دادستان کرمانشاه گفت: اخیرا در یکی از شهرستان‌های استان ۱۰۰ نفر به خانمی در قالب صندوق‌های وام قرض‌الحسنه خانوادگی و دورهمی اعتماد کرده و الان خانم متواری است.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 13 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص حقوق عامه شهروندی، اظهار داشت: آن دسته از مباحث که در جامعه به عموم مردم مربوط می‌شود همانند بهداشت، معابر شهری، آموزش و...، در قالب حقوق عامه تعریف می‌شود و مشکلات و حقوقی مربوط به آن توسط دادستان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: قدرت‌نمایی اراذل و اوباش یکی از مهمترین مسائل روزهای اخیر است که بسیار برای کرمانشاه با این بیشینه تاریخی امری ناخوشایندی است که متاسفانه در این بین بعضی آگاهانه یا ناآگاهانه به آن دامن می‌زنند و آن را در فضای مجازی بازنشر می‌دهند که عدم امنیت روانی برای مردم را در پی دارد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: تمجید اراذل و اوباش در فضای واقعی و مجازی جای تاسف دارد که موجب ترغیب نوجوانان و جوانان می‌شود، والدین مواظب فرزندان خود که وارد اجتماع می‌شوند، باشند دوستان آن‌ها را پایش کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که روی مردم سلاح می‌کشند با رویکرد افساد فی الارض پیگیری می‌شوند، متذکر شد: دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی در برخورد قاطع با افرادی که امنیت روانی جامعه را با قدرت‌نمایی خدشه‌دار می‌کنند هم‌نظر هستند و با تمام قدرت با این افراد برخورد می‌کنند.

کرمی در خصوص کلاهبرداری‌های صورت گرفته از مردم، گفت: مردم سرمایه‌هایی را که به سختی به دست می‌آورند بدون اطلاع و آگاهی به دست اشخاصی در قبال دریافت سودهایی هنگفت می‌سپارند در حالی که اقتصاد تابع شرایط منطقی است.

وی به کلاهبرداری در صندوق‌های تسهیلات خانگی اشاره و بیان کرد: اخیرا در یکی از شهرستان‌های استان نزدیک به 100 نفر به خانمی در قالب صندوق‌های وام قرض‌الحسنه خانوادگی و دورهمی اعتماد کرده و الان خانم متواری است.

دادستان کرمانشاه به مردم توصیه کرد، با دقت از مال و سرمایه خود نگهداری کنند تا هم خود و هم قوه قضائیه را درگیر نکنند و در آخر هم به علت اینکه سرمایه خود را به طور کامل نمی‌توانید دریافت کنید، ناراضی هستند.

وی تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌شود با علم و اطلاع وارد مباحث حقوقی شوند تا به مشکل و لاجرم با قوانین آئین دادرسی کیفری و مدنی مواجه نشوند چون این قوانین زمان‌بر است.

کرمی در پایان از هم‌استانی‌ها خواست، هر موضوعی را قضایی نکنند خیلی از موارد با گذشت و مصالحه قابل حل است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار