کد خبر: ۸۹۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 12 September 2020

تابناک رضوی: "آش نخورده و دهان سوخته!" حکایت این روزهای تولیدکنندگان مجاهد صنعت خودرو و از سوی دیگر سوداگران و تصمیم سازان بازار آن است.

 

داغ بودن بازار ارز و وضع آشفته بهای خودروها، این روزها مدام سر به فلک می کشد و چنانچه قبلا کیلویی بود، حالا گرمی، قیمت می خورد! اما انصاف بدهیم که این روند، هیچ ربطی به نیروهای زحمتکش رده های میانی و خرد خودروساز ندارد.

 

وزارت صمت یا برخی دولتمردان و ناظران خوابزده و دلالان و مدیران کلان خودروساز اگر هر غفلت و مدیریت ناکارآمدی داشته و دارند و دودش به چشم مردم می رود شایسته نیست اشک و آه و ناسزایش نثار کارگران و مهندسان زحمتکش کف کارخانه ها و قطعه سازان فداکاری باشد که همچنان در مواجهه با انبوهی از اجناس چینی، نشکسته اند.

 

کاش هر ایرانی لااقل یکبار در عمرش فرصت تماشای شکوه یک مجموعه عظیم خودروساز داخلی را داشته باشد؛ چنانچه در دیدار از کارخانه ایران خودروی خراسان رضوی فراتر از ماشین های آهنی آن‌چه به چشم می آید، اراده آهنین و همت و نظم موجود در منظومه است که نوعی غرور و بالندگی را به مخاطب می دهد.

 

دیدن نمایش انبوهی از تکنولوژیهای نوین و دست اندرکاران ساعی آن که در سخت ترین شرایط و با وجود تحریم و انواع ناملایمات و هجمه‌های ناجوانمردانه همچنان استوار ایستاده اند، ارزشمند است وقتی که پشت هر قطعه و رباط و نقاله هایی که خودروها روی آن سواری می گیرند هزاران نفر و بلکه خانواده وجود دارند که هیچگاه نباید دلسرد شوند.

 

این تولیدکنندگان و کارگران عرقریزی که در سال جهش تولید، افزایش تولید هم داشته اند، بواقع در این جو روانی فعلی ناشی از صعود قیمتها، بیگناهند و کاشکی درد و بلایشان بخورد بر سر آنان که درکی از درد مردم نداشته و با دلالی های سوداگرانه بدنامی را برای خودروی ملی به بار می‌آورند.

 

و البته رسانه ها همچنانکه رسالت نقد و مطالبه گری و طرح سئوال از مسئولان این عرصه و عرضه نابسامان آن را دارند تکلیف امیدآفرینی و دفاع از مظلوم و تقویت اقدامات ارزنده را نیز در راستای مسئولیت اجتماعی دارند. 

 

باور داریم به اینکه ایرانی با ایمان و اراده می تواند تا ثریا برسد و پهباد بسازد،چنانچه بخواهد و البته بگذارند آنانکه غرب قبله آمالشان است و نگرش ذلیلانه و خودحقیرپنداریشان عامل ننگ است؛ مرگشان باد!

 

مجتبی محمودی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار