دو بیماری مهلک در دامغان؛
به گزارش تابناک سمنان: مهدی بندر آبادی فرماندار دامغان خواستار توجه بیشتر علوم پزشکی سمنان به زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان شد و گفت: سالک و کرونا دو دغدغه اصلی در این شهرستان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 13 September 2020

مهدی بندر آبادی

فرماندار دامغان ظهر یکشنبه در نشست بررسی مسائل بهداشتی و درمانی دامغان به میزبانی فرمانداری با بیان اینکه یکی از نگرانی و دغدغه‌های شهرستان بهداشت و درمان به خصوص کرونا و سالک است که با تعامل و کمک از دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌بایست در حل این مشکلات کوشید.

وی خواستار توجه به نقش سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان دامغان شد و گفت: شبکه بهداشت و درمان در گزارش‌های ارسالی خود از کمبودها و مشکلات، نقش خیران حوزه سلامت و ان جی اوها را نیز لحاظ کند.

مهدی بندر آبادی با بیان اینکه در آینده نزدیک و با دعوت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و سفر به شهرستان دامغان مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان بررسی خواهد شد، افزود: شبکه بهداشت و درمان تا پایان شهریورماه تمام مشکلات و موانع و نیازهای خود را به فرمانداری ارسال تا در این نشست مطرح شود.

بندر آبادی با بیان اینکه خیران در حوزه بهداشت و درمان شهرستان نقشی ویژه داشته‌اند لذا باید مراسمی برای تقدیر از این فعلان برگزار کرد، گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت خیران حوزه سلامت باید از آنها تقدیر هم کرد لذا از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهیم تا برنامه‌ریزی در این حوزه را داشته باشند. در گزارش ارسالی نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد و اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و درخواست و کمک از آنان لحاظ شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دامغان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه ۱۱۰ میلیون تومان برای مهار و کنترل بیماری سالک در روستاهای شهرستان هزینه شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، چهار مرحله مبارزه با جوندگان و مهار و کنترل بیماری سالک در سطح روستاهای این شهرستان انجام شده است.

بهراد پور محمدی با بیان اینکه سم‌پاشی کوره‌های آجرپزی، آغشته سازی پشه بند به سم، توزیع لوسیون دافع حشرات، آموزش خانه به خانه، توزیع ۷ هزار برگ پمفلیت و تهیه و نصب ۱۰۰ بنر حاوی نکات آموزشی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کنترل سالک است، ابراز داشت: در دامغان ۱۱ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شامل چهار مرکز شهری، چهار مرکز روستایی و سه مرکز مشترک شهری و روستایی و ۳۲ خانه بهداشت در سطح روستاها وجود دارد که به امر فعالیت‌های بهداشتی و درمانی به مردم به خصوص در حوزه سالک خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۵۰ بهروز در سطح مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان فعالیت دارند افزود: تاکنون ۱۲ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی در شهرستان دامغان افتتاح و ۲۹ مرکز دیگر با پیشرفت ۸۰ درصدی در دست ساخت است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار