۲۱۰ نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای قم طی بیانیه‌ای که به همت سازمان بسیج رسانه قم تهیه شد، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 14 September 2020

به گزارش تابناک قم، در این بیانیه آمده است: سال‌هاست که از سوی دشمنان اسلام اقدامات ضد اسلامی و افراطی‌گری به اسم اسلام با حمایت مالی و معنوی صهیونیست‌ها و دولت‌های غربی صورت می‌گیرد و توهین به مقدسات مسلمانان و ارزش‌های اسلامی فعالیت رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌هاست که هرازگاهی در برهه‌های مختلف برای اهداف از پیش طراحی‌شده صورت می‌گیرد.

بیانیه افزوده است: یک روز با ساخت فیلم ضد اسلامی به جنگ رسانه‌ای با مسلمانان می‌آیند و روز دیگر با انتشار مطالب ضد اسلامی و روز دیگر با انتشار کاریکاتور از پیامبر اکرم(ص) و روز دیگر با توهینی دیگر به اعتقادات مسلمانان که همه این‌ها محکوم است.

در این بیانیه اضافه‌شده است: این اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) نمی‌تواند یک جسارت خودسرانه باشد، بلکه طرح شیطانی صهیونیستی -آمریکایی است.

بیانیه ادامه یافته است: توهین به پیام‌آور وحی و اهانت به رسول خاتم جهان اسلام از مصادیق و نمونه‌های بارز راهبردهای شوم و نابخشودنی رژیم صهیونیستی و دولت‌های استکباری است که این اهانت‌ها با ابزارهای گوناگونی چون کتاب، روزنامه و نشریات، فیلم، سخنرانی و کاریکاتور زنجیره‌وار انجام می‌گیرد و با توجه به رسانه‌های وسیع و فراگیری که صهیونیست و ایادی استکبار در اختیار دارند، آرایش خبری سازمان‌یافته و همه‌جانبه را بر ضد اسلام و مسلمانان انجام می‌دهند.

بیانیه حاکی است: این امر علاوه بر اسطوره‌زدایی و تقدس زدایی بر اساس گرایشات سیاسی ایادی استکبار صورت می‌گیرد؛ بنابراین رسانه‌های غربی با استراتژی‌های‌ مختلفی‌ از جمله اهانت به شخصیت پیامبر اسلام و تقدس زدایی از اسلام، گسترش اسلام هراسی و پیوند زدن اسـلام، مـسلمانان و خشونت اقدام به گزینش و برجسته‌سازی خبرهایی می‌کند که اهداف آمریکایی - صهیونیستی را تامین کند.

بیانیه ادامه یافته است: این استراتژی، تنها یک استراتژی فرهنگی و معطوف به رسانه‌ها نیست، بلکه قلمرو سیاست نیز در ایـن مسیر با رسانه‌ها هم‌پیمان شده و از رسانه‌های‌ گروهی حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است: غرب در این برنامه‌ها می‌کوشد اسلام را دین تروریستی و تروریست پرور، خشونت‌طلب، مخالف آزادی، استبداد خواه و بی‌منطق معرفی کند تا در سایه این اتهامات ناحق به اهداف شوم خود دست یابد، در حالی که همین توهین‌ها و اهانت‌های بی‌شرمانه و غیرانسانی دلیل بر بی‌منطقی گویندگان آن و خشونت‌طلبی‌های آنان است.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی پیوسته و دیرینه فرانسوی‌ها که بازیچه دست صهیونیست نامشروع و آمریکای جنایتکار هستند، در نشریه شارلی  ابدو در دورانی صورت گرفته که صدای خورد شدن استخوان‌های دولت‌های استکباری به گوش می‌رسد، این حرکت تروریستی به تیتر یک رسانه‌های نظام سلطه تبدیل شد تا بار دیگر بر طبل اسلام هراسی بکوبند.

این بیانیه تاکید کرده است: بی‌شک اهانت به مقدسات اسلام در هر شکل از آن مذموم و نکوهیده است و این توطئه شوم آمریکایی- صهیونیستی به مانند راهبردهای پیشین آنان راه به جایی نخواهد برد و صدای خروشان بیداری اسلامی به‌زودی طومار استعمارگران و نوکران دیکتاتور آنان را در هم خواهد پیچید و با شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی شاهد نجات بشریت از سلطه مستکبران خواهیم بود.

در این بیانیه آمده است: فعالان عرصه رسانه ضمن محکومیت چاپ کاریکاتور موهن در نشریه شارلی ابدو از مجموعه‌های رسانه‌ای خواست می‌کند تا با واکنش‌های رسانه‌ای و پوشش اعتراضات انزجار آمیز ملت‌های اسلامی نسبت به این اقدام موهون نشان دهند که این توطئه  شوم امریکایی-اسراییلی را به شدت محکوم می‌نمایند.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس نیز روز یازدهم شهریورماه امسال در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار