فرماندار دشت آزادگان از ممنوعیت ورود کاروان‌های عزاداری به محدوده گذرگاه مرزی چذابه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 19 September 2020

                                                   کاروان های عزاداری به چذابه نیایند


به گزارش تابناک سمنان حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه نیروهای انتظامی و مرزبانی از ورود کاروان‌های عزاداری به محدوده گذرگاه مرزی چذابه جلوگیری می‌کنند، گفت: برخی هیات‌های عزاداری در استان در روزهای اخیر بدون توجه به هشدارها و تذکرها ، به سمت مرز چذابه حرکت می‌کنند که نیروهای انتظامی و مرزبانی حسب وظیفه ، آنان را بازگرداندند.

او با بیان اینکه عبور از مرز چذابه برای حضور در آیین اربعین در عراق به هیچ وجه امکان پذیر نیست، افزود: مقام‌های ارشد سیاسی عراق به صراحت اعلام کرده‌اند این کشور به علت مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا ، پذیرای زائران خارجی در ایام اربعین نیست.

فرماندار دشت ‌آزادگان با اشاره به اینکه هیچ گونه ترددی در ایام اربعین از چذابه صورت نمی‌گیرد و حتی اتباع و گردشگران عراقی نیز نمی‌توانند به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند، افزود: نیروهای مرزبانی عراق نیز با حضور در نقطه صفر مرزی شیب (چذابه) اجازه ورود هیچ زائری را به عراق حتی برای چند ساعت نمی‌دهند.

سیلاوی با اشاره به اینکه مسئولان ارشد عراقی از مدت‌ها قبل به طور رسمی به سفیر ایران در بغداد اعلام کرده‌اند در ایام اربعین همه مرزهای زمینی عراق برای ورود زائران خارجی از جمله زائران ایرانی به این کشور بسته خواهد بود، افزود:بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عزیمت کاروان‌های عزاداری اربعین به صورت انفرادی و دسته روی به عراق ممنوع است.

او از عموم زائران اربعین حسینی در استان و سایر نقاط کشور خواست از حرکت به سوی مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز خودداری کنند چرا که محلی برای استراحت و پذیرایی در موکب‌ها در منطقه وجود ندارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار