رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از اینترنتی شدن خدمات شماره گذاری در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 16 September 2020

به گزارش تابناک رضوی، سرهنگ حمیدرضا دهنوی با بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل شلوغی و ازدحام در مراکز تعویض پلاک و با وجود اینکه هنوز شهر مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد تصمیم گرفتیم تا نوبت‌دهی برای انجام تعویض پلاک به صورت اینترنتی انجام شود که بنابر این تصمیم نوبت‌دهی خدمات شماره‌گذاری از همین امروز 26 شهریور ماه آغاز شد و از شنبه 29 شهریور ماه حضور افراد بدون نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز تعویض پلاک ممنوع است.

 

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اولین مزیت این طرح را الکترونیکی کردن خدمات پلیس دانست و افزود: کاهش مراجعه حضوری به مراکز تعویض پلاک و مدیریت مراجعه افراد در زمان ورود و خروج به مراکز نیز از دیگر مزیت‌های این طرح است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم مزایای این طرح را کامل کنیم زمان ارائه خدمات را در صورتی که مدارک کامل باشد زیر یکساعت قرار داده ایم و زمان انتظار مردم در صف برای تعویض پلاک حذف خواهد شد.

 

سرهنگ دهنوی بیان کرد: شروع طرح نوبت دهی اینترنتی و خدمات شماره گذاری از تاریخ شنبه ۲۹ شهریور ماه خواهد بود و خدمات این طرح، ۱۱ مورد از جمله نقل و انتقال مالکیت، احراز محل سکونت، خودروهای مزایدی، خودروهای وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت، فک‌ رهن، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی را شامل می‌شود.

 

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: همه انواع وسایل نقلیه در این سامانه خدمات رسانی می گردد که از جمله آن خودرو سواری شخصی و خودرو سواری عمومی، وانت شخصی، وانت عمومی، موتور سیکلت، خودروی سنگین و نیمه سنگین و ماشین‌های کشاورزی است.

 

وی تاکید کرد: در این سامانه از امروز مراکز تعویض پلاک شهر مقدس مشهد بارگذاری شده است که در مرکز تعویض پلاک شماره ۱ به آدرس بلوار جانباز بلوار شهید ساجدی فقط خودروهای سواری و موتور سیکلت ارائه خواهد شد.

 

سرهنگ دهنوی در ادامه گفت: مرکز تعویض پلاک شماره2 به آدرس ابتدای جاده قدیم نیشابور رباط طرق خیابان ابریشم ۵ است که تمامی وسایل نقلیه هم سواری و موتور سیکلت و وانت تاکسی خودرو سنگین و نیمه سنگین و ماشین کشاورزی در مرکز ۲ خدمات خواهد گرفت.

 

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: سامانه نوبت دهی تعویض پلاک به آدرس nobatdehi.epolice.ir است که در این سامانه تمامی اطلاعات گفته شده وجود دارد حتی با جستجو در سایت گوگل به صورت فارسی نیز صفحه مربوط به سامانه در دسترس عموم قرار می گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه از روز شنبه ۲۹ شهریور با تمام ظرفیت هردو مرکز آماده خدمات رسانی هستند گفت: مراجعین با اخذ نوبت از سامانه در ساعت و تاریخ مقرر شده حضور یابند و چنانچه در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نداشته باشند نوبت آنها ابطال و پیامکی در این زمینه برای آنها ارسال خواهد شد و مجدد باید نوبت دهی را برای روزهای آتی انجام بدهند.

 

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اشاره کرد: مراجعین در زمان نوبت دهی با نظم و آمادگی بیشتر، در زمان کمتر خدمات بهتری خواهند گرفت و اطلاع رسانی در کیفیت ارائه خدمات تاثیر زیادی دارد.

 

وی افزود: مراجعین از همراه داشتن خانواده خودداری کنند و فقط خریدار و فروشنده و یا وکیل قانونی مراجعه کنند هر شخص با کد ملی و شماره پلاک خودرو مدنظر می‌تواند یک نوبت دهی در روز بگیرد.

 

دهنوی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که خودروهای مزایده‌ای که بدون پلاک هستند و قرار است خدمات رسانی شوند در سامانه شماره شاسی خودرو را ثبت کنند به جای شماره پلاک با ثبت شماره شاسی نوبت دهی انجام می‌شود.

 

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی به همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک تاکید کرد و گفت: مدارک مورد نیاز برای خدمات در سایت تعویض پلاک بارگذاری شده است زمان مراجعت به سامانه برای شهر مشهد از روز شنبه ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۴در مرکز شماره یک و دو خواهد بود اما نوبت دهی در سامانه ۲۴ ساعته است.

 

وی افزود: وسایل نقلیه سنگین تا ساعت ۱۲نوبت دهی خواهد داشت و اشخاص می‌توانند نوبت دهی را از طریق تلفن همراه با ورود به سامانه که به صورت رایگان است نوبت بگیرند در صورت نداشتن تلفن همراه از طریق مراجعت به کافی نت با توجه به نرخ نامه ای که دارد می‌تواند نوبت دهی را برابر با نرخ نامه انجام دهد.

 

دهنوی اظهار کرد: اقداماتی از روز شنبه برای نوبت دهی اینترنتی صورت گرفته است اضافه کردن دو دفتر برای خدمات رسانی بیشتر به ارباب رجوع ، رعایت کامل پروتکل بهداشتی، استفاده اجباری از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مقابل دفاتر رعایت می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: شماره تلفن  (۳۷۶۷۰۴۱۶) از امروز فعال خواهد شد و در سایت بارگذاری شده است و ۲۴ ساعته آمادگی پاسخگویی به سوالات همشهریان عزیز را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار