رییس کل دادگستری فارس، با بیان اینکه دستگاه قضایی متعلق به هیچ حزب، گروه و جناح خاص سیاسی نیست، گفت: سیاه و سفید در دادگاه معنایی ندارد و هر شخصی از هر تفکری به او ظلم شده و یا حقش ضایع شده باید دادگاه را ملجا و پناهگاه خود بداند.
کد خبر: ۹۰۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 21 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، در آیین افتتاح دادگستری بخش بنارویه شهرستان لارستان اظهار داشت: پرونده‌های ورودی به دادگستری نیز باید حداکثر ظرف یک تا 2 ماه رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

قاضی که کمتر از 12 ساعت کار کند، خیانت به دستگاه قضایی کرده است

رییس کل دادگستری استان فارس، همچنین با برشمردن برخی خصوصیات و ویژگی‌های بارز یک قاضی خوب در تراز انقلاب اسلامی، افزود: هر قاضی در شبانه روز کمتر از ۱۰ تا ۱۲ ساعت کار کند، بداند که خیانت به نظام و دستگاه قضایی کرده است.

موسوی، تقوا و پرهیزکاری را نخستین ویژگی یک قاضی و لازمه امر قضاوت دانست و گفت: یک قاضی باید همواره جزو با تقواترین و متدین‌ترین افراد جامعه باشد.

وی، از مردم‌داری و انقلابی‌گری به عنوان دیگر خصوصیات ممتاز یک قاضی در تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: قاضی باید در مقابل یک آدم ربا، دزد و فردی که مرتکب جنایت و جرمی شده گردن کلفت باشد اما در مقابل عامه مرم و ارباب رجوع باید همواره رئوف و برای آنها حرمت قائل باشد.

رییس کل دادگستری فارس، با بیان اینکه دستگاه قضایی متعلق به هیچ حزب، گروه و جناح خاص سیاسی نیست، گفت: سیاه و سفید در دادگاه معنایی ندارد و هر شخصی از هر تفکری به او ظلم شده و یا حقش ضایع شده باید دادگاه را ملجا و پناهگاه خود بداند.

موسوی، در بخش دیگری از سخنان خود، از مسوول دادگستری بخش بنارویه لارستان خواست ضمن حفظ استقلال دستگاه قضایی در امر رسیدگی به پرونده‌ها در عین حال با مجموعه مسوولان و نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی این بخش و همچنین شهرستان هماهنگ باشد.

وی، همچنین بر کاهش ورودی پرونده‌ها و شمار زندانیان در دادگاه‌ها به ویژه در بخش بنارویه و نیز اصلاح ذات‌ البین و افزایش شوراهای حل و اختلاف در شهرستان لارستان و بخش‌های تابعه آن تاکید کرد

اصلاح ذات البین، به معنای آشتی و سازش دادن بین مردم، نیکو کردن رابطه بد میان اشخاص، گروه‌ها و استوارسازی پیوندهای اجتماعی و فردی است. اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است که در مقابل سعایت، سخن‌چینی و ایجاد دوگانگی و دشمنی قرار دارد.

موسوی، همچنین با اشاره به سال جهش تولید و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت و تقویت تولید داخلی بیان کرد: در صورتی که کارخانه و یا واحد تولیدی در شهرستان لارستان و بخش‌های تابعه آن با مشکل مواجه هستند، دستگاه قضایی با تمام توان آماده همکاری و گره گشایی برای رفع چالش‌ها و مشکلات آنهاست.

رییس کل دادگستری فارس، به خصوصیات بارز و وفاداری مردم منطقه جنوب فارس و لارستان به نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی و مسوولان امنیتی این استان هیچ گونه دغدغه امنیتی در لارستان و بخش‌ها ورستاهای تابعه آن ندارند و لارستان یکی از امن‌ترین شهرستان‌ها و مناطق این استان به شمار می‌آید.

در ادامه این آیین، علی سهیلی به عنوان رییس دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان معرفی شد. سهیلی پیش از این رییس شعبه چهار حقوقی دادگستری شهرستان داراب بود.

بخش بنارویه با جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لار واقع شده است. شهرستان لارستان به مرکزیت لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار