مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد؛
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه های ما تعیین تکلیف تعاونی های راکد است و در همین راستا از سال گذشته تا کنون ۵۰۰ تعاونی را منحل کرده ایم.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 01 September 2020

به گزارش تابناک رضوی، محمد سنجری با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر ۷۲۱۷ شرکت تعاونی فعال در استان داریم که ۱۱۵ هزار و ۴۶۱ نفر اشتغال ایجاد کردند و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هم عضو این تعاونی ها هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه از لحاظ تعداد تعاونی ها رتبه دوم را در سطح کشور داریم خاطر نشان کرد:  ۳۴ درصد تعاونی ها در بخش خدمات، ۳۳ درصد کشاورزی، ۱۴ درصد در بخش صنعت، ۶ درصد مسکن، ۲ درصد هم در حوزه حمل هستند.

 

سنجری اظهارکرد: نقشی که تعاون در اقتصاد استان دارد مهم است به طوریکه ۱۰ درست فرآورده های دامی توسط تعاونی ها انجام می شود همچنین ۲۲ تعاونی مرزنشین در استان وجود دارد.

 

وی گفت:در حوزه بانوان با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت فعال را بانوان تشکیل داده، ۶۰۱ تعاونی فعال بانوان با سرمایه ۵۰ میلیارد ریال وجود دارد که ۷۷۲۲ فرصت شغلی ایجاد کرده است همچنین در یکسال گذشته ۲۷۲ تعاونی با ۵۵۸۶ عضو تشکیل شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۷۲ میلیون دلار ارزش صادرات تعاونی ها به افغانستان پاکستان عراق روسیه اسپانیا بوده است، گفت: ۱۸۲ هزار ساعت آموزش در یکسال گذشته در بخش تعاون انجام شده همچنین ۶ هزار و ۵۴۹ مورد بازدید نظارتی از تعاونی ها انجام شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از طرح های که از دوسال قبل شروع شد بحث توجه به روستاها بود که در این خصوص طرح روستا تعاون شروع شد و تا امروز ۱۴۱ روستا در قالب روستا تعاون تشکیل شده است همچنین در دوسال گذشته از محل منابع روستایی ۴۹ تعاونی از تسهیلات استفاده کرده که ۵۳۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

سنجری با اشاره به اینکه در حوزه معین های اقتصاد مقاومتی، ۲۶ تعاونی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند که ۱۷۸ پروژه جهت توانمندسازی در حال انجام است، افزود: برنامه های هفته تعاون امسال را از اولین روز هفته تعاون پیش بینی کردیم که اغلب به صورت مجازی برگزار می شود همچنین در هفته تعاون ۶۵ طرح با ۸۲۸ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد ۶۵۲ فرصت شغلی از ظریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه تجلیل از تعاونی های برتر را هم داریم که با توجه به محدودیت های کرونا ثبت نام تعاونی ها به صورت مجازی برگزار شد، اظهارکرد: مراسم تجلیل از تعاونی های برتر به صورت محدود با هدف توسعه و ترویج تعاون برگزار می شود و از زحمات ۱۹ تعاونی برتر تجلیل می شود.

سنجری با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما تعیین تکلیف تعاونی های راکد است که از سال گذشته تا کنون ۵۰۰ تعاونی را منحل کرده ایم، افزود: ۱۳ رسته متاثر از کرونا هستند که اینها بین ۱۳ دستگاه اجرایی تقسیم شده اند.

وی تاکید کرد: هر تعاونی یک‌ رکن نظارتی دارد بنابراین اولین رکن تعاونی بازرسی آن است و تعاونی ها موظف هستند سالانه مجمع عمومی خود را برگزار کنند و در آن دفاتر حسابرسی خود را در کنترل کنند.

سنجری یادآور شد: ما سالانه ۱۶ یا ۱۷ تعاونی را هم خودمان حسابرسی می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار