گزارش ویژه ی تابناک خوزستان از اقدامات ضدفرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین؛
دانشگاه رامین خوزستان، آبشخور اقدامات ضدفرهنگی است؛ به طوری که چاپ تقویم رسمی دانشگاه و استفاده از عکس های دوره پهلوی و برجسته سازی آن دوره با اعتراض جریان انقلابی مواجه شده است. حذف تنها تشکل مذهبی دانشگاه از سوی مسئولان نیز دیگر اقدام ضدفرهنگی این دانشگاه در ماه های گذشته بوده است.
کد خبر: ۸۹۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 14 September 2020

تابناک خوزستان:

بسیج دانشجویی و اساتید که جز ارکان موثر فرهنگی در دانشگاه ها و از یادگارهای امام ره در دانشگاه ها است و به دلیل فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، جریان انقلابی و بسیجی از سوی جریان سیاسی حاکم در دانشگاه بایکوت شده و حتی به جایگاه قانونی بسیج نیز اعتنایی نمی‌شود!

به گزارش تابناک خوزستان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در 30 کیلومتری شهر اهواز یکی از معدود دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور است. این دانشگاه یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه شهید چمران بوده است که از سال 84 به عنوان دانشگاه مستقل فعالیت می‌کند.

دانشگاهی که با داشتن زمین های کشاورزی وسیع و منابع درامدی دیگر یکی از دانشگاه های قوی در اخذ درآمدهای اختصاصی است، دانشگاهی که شاهد حضور شش ساله دکتر سید عطالله سیادت بر مسند ریاست آن هستیم.

دانشگاهی پر از ابهام!

دانشگاهی که عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان معتقد است: متاسفانه دانشگاه دولتی و با سابقه ۶۰ ساله کشاورزی رامین در شهر ملاثانی در شرایطی است که بستنی این شهر از دانشگاهش معروف تر است! دانشگاه قدیمی و پرسابقه کشاورزی رامین جایگاه اصلی خود را از دست داده و رو به فراموشی است.

ابهام پیرامون مدرک تحصیلی رئیس دانشگاه!

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان  در چند ماه گذشته کانون حوادث و اتفاقات زیادی بوده است. ابهامات پیرامون مدرک دکتری رئیس دانشگاه که پس از چند ماه ابهامات پیرامون این مدرک پاسخ داده نشد! مساله استخدام کارمند در دانشگاه نیز از دیگر مقولاتی است که رئیس دانشگاه حاضر به پاسخگویی درباره آن نشد و پس از یکسال معلوم نشد تکلیف آزمون استخدامی در دانشگاه چه شد؟ چه کسانی و براساس چه ارتباطی وارد این دانشگاه شدند؟ دانشگاهی که به نظر حیات خلوت برخی سیاسیون شده است! پروازی بودن رئیس دانشگاه و اداره از راه دور این دانشگاه را جایگاه اصلی خود دور ساخته است!

ابهام پیرامون آموزش دانشگاه

در امر آموزش نیز کمیت دانشگاه می لنگد و این نابسامانی با اعتراض جریان دانشجویی همراه بوده است. 5 تشکل دانشجویى دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان  درباره این مساله در نامه اى خطاب به سیادت، رئیس این دانشگاه در خصوص تبعیض آموزشی و اجرا نکردن مصوبات وزارت علوم نوشتند: چرا دانشگاه ما به خصوص در امر اطلاع‌رسانی آموزش مجازی دیر اقدام کرده و به طور کامل توضیح داده نشده و هنوز دانشجویان در سردرگمی و بلاتکلیفی می‌باشند.

ابهام در مساله فرهنگی دانشگاه

مخالفت با بسیج در این چند سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است به طوری که سال گذشته دانشگاه از انتصاب و راه اندازی بسیج اساتید که نقش مهمی در فرماندهی جنگ نرم دارد ممانعت کرده است.

به طوری که سال گذشته دانشگاه از راه اندازی دفتر بسیج اساتید در دانشگاه ممانعت کرد. این مساله با اعتراض بسیج اساتید خوزستان روبرو شد. مسئول بسیج اساتید خوزستان با اشاره به معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان ادامه داد: متاسفانه دفتر بسیج در این دانشگاه در سال های گذشته به سبب برخی کارشکنی ها عملا تعطیل و فاقد مسئول بوده، که اخیرا حسب مقررات سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه طی نامه‌ای به رئیس محترم دانشگاه به عنوان نامزد پذیرش مسئولیت کانون بسیج  دانشگاه رامین معرفی شدند .

وی ادامه داد: متاسفانه رئیس دانشگاه برخلاف قانون هیچ یک از این نامزدها  را حاضر به پذیرش نشدند و حسب مقررات با انجام مراحل قانونی و مکاتبات رسمی و هماهنگی با معاونت بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور، برای یکی از اعضای هیئت علمی آن دانشگاه به عنوان سرپرست کانون بسیج اساتید حکم صادر شد.

مرعشی درباره جزئیات این موضوع گفت: در ادامه این فرایند قانونی، طی نامه‌ای رسمی از رئیس محترم دانشگاه رامین جهت شرکت در جلسه معارفه مسئول بسیج اساتید دعوت به عمل آمد. با هماهنگی‌های بعدی مقرر شد که محل جلسه معارفه در سالن جلسات ریاست دانشگاه باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: متاسفانه دفتر رئیس دانشگاه نه تنها در جلسه شرکت نکرد بلکه در موعد مقرر سالن را در اختیار بسیج قرار نداد و مدعوین از جمله امام جمعه محترم موقت شهر رامین و امام جمعه محترم شهر ویس و دو تن از مقامات محترم محلی سپاه و جمعیت زیادی از اساتید دانشگاه با درب بسته مواجه شدند و به ناچار جلسه در مسجد دانشگاه برگزار شد که بحمداله جلسه باشکوهی بود.

حذف بسیج دانشجویی از جریان دانشگاه

به گزارش تابناک خوزستان، در این مدت اخیر این دانشگاه آبشخور اقدامات ضدفرهنگی نیز بوده است. به طوری که چاپ تقویم رسمی دانشگاه و استفاده از عکس های دوره پهلوی و برجسته سازی آن دوره با اعتراض جریان انقلابی روبرو بوده است.

حذف تنها تشکل مذهبی دانشگاه از سوی مسئولان دانشگاه دیگر اقدام ضدفرهنگی در ماههای گذشته بوده است. به طوری که هیئت دانشجویی دانشگاه به بهانه نداشتن اساسنامه حذف شدند که مدتی بعد معلوم شد این تشکل دارای مجوز بوده است.

 اخیرآ نیز در بسیاری از اقدامات فرهنگی دانشگاه ، از بسیج دانشجویی که جایگاه حقوقی و برجسته در مسایل فرهنگی دارد، دعوت نمی شود. این برگزاری جلسات بدون حضور جریان دانشجویی و حذف جریان انقلابی با اعتراض جریان دانشجویی روبرو بوده است.

بسیج دانشجویی در بیانیه ای اعتراضی دراین باره اظهار داشت: تمامی برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همواره به گواه عملکرد مشخص خود پیش قدم بوده و همیشه وظیفه خود می دانسته و می داند که کار فرهنگی درست و به موقع را باید انجام دهد و از طرفی بزرگ و‌ گرامی داشتن یاد شهدا و امام شهدا و رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس را از مسئولیت‌های ذاتی خود می داند .

برگزاری جلسه شورای فرهنگی دانشگاه بدون حضور جریان دانشجویی!

این در حالی است که ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر سیادت در دو جلسه شورای فرهنگی و جلسه ستاد چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس از نماینده بسیج دانشجویی دعوت به عمل نیاورده است. نبودن نماینده بسیج دانشجویی در جلسات شورای فرهنگی و جلسه ستاد بزرگداشت به نوعی نادیده گرفتن بسیج دانشجویی و توهین به دانشجویان است.

خفه کردن صدای منتقد، شیوه دانشگاه در تقابل با جریان انقلابی

تلقی ما این است که جناب دکتر سیادت ریاست محترم دانشگاه با رفتاری که مسبوق به سابقه بوده، در مواجهه با صدای انتقاد تنها راه حل را در حذف افراد و تشکل‌های منتقد می داند. و این خود نشان از نگاه شخصی، غیر پدرانه و غیر حقوقی ریاست محترم دانشگاه دارد، چرا که همه ی مسئولان باید در چارچوب اختیارات قانونی خود عمل کنند، و این برخورد های سلیقه ای و غیر قانونی برای ما این سوال را بوجود می آورد، که این عملکرد تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟ و چه کسی باید جلوی حرکات خلاف قانون رو بگیرد؟

دانشگاه حرمت یادگار امام ره را نگه دارد!

در پایان، ما این موضوع را بی حرمتی به جایگاه حقوقی این یادگار امام عزیزمان یعنی بسیج دانشجویی می دانیم و اعلام می کنیم مسئولان دانشگاه بایداز تشکل بسیج دانشجویی، بابت این عملکرد غیر مسئولانه خود، عذرخواهی به عمل بیاورند. به امید روزی که نگاه و نگرش مسئولان دانشگاه در برابر انتقادهای دلسوزانه دانشجویان چیزی غیر از برخورد های شخصی و تنگ نظرانه باشد؛ چرا که این برخورد ها برای دانشجویان گذراست ، اما در کارنامه مسئولان و ذهن فعال و انقلابی دانشجویان به عنوان نقطه ی سیاه خواهد ماند.

_____________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان     *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار