زندگی آزادگان با بازنمایی شرایط اسارت آزادگان بصورت مستند بازسازی است که در هرقسمت زندگی یک آزاده را به تصویر می کشد و هرشب در ساعت 20 پخش خواهد شد.

مستند "الماس ها ماندگارند" ویژه برنامه تولیدی با رویکرد ایثارگری های آزادگان در دوران دفاع مقدس است که در سه برنامه 30 دقیقه ای به این موضوع می پردازد.

مستند" 1359" نیز عنوان برنامه ای است که با ساختار مستند در سه قسمت 30 دقیقه ای به بررسی رویکرد جهادی در دوران دفاع مقدس می پردازد.

 تله فیلم "اشنوگل" ومجموعه "ترمه گلی" که از آثار فاخر و از تولیدات صداوسیمای خراسان رضوی است نیز در ایام هفته دفاع مقدس از سیمای خراسان رضوی پخش خواهد شد.

علاوه آن نیز برنامه های دیگر سیمای خراسان رضوی نظیر "صبح خراسانی" ."شب شرقی" و اشاره  بصورت ویژه  به موضوع دفاع مقدس خواهند پرداخت.

صدا:

" چهل برگ " عنوان ویژه برنامه ای از صدای خراسان رضوی در ایام هفته دفاع مقدس است. این برنامه شبانگاهی  قصد دارد تا در یک فضای گفتگو محور با حضور کارشناسان حوزه دفاع مقدس به مباحثی همچون فرماندهی و مدیریت در دفاع مقدس -تبلیغ و عمق بخشی دینی در دفاع مقدس و... بپردازد .

دهکده" نیز عنوان برنامه دیگری از صدای خراسان رضوی است که بمناسبت هفته دفاع مقدس به موضوع سبک زندگی و نقش خانواده های روستایی در دفاع مقدس می پردازد.

"مردم و مسئولان" عنوان برنامه ای است که به گفتگو با فرماندهان و دست اندرکاران دفاع مقدس می پردازد.

 "مسابقه پلاک هشت" . این مسابقه با ساختاری متفاوت و از زاویه دیدِ جدید به منظورِ ارج نهادن به دلیر مردیها و رشادت هایِ شهداء در جنگِ تحمیلی ، در قالب مسابقه ای جذاب با حضور اقشار مختلف بسیج ، قصد دارد تا در یک چالش فکری ، اطلاعات مفیدی را در خصوص دفاع مقدس به سمع شنوندگان رادیو برساند .

"ما می توانیم" عنوان برنامه ای است که با اشاره به سال جهش تولید به نقش رزمندگان و نگاه برگرفته از دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی به تحلیل شرایط فعلی و راهکارهای برون رفت از این شرایط می پردازد.

"موج بیداری" این برنامه در ساختار پیامی روایی با پخش سه برنامه در هفته قصد دارد تا موضوعات مختلف حوزه دفاع مقدس بویژه مقاومت دزفول ، آزادسازی خرمشهر، شهدای غواص، حملات شیمیایی، زنان و دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و ... را مورد بررسی قرار دهد.

"نفوذ پنهان" برنامه ای است که به تبیین جنایتهای آمریکا و قدرتهای استکباری در جنگ تحمیلی و بیان جنایات منافقین و ستون پنجم دشمن در دفاع مقدس پرداخته و آثار این تحریکات که منجر به تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران شد و نقش آنان در تداوم این تجاوز را کنکاش می کند.

همچنین رادیو زیارت برنامه های ویژه ای برای این ایام تدارک دیده است که اهم آن بدین شرح است:

" رسم عاشقان" عنوان ویژه برنامه ای است که با ساختار ترکیبی نمایشی در 7 قسمت 40 دقیقه ای تهیه  می شود. "رسم عاشقان" بصورت زنده و هر شب در ساعت قبل از اذان مغرب ساعت ۱۸ و پانزده دقیقه از این شبکه پخش می شود. این برنامه با هداف تشویق و ترغیب جمعیت مخاطب به حفظ ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به شهدا و پاسداشت نام یاد آن عزیزان در جامعه و آشنایی با آثار نوشتاری و صوتی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در هر برنامه یک اثر نوشتاری را معرفی کرده و یک نمایش کوتاه بر گرفته از آن کتاب تولید و پخش می کند.همچنین گفتگویی با شخصیت های اصلی کتاب داشته و مچنین گفتگوی زنده با سرداران دوران دفاع مقدس انجام می شود. " رسم عاشقان " با طبقه "ب" تهیه و تولید می شود.

"کربلای جبهه ها" نیز عنوان برنامه ای است از گروه زیارت و فرهنگ و سیره رضوی رادیوزیارت و با شعار "همه رزمنده ایم" بمناسبت هفته دفاع مقدس تهیه می شود. این برنامه با ساختار کلامی پیامی و با هدف آشنایی هر چه بیشتر جامعه با سیره و راه و روش زندگی شهدا، پاسداشت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا در هفته دفاع مقدس، تحلیل و تشریح معنویت و اهل بیت در دفاع

مقدس تهیه و پخش می شود . در "کربلای جبهه ها" به موضوعات و سوالاتی همچون: چرا در جنگ از نمادهای دینی استفاده م

 

ی شد؟ چرا شعرا شعرهایی با محتوای اهل بیتی داشتند؟ چرا عملیت ها با اسم ائمه اطهار علیهم السلام بود؟ آموزه های دفاع مقدس و ارتباط آن با آموزه های اهل بیت علیهم اسلام چیست؟ چرا این جنگ تحمیلی را دفاع مقدس می نامیم ، دین و تاثیر آن در دفاع مقدس ، ارتباط شهدا و دفاع مقدس با حماسه ی کربلا، بررسی وصیت نامه های شهدا در پیروی از راه ولایت و امامان، بررسی ارتباط پشتیبانی جبهه ها در پیشبرد دفاع مقدس، حمایت مادرها از فرزندان در اعزام به جبهه ها، راهکارهایی برای اشنایی نسل جدید با دفاع مقدس ، راز پیروزی ما در دفاع مقدس می پردازد. این برنامه در 7 قسمت و با مدّت 40 دقیقه تولید می شود که هر روز از ساعت 13:15 از رادیوزیارت پخش می شود. علاوه بر این برنامه ها، "صحن زندگی" به بررسی زندگی رزمندگان در ایام دفاع مقدس و نحوه مدیریت خانواده و تاثیر این شیوه بر افزایش توانمندی آنان و تبدیل تهدید ها به فرصت و نقاط ضعف به قوت توسط همسران رزمندگان می پردازد. همچنین برنامه "صبح و زیارت" و "سقاخانه" نیز با تاثی از رویکرد دفاع مقدس به تاثیرات سیره و روش ائمه معصومین بر ظلم ستیزی و افزایش روحیه ایثار و شهادت طلبی و دفاع از حرم ائمه معصومین علیهم السلام و مدافعین حرم می پردازد.

شایان ذکر است در شبکه رادیویی زیارت علاوه بر تولیدات جدید، برنامه های: "خانه ام اینجاست" در 7قسمت 25 دقیقه ای، "سنگر به سنگر" در 7 قسمت 10 دقیقه ای، "شاعران عشق" در 7 قسمت 20 دقیقه ای، "مستند فرماندهان" در 7 قسمت 25 دقیقه ای، "نت عاشقی" در 7 قسمت5 دقیقه ای، "شاهد" در 7 قسمت 5 دقیقه ای و "نیمه پنهان ماه" در 8 قسمت 30 دقیقه ای نیز برای پخش در این ایام درنظر گرفته است

 فضای مجازی صداوسیمای خراسان رضوی با تولید دو مستند کوتاه با موضوع دو تن از سرداران شهید استان

سردار شهید محمود کاوه ،سردار شهید عبدالحسین برونسی همچنین تولید دو قسمت «وکس پاپ» با موضوع دفاع مقدس

وتولید مجموعه ۱۵ قسمتی بنام «سایه روشن سال های دفاع مقدس» برای پاسخگویی به سوالات و شبهات دفاع مقدس وتولید عکس نوشت ویژه اولین های دفاع مقدس در استان خراسان رضوی وهمچنین طراحی صفحه ویژه دفاع مقدس در سایت مرکزوبازتولید برنامه های سال های دفاع مقدس رادیو به صورت پادکست اماده کرده است.

 معاونت خبرنیز با عناوین نسیم افغانی، شهید برونسی، شیر آباد، روستای افچنگ دارای بیشترین شهید و رزمنده به نسبت جمعیت، فراخوان عکس شهدا، خانواده با 3 شهید و 10 رزمنده ،سرهنگ کهتری شکست حصر آبادن، شهید اهل سنت ( غزنینی )، پدر و پسر شهید، شعر دفاع مقدس، رزمنده ی ورزشکار دفاع مقدس و فریضه تهیه کرده است.

امیدواریم با تولید و پخش این برنامه ها با بضاعت اندک خود توانسته باشیم حق و دِینی که شهدا به گردن ما دارند را ادا نموده و با ترسیم راه و سیره و هدف آنها، در این نبرد نابرابر دنباله رو آنان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار