رئیس پلیس راه ایلام:
رییس پلیس راه ایلام گفت: مسیر پل زائر و راه های منتهی به شهرستان مهران به سمت پایانه مرزی به منظور جلوگیری از تردد زائران بر روی مسافران اربعین مسدود شده است.
کد خبر: ۹۰۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 21 September 2020

به گزارش تابناک ایلام: سرهنگ رضاهمتی زاده اظهار داشت: از تمام پاسگاه ها و ایستگاه های ایست و بازرسی استان های همجوار ایلام خواسته شده است که از حرکت کاروان های اربعین به سمت استان ایلام جلوگیری کنند.

وی افزود: به تمام مراکز ایست و بازرسی سایر نقاط کشور نیز ابلاغ شده است که مانع حرکت کاوران های اربعین به سمت استان ایلام شوند و بدون مماشات از حضور این زائران در استان ایلام ممانعت می شود.

همتی زاده یادآور شد: کاروان های زیارتی اربعین که پیاده یا با وسایل نقلیه قصد عزیمت به مرز مهران را دارند از مبادی های ورودی استان به استان های مبدا خود بازگردانده می شوند.

وی اضافه کرد: طی رایزنی های انجام شده با فرمانده پلیس راهور کشور، برای کنترل و ممانعت از ورود زائران به استان ایلام درخواست نیروی پشتیبانی از سایر استان های کشور را داشته ایم که منتظر نتیجه این درخواست هستیم.

وی تاکید کرد: همچنین بنا بر تصمیم ستاد کرونا امسال از پیاده روی مردم استان به سمت بقاع متبرکه در شب و روز اربعین نیز جلوگیری می شود و برگزاری این مراسم در استان به علت شیوع کرونا ممنوعیت دارد.

همه ساله در آستانه اربعین به مدت ۲۱ روز حجم زیادی از مسافران ( بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین) از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات تردد می کنند.

اما امسال به واسطه شیوع کرونا و ممانعت دولت مرکزی عراق از پذیرش زائران اربعین، از حضور کاروان های پیاده و سواره زائران عتبات عالیات در استان ایلام جلوگیری می شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار