به دستور رئیس جمهور،
بیمارستان ۲۹۵ تختخوابی آیت الله خوئی شهرستان خوی از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 17 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، بیمارستان ۲۹۵ تختخوابی آیت الله خوئی شهرستان خویاز طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور و با حضور استاندار آذربایجان غربی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  افتتاح شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از افتتاح این بیمارستان گفت: بسیار خوشحال هستیم که با بهره برداری از این مرکز درمانی، زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم شهر خوی فراهم می شود.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: مردم شهرستان خوی، میزبان نخستین سفر مردمی دولت دوازدهم بودند و خاطرات این سفر و میزبانی خوب مردم این شهرستان همواره در ذهن ها باقی خواهد ماند.

او از نامگذاری این بیمارستان به نام یکی از بزرگترین مراجع تقلید ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: آیت الله خویی، شاگردان بسیاری را در حوزه های نجف و قم تربیت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این آیین که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص بهره برداری از بیمارستان آیت الله خویی خوی گفت: این بیمارستان که احداث آن از سال ۱۳۷۰ آغاز شده و در سال ۱۳۷۹ متوقف شده بود، دوباره از سال ۱۳۹۳ در ۳۵ هزار مترمربع احداث آن از سر گرفته شد.

 جواد آقازاده افزود: احداث این بیمارستان  با ۷۵۰ نفر اشتغالزایی به پایان رسیده و در مدار خدمت رسانی به بیماران کرونایی شمال آذربایجان غربی قرار گرفت.

او اضافه کرد: در این بیمارستان ۲۹۵ تخت خوابی، هشت بخش بستری از جمله داخلی، تروما و زنان، بخش های آی سی یو، سی سی یو، هشت اتاق عمل و اورژانس آماده خدمت رسانی به مردم شمال آذربایجان غربی است.

آقازاده بیان کرد: در این بیمارستان، ۲۸ تخت اورژانس نیز تجهیز شده تا اقدامات اورژانسی برای بیماران در آن انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به هزینه یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی برای احداث این بیمارستان گفت: از این میزان، یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار