ابیش از دو سال از رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در کشور کرواسی می‌گذرد. رقابت‌هایی که در فینال وزن 80 کیلوگرم آن محمدرضا قیاسی آزادکار کنگاوری برابر دمیتری الکانوف روس شکست خورد و صاحب گردن آویز نقره شد.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 02 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حدود پنج ماه بعد، اتحادیه جهانی کشتی طی نامه ای به فدراسیون کشتی ایران، دوپینگ ورزشکار روس را اعلام کرد و محمدرضا قیاسی را صاحب مدال طلای این وزن دانست.

حالا دو سالی از آن زمان می‌گذرد و با اینکه در بانک اطلاعات سایت اتحادیه جهانی کشتی، مدال طلای این وزن به نام محمدرضا قیاسی است، اما رنگ مدال این کشتی گیر کنگاوری هنوز طلایی نشده و به مدالش نرسیده است.

مسعود رحمت آبادی رئیس هیات کشتی کنگاور در پاسخ به اینکه چرا مدال طلای محمدرضا قیاسی با گذشت این مدت زمان هنوز تحویلش نشده به ایسنا گفت: زمانی که دوپینگ کشتی گیر روس تائید شد، فدراسیون جهانی اعلام کرد برای تحویل مدال طلای محمدرضا قیاسی باید مدال نقره او را به این فدراسیون تحویل دهیم تا مدال طلا را بگیریم.

وی افزود: از همان موقع پیگیری‌های لازم را برای گرفتن مدال طلا انجام دادیم و حتی قیاسی مدال نقره را تحویل من داد تا از طریق فدراسیون برای گرفتن مدال طلایش رایزنی کنم.

رئیس هیات کشتی کنگاور یادآورشد: استعفاء رسول خادم، اداره فدراسیون با سرپرست و پس از آن انتخابات فدراسیون باعث شد که وقفه ای چند ماهه در این فرآیند ایجاد شود.

وی افزود: آخرین بار حدود دوماه پیش با روابط بین الملل فدراسیون رایزنی کردم و قرار شد از طریق فدراسیون جهانی پیگیری کند، اما علیرغم گذشت این مدت هنوز جوابی نگرفته‌ام و دقیقا مشخص نیست کی می‌توانیم مدال طلایش را بگیریم.

به گفته رحمت آبادی، خانواده این کشتی گیر کنگاوری هم پیگیر گرفتن مدال طلای پسرشان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار