نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رعایت این پروتکل‌ها نشاندهنده عمق فرهنگی یک ملت است، گفت: البته نباید فراموش کنیم که فرهنگ اصیل نیازمند به حمایت، پاسداشت و حفاظت است.
کد خبر: ۸۹۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 03 September 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی فرهنگ در هر استان نیازمند حمایت است، گفت: توجه به این شورا می‌تواند در رشد توامان فرهنگ با اقتصاد نقش به سزایی داشته باشد.

به گزارش فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور برگزار شد با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌های مختلف، اظهار کرد: در هر منطقه ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید با توجه به آن، زمینه تبدیل شدن آن به فعلیت را ایجاد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان همدان، مطرح کرد: امیدواریم با حمایت‌های لازم از ظرفیت‌های استان همدان در عرصه‌های مختلف شاهد رشد خوبی در مساله اشتغال برای جوانان باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان خواستار توجه به مسئله فرهنگ شد و عنوان کرد: به همان اندازه که مسئله اقتصاد مهم است باید مساله فرهنگ نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که در طول ۴۰ سال گذشته رخ داده، نادیده گرفتن فرهنگ عمومی جامعه است، چراکه به موازات رشدی اقتصادی باید رشد فرهنگی در جامعه نیز به وجود بیاید، اما این اتفاق رخ نداده است.

امام جمعه همدان با اشاره به توسعه اقتصادی کشور در ۲۰ سال گذشته، مطرح کرد: با وجود آنکه شاهد توسعه اقتصادی در کشور بوده‌ایم، اما به دلیل عدم فعالیت در عرصه فرهنگسازی، امروز احساس رفاه و آسایش کمتری نسبت به گذشته داریم.

وی به تشریح اقدامات پیامبر گرامی اسلام در زمان دعوت مردم به اسلام پرداخت و گفت: در دوران تبلیغ پیامبر گرامی اسلام در کنار بیان آموزه‌های دینی توسط ایشان، ثروت حضرت خدیجه (س) هم در آن زمان وجود داشت و این اتفاق زمینه ساز توسعه فرهنگی و انقلاب فرهنگی در آن دوران بود.

شعبانی با بیان اینکه شورای فرهنگی عمومی به عنوان متولی فرهنگ در هر استان نیازمند حمایت است، گفت: توجه به این شورا می‌تواند در رشد توامان فرهنگ با اقتصاد نقش به سزایی داشته باشد.

وی افزود: مردم ما دارای اصالتی فرهنگی هستند که نمونه این فرهنگ در دهه اول محرم به خوبی به نمایش گذاشته شد و رعایت تمام پروتکل‌ها و همکاری‌های لازم را در عزاداری‌ها شاهد بودیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رعایت این پروتکل‌ها نشاندهنده عمق فرهنگی یک ملت است، گفت: البته نباید فراموش کنیم که فرهنگ اصیل نیازمند به حمایت، پاسداشت و حفاظت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار