ذوالفقاری:
ذوالفقاری با بیان اینکه گزارش‌های مستند و مکتوب از وقایع آبان۹۸ وجود دارد، گفت: آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.
کد خبر: ۸۹۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 01 September 2020

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در نشست خبری با حضور خبرنگاران، گفت: بعد از اینکه دستورالعمل ضوابط بهداشتی اعلام شد، یک کارگروه در سازمان تبلیغات کار آموزش و هماهنگی را انجام دادند. ما ۹۲ هزار هیأت ثبت شده داریم و ۸۵ هزار بازدید توسط ۲۷۷۳۲ همیار سلامت برگزار شد که بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیأت‌ها و عزاداران در محرم انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین توجه از سوی تولیت‌های آستان‌های مقدسه، شورای هماهنگی ائمه جمعه، مسئولان هیات‌ها و عزاداران انجام شد، گفت: چند مورد عدم رعایت داشتیم که آنقدر کم بود که قابل ذکر نیست. 

ذوالفقاری اظهار داشت: از تاریخ ۴ اسفند سال گذشته کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی فعال شد که ۲۶ مصوبه داشته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد تلاش برای برهم زدن امنیت داخلی و ناامن سازی کشور، بیان داشت: تحریم، اقدامات جاسوسی، حمایت های مالی، حمایت اطلاعاتی، تحریم مردم در فضای مجازی و تمرکز در برخی وقایع از این دست است. این تلاش برای سوری سازی کشور است. برخی مردم فهم بهتری در این زمینه از برخی مسئولان دارند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تنش اجتماعی ۶۱۰ گزارش راهبردی با پیشنهادات روشن برای مقامات کشور ارسال کردیم. تمرکز بر روی جرایم مهم در دستور کار نیروی انتظامی و اطلاعات است. ما در ۵ ماه ابتدایی سال گذشته ۵۱۹ مورد اما امسال ۱۷۰۲ مورد فراخوان داشتیم که رشد ۲۲۷ درصدی را داشته ایم. 

ذوالفقاری گفت اقدامات تروریستی کاهش نیافته است. در سال ۹۷، ۱۹ نفر از عوامل ما شهید شدند در سال ۹۸ ، ۹ نفر و در سال ۹۹ سه نفر از عوامل ما در راه مبارزه با تروریسم شهید شدند. در سال ۹۷، ۲۰ تروریست توسط ما کشته شدند در سال ۹۸، ۴۴ نفر کشته شده اند. با تدبیر رهبری ۱۰۰۰ میلیارد به امنیت مرزها تخصیص یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد اتباع خارجی در کشور بیان داشت چند سال است تلاش می‌کنیم هر کسی داخل کشور می‌شود قانونی بیاید و قانونی برود ، درهمین راستا زمینه های ورود قانونی را کاهش دادیم، درهر سال حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو حامل اتباع غیر مجاز به مدت ۶ ماه با دستور قضایی توقیف شده است. در برخی موارد یک خودروی پژو ۱۳ تا ۱۵ نفر را سوار و با سرعت های سرسام آور جاده ها را هم ناامنی کنند.

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم اتباع دیگر کشورها به صورت غیر قانونی وارد شوند . سالی ۶۷۲ هزار نفر از اتباع را از کشور ترد می‌کنیم. سالانه ۳۰ میلیون دلار به کشور برای کمک به اتباع خارجی داده می‌شود که تنها ده درصد هزینه های اتباع است. ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی داریم که گزارشات رسمی ۱۷ هزار و غیر رسمی ۲۶ هزار فارغ‌التحصیل افغانستانی داریم. ۱۹۲۹۰ نفر از فرزندان زنان ایرانی که با شوهران خارجی ازدواج کرده اند تابعیت گرفته اند. عناصری به دنبال تخریب روابط ایران و افغانستان هستند. ما این شیطنت ها را میفهمیم از کجا هستند. افغانستانی ها با ایرانی ها روابط خوبی دارند.

ذوالفقاری ادامه داد: برخی نمایندگان مجلس هم تحت تاثیر همین القائات قرار میگیرند و یک تصادف اتباع افغانستان را به مجلس می کشند این در حالی است که در چند روز گذشته تعدادی از اتباع خارجی چندین خودرو را در حاشیه خیابان یکی ازشهر ها تخریب کردند که آیا ما باید آن را باید به همه افغانستانی ها تعمیم دهیم؟

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد مراسم اربعین بیان داشت: سال گذشته زائزین ایرانی ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر و با اتباع خارجی این رقم به سه میلیون و هفتصد هزار رسید.

وی با اشاره به ساماندهی مرزها برای تردد زائران خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته بیشترین رضایت مندی را در مراسم اربعین داشتیم. ما مفروض گرفتیم مراسم اربعین برگزار شود و اقدامات زیر ساختی در حال انجام است. 

ذوالفقاری گفت: در آخرین تماسی که با سفیرمان در عراق داشتم، گفت به صراحت مقامات عراقی گفتند بنا داریم امسال از خارج از عراق زائر نداشته باشیم و این موضوع تا این لحظه است. بنا داریم از ظرفیت موکب ها برای کمک به مردم استفاده کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد احتمال شیوع موج سوم کرونا در پاییز، گفت:  با در نظر گرفتن تمام شرایط همه دستگاه ها نیازمند پروتکل هستند، حتی خود وزارت بهداشت هم نیازمند پروتکل است. با روزمرگی با این بیماری نباید برخورد شود. حتی اگر واکسن هم کشف شود تا سال تحصیلی آینده درگیر این بیماری خواهیم بود. در کمیته امنیتی اجتماعی با درک شرایط کشور، می‌خواهیم هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم با این بیماری مبارزه شود. ما آمادگی داریم در صورت نیاز از سوی ستاد ملی کرونا محدودیت اعمال کنیم. الان کشورهایی داریم که سه روز آخر هفته هیچکس حق خروج ندارد.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی اگر رعایت نکنند از توبیخ تا انفصال خدمت برای آنها در نظر گرفته‌ایم و دستگاه ها هم به افرادی که پروتکل رعایت نمی کنند خدمات نمی دهند.

ذوالفقاری در مورد اتفاقات رخ داده در روستای ابوالفضل اهواز نیز بیان داشت: متاسفانه برخی دوستان بدون اطلاعات از موضوع صحبت می کنند. این منطقه ۳۰۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار آن قبلاً توسط بنیاد واگذار شده، اما ۲۰۰ هکتار آن اصلا در محدوده شهری نیست و افراد سود جو اقداماتی در آنجا صورت دادند. اکثر زمین در اختیار تصرفات باغ ویلا است و ۳۵ خانوار در آنجا ساکن هستند. روز تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز مردم را تحریک کردند مانع از اجرای حکم شوند و در این درگیری ۴ نیروی امنیتی و ۴ نفر از مردم عادی مجروح شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: تدبیر شورای تامین این است که بخش منطقه باغ ویلا بدون ساکن تخریب شود، اصلا ما نام این روستا را در تقسیمات کشوری نداریم. متاسفانه برخی از افرادی که خود ذینفع هستند و در فضای مجازی فعال هستند دخالت کرده اند. قرار شده که برای ۳۵ خانوار مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون برای گرفتن خانه در شهر جدید رامین در نظر گرفته شود. صاحب ملک (بنیاد) باید دور زمین را فنس می‌کشیده است و شهرداری هم باید با تخلفات برخورد می‌کرده، قطعا زد و بندهایی در ادارت دولتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد اینکه برخی نمایندگان مجلس معتقدند در دولت تدبیر و امید بحران‌های اجتماعی و کارگری افزایش یافته و مسئولان هم علی رغم اعتراضات در بین مردم معترض حضور نمی یابند، گفت: در دولت یازدهم کمترین بحران های اجتماعی را داشتیم. از سال۹۶ اتفاقاتی در کشور رخ داد که منجر به افزایش بحران‌ها شد‌. ریشه های بحران به مسائل اقتصادی، سیاسی باز می‌گردد و ریشه برخی مسائل، خارج از کشور است‌ و بحران‌ها  تک علتی نیست.

ذوالفقاری تاکید کرد: مستندات مکتوب وقایع سال۹۶ و ۹۸ و ریشه های ایجاد آن وجود دارد. شورای امنیت  وقایع آبان۹۸ را پیش‌بینی کرده بود و نظر ما این بود که قیمت بنزین تک نرخی و ۱۵۰۰ تومان باشد. پیش بینی اعتراضات را هم کرده بودیم. ما پیامدهای اجتماعی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را پیش بینی کرده بودیم. قرار بود سال گذشته قیمت گازوییل افزایش یابد که ما گفتیم این کار شدنی نیست‌. درخواست کردیم قبل اجرای طرح، مسئولان مزایای طرح را برای مردم توضیح دهند، اما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین‌ها نروند. در ساعات اولیه اجرای طرح، مشکلی وجود نیامد اما از ظهر جمعه برخی مسئولان داخل کشور با توئیت و حضور در فضای مجازی سخنانی گفتند که مستندات آن وجود دارد و یک گروه از خارج کشور اقداماتی آغاز کردند و عده‌ای از مردم هم اعتراض کردند و بعد حوادث دیگری رخ داد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه گزارش‌های مستند و مکتوب این وقایع وجود دارد، اظهار داشت: آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.

وی در مورد ماجرای اسید پاشی اصفهان، بیان داشت: این‌ موضوع واقعا پیگیری شد و در دستگاه قضایی هم در حد معاون اول پیگیری شد؛ این پرونده هنوز هم باز است و معلوم نشد این اتفاق توسط چه کسی اتفاق افتاد.

ذوالفقاری درباره وضعیت کوله بران، اظهار داشت: مرزنشین اگر تعلق خاطر داشته باشد امنیت مرزهای ما به شدت بالا می‌رود. حتما برای کمک به معیشت مرزنشینان باید اقداماتی انجام شود و برای کمک ها، ما حتی جاهایی رفتیم و پاسخ دادیم. وقتی حیوانی که روی آن بار است از ارتفاع به پایین پرت می شود ما ناراحت میشویم. ما دنبال پیوند مرزها و مرزنشین ها هستیم من نمی دانم داستان قاچاق تا کی باید در کشور ادامه یابد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید بر اینکه حوادثی که می‌توانستند اتفاق بیفتند و نیفتاده است قابل گزارش نیست، اظهار داشت: برخی عوامل داعشی در اعترافات خود گفتند که هدف ایران است، اما پس از مدتی برنامه آنها این بود که ایران را نسبت به این موضوع حساس نکنند تا ایران اقدامات پیش دستانه نکند. برخی از کشورهای اروپایی گفتند که چطور ایران توانسته در میان آتش آرامش داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار