مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان خراسان رضوی:
مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی، مهمترین ویژگی پویش مشهد حسینیه سیدالشهدا را به عنوان یک جنبش عاشورایی، ارتباط با قلبهای مردم و دارای کارکردی رسانه ای دانست.
کد خبر: ۹۰۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 17 September 2020

به گزارش تابناک رضوی،مجتبی محمودی، صبح امروز در بازدید از ستاد پویش مردمی مشهد حسینیه سیدالشهدا ضمن دیدار و گفتگو با جواد علما، مسئول مجمع کانون های فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: پویش مشهد؛ حسینیه  سیدالشهدا یک پویش برخاسته از دل مردمان شریف شهر مقدس مشهد است که با داشتن یک نگاه بزرگتر و کلان تر می تواند الگویی برای همه شهرهای ایران اسلامی باشد.

 

 وی افزود: رویکرد پویش تنها نمادسازی و نصب پرچم عزاداری سیدالشهدا در درب منازل مردم نیست، بلکه هدف اصلی ترویج نشانه هایی است که منتسب به سیدالشهدا علیه السلام می باشد و در نهایت عامل نزدیکی بیشتر ما به امام به عنوان انسان کامل است.

 

 مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان افزود: مخاطب پیام قرآن و رسول مکرم اسلام نه فقط مسلمانان، بلکه "ناس" یعنی همه مردم هستند و سرتاسر زندگی سیدالشهدا علیه السلام سرشار از ارزشهای اخلاقی و مفاهیم زندگیساز است که می طلبد برای ترویج و الگوبرداری استفاده نماییم و پویش هایی چون پویش مردمی مشهد حسینیه سیدالشهدا با توجه به مردمی بودن آن می تواند حرکتی ارزشمند و اثرگذار در این مسیر باشد.

 

 وی افزود: حضور خانواده ها در این پویش مردمی و برنامه هایی از این دست می تواند فرهنگ حسینی و  شعائر دینی را به درستی در جامعه نهادینه کند تا تمسک به امام حسین(ع) از گفتار به رفتار ما تبدیل شود.

 

 رئیس خانه مطبوعات استان خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی این آمادگی را دارد تا در نشر این پویش مردمی، برای افزایش فراگیری این جریان ارزشمند با همراهی اصحاب رسانه اقدام کرده و در بهرگیری از ظرفیت های رسانه ای کوشا باشد تا این اقدام جریانساز از دریچه رسانه‌ها برای مردم اثرگذارتر واقع شود.

 

گفتنی است که پویش مردمی مشهد حسینیه سید الشهدا، یک پویش خودجوش و مردمی با حمایت کانون های فرهنگی مشهد و سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی از دهه اول محرم امسال در مشهد مقدس آغاز به کار کرده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد. در مرحله نخست این پویش، عموم مردم با دعوت یکدیگر به نصب پرچم عزای امام حسین علیه السلام، در ایجاد این موج عاشورایی مشارکت می کنند و اگر محله یا فردی هم نیازمند دستگیری یا حمایت باشند سعی در رفع آن دارند تا هر چه بیشتر در ترویج فرهنگ حسینی اهتمام ورزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار