کد خبر: ۸۹۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 03 September 2020

 

پارک ساحلی در آستارا احداث می‌شود

شهردار بندر آستارا از ساخت پارکی جدید با امکانات و تجهیزات مناسب در آینده نزدیک در نوار ساحلی این شهر خبر داد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساخت پارک در زمینی مناسب با کاربری فضای سبز با مساحت بیش از دو هکتار در نوار ساحلی این شهر در دستور کار شهرداری آستارا قرار دارد.

وی افزود: این زمین در تصرف هنگ مرزی آستارا قرار دارد. اکنون در حال رایزنی با راه و شهرسازی هستیم تا معادل این زمین را در نقطه مناسبی در خارج شهر در اختیار هنگ مرزی قرار دهد. تا بتوانیم در این نقطه پارکی با امکانات و تجهیزات مناسب برای تامین آسایش و رفاه حال شهروندان و مسافران احداث کنیم.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: هفته گذشته نشست مشترکی با معاون حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، فرمانده هنگ مرزی، رئیس راه و شهرسازی شهرستان و مدیریت شهری و کارشناسان فنی شهرداری برگزار شد و در خصوص نحوه واگذاری این زمین ساحلی به شهرداری مذاکرات و توافقات خوبی شد.

معیتی با تاکید بر اینکه ساخت پارک با امکانات مناسب در آستارا خواسته بحق تمامی شهروندان است. تصریح کرد: مسئولان شهرستان آستارا و مدیرکل راه و شهرسازی برای احداث پارک در این نقطه شهر نظر مثبت دارند که امیدواریم با حمایت و همکاری همه مسئولان این زمین در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوانیم ساخت پارک را هر چه سریع‌تر آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری آستارا در جهت جذب سرمایه گذار برای راه‌اندازی امکانات توریستی، اقامتی، جذب توریسم داخلی و اشتغال زایی شهروندان برنامه‌ریزی خوبی کرده است، اضافه کرد: آستارا با دارا بودن همزمان مرز آبی و خاکی و ارتباط ریلی با کشور جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود و احداث پارک مناسب جهت تقویت زیرساخت‌ها و امکانات این شهر گردشگرپذیر بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار