مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با فرماندار کبودراهنگ درخصوص اجرای طرح‌های آبخیزداری وتوسعه پروژه‌های جنگل و بررسی موانع و مشکلات اعتباری بخش منابع طبیعی شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۹۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 07 September 2020
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با فرماندار کبودراهنگ درخصوص اجرای طرح‌های آبخیزداری وتوسعه
پروژه‌های جنگل و بررسی موانع و مشکلات اعتباری بخش منابع طبیعی شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری پیام طبیعت استان همدان، در این دیدار اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کبودراهنگ به خاطر حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های منابع طبیعی این شهرستان گفت: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت اجتناب پذیر است.

خزائی با بیان اینکه آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار مقابله با کم آبی وخشکسالی است خاطر نشان کرد: کار‌های خوبی درحوزه منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان صورت گرفته است وامسال نیز نزدیک به ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های ابخیزداری شهرستان اختصاص یافته است.

 وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری وآبخوانداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی در تقویت منابع آبی و افزایش تولیدات کشاورزی نقش موثری در بهبود ورونق اشتغال دارد. 

حجت اله مهدوی فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز در این دیدار با تمجید از اجرای طرح‌های ابخیزداری وآبخوانداری این شهرستان در طی ۲ سال اخیر و اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی، حفاظت از این عرصه‌ها را یک وظیفه ومسئولیت همگانی عنوان کرد و گفت: جنگل‌ها، ومراتع میراث ماندگاریست که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه باید در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت پذیر باشیم.

 فرماندار کبودراهنگ در این دیدار با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی برای مطالعات اجرای طرح آبخوانداری وپخش سیلاب تجرک این شهرستان برای مهار وکنترل سیل وتغذیه سفره‌های اب زیر زمینی منطقه از اعتبارات شهرستانی موافقت کرد.

مهدوی ضمن بیان اینکه می‌بایست با کمک دستگاه‌های دیگر در توسعه طرح‌های منابع طبیعی خصوصاً ایجاد فضای سبز وتوسعه جنگل در شهرستان با همت وجدیت تلاش کنیم افزود: ما همواره خودمان را به عنوان سربازان منابع طبیعی میدانیم وبا عشق وعلاقه به طبیعت ومنابع طبیعی آماده هر گونه تعامل وهمکاری هستیم.

 فرماندار کبودراهنگ گفت: من با طرح‌های منابع طبیعی آشنائی دارم وسرباز منابع طبیعی هستم و افتخار می‌کنم که در طول خدمتم یک جنگلبان بوده ام وبه این شغل افتخار می‌کنم وهمواره دست همکاران منابع طبیعی را می‌بوسم.

وی افزود: بدون شک کاهش آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به تعامل وهمکاری همگانی مخصوصا ساکنین محلی، شوار‌های اسلامی و دهیاران است.

ایشان تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به همه است ووهر کجا منابع درخواست کمک کن همه دستگاه‌ها با همه تجهیزات وامکانات باید مشارکت کنند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در این دیدار با اهمیت خواندن طرح‌های ابخیزداری شهرستان گفت: این شهرستان از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته است وسعی وتلاش ما اینست که درمسیر رشد وبالندگی شهرستان حرکت کنیم.
 وی یکی از نگرانی‌های شهرستان را کمبود فضای سبز وجنگلکاری دانست وبر لزوم توجه به بخش توسعه جنگل تاکید کرد. وگفت: جنگلکاری حاشیه جاده سه راهی ویان به کبودراهنگ بایدواکاری وتقویت شود واز گونه‌های بومی ومقام محلی باید استفاده شود که نیاز کمی به ابیاری داشته باشد.

 مهدوی از طرح توسعه جنگلکاری محور مواصلاتی کبودراهنگ به شیرین سو در آینده نزدیک خبر داد وگفت: در صدد هستیم در صورت تخصیص اعتبارات لازم توسعه جنگلکاری این محور را شروع کنیم ومنابع طبیعی در این رابطه طرح مطالعاتی را انجام خواهد داد.

وی با تاکید به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی و اثرات آن در زندگی مردم ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پیگیری‌های بیشتری برای تسریع و اجرای طرح‌های منابع طبیعی خصوصاً توسعه جنگل انجام پذیرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار