کد خبر: ۸۹۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 30 August 2020

 

مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، اما نگران نباشید پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند.
 

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
 
 
شهرداری تهران هنوز برنامه‌ای برای جمع‌آوری زباله‌های کووید «ارائه نکرده است»

اداره محیط زیست انسانی استان تهران می‌گوید با وجود گذشت ماه‌ها از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، شهرداری تهران هنوز برنامه‌ای برای جمع‌آوری پسماند ابزار‌های حفاظتی از ویروس ارائه نکرده‌است.

رئیس اداره محیط زیست انسانی تهران به خبرگزاری ایسنا گفته «هنوز برنامه‌ای برای تعبیه مخازن زباله جداگانه و جمع‌آوری جداگانه ماسک، دستکش و تجهیزات حفاظتی از سوی شهرداری و سایر مجموعه‌های دست‌اندرکار دریافت نکرده‌ایم».

پسماند‌ها و زباله‌های ابزار‌های حفاظتی و دیگر زباله‌هایی که ویروس کرونا ارتباط پیدا می‌کنند، از مسائلی هستند که در کشور‌های مختلف و در روند همه‌گیری نگرانی‌های گسترده‌ای را سبب شده‌اند. برخی کشور‌ها برای رها کردن پسماند‌هایی مانند ماسک یا دستکش، جریمه‌های نقدی در نظر گرفته‌اند.

فاطمه اکبرپور، رئیس اداره محیط زیست انسانی استان تهران، پیشنهاد کرده‌است برای جمع‌آوری این زباله‌ها سطل‌های جداگانه‌ای به خانواده‌های پایتخت تحویل داده شود. اما او تاکید کرده به‌دلیل جمعیت بسیار زیاد ساکن تهران، هر برنامه‌ای در این زمینه دشوار خواهد بود.

با این همه اکبرپور می‌گوید «به یک برنامه‌ریزی هوشمند و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌های جمع‌آوری پسماند» برای این کار نیاز است.

او همچنین از شهروندان خواسته پسماند‌های کرونایی را در کیسه‌های زباله جداگانه قرار دهند و آن را خوب ببندند تا برای پاک‌بان‌ها و مسئولان جمع‌آوری پسماند‌ها مشکلی پیش نیاید.

فاطمه اکبرپور می‌گوید در حال حاضر «همچون گذشته پسماند‌های کرونایی در مخازن شهری تخلیه و جمع‌آوری می‌شوند» و مخازن جداگانه‌ای نیز برای دفع تجهیزات حفاظتی در پایتخت وجود ندارد.
 
سوژه کردن لباس سبز درخشان ملانیا ترامپ به عنوان پرده سبز فیلمبرداری

انتخاب لباس ملانیا ترامپ برای آخرین شب کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه به خاطر رنگ سبز درخشان و خاص آن انعکاس بسیار وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

بانوی اول آمریکا روز پنجشنبه با یک لباس ۳۰۰۰ دلاری به رنگ سبز درخشان وارد محل کنوانسیون شد که در باغ جنوبی کاخ سفید برگزار شده بود. این لباس پلیسه، طرح والنتینو با یک شنل آویخته در پشت آن بود.
 
از بلاتکلیفی جمع آوری بهداشتی زباله های کرونایی در تهران تا سوژه شدن لباس ملانیا ترامپ

کمی پس از ورود خانم ترامپ به محل، کاربران شبکه‌های اجتماعی لباس او را به پرده سبزی تشبیه کردند که معمولا به عنوان ابزار فیلمبرداری برای برهم گذاری روی ویدیو و دیگر تصاویر استفاده می‌شود.

این نکته باعث شد که کاربران تصاویر اینترنتی مختلفی را، از جدول‌های ویروس کرونا گرفته تا صورت جو بایدن، لباس ملانیا ترامپ سوپرایمپوز (برهم نمایی) کنند.

در یک ویدئی که بانوی اول و پرزیدنت ترامپ را در حال حرکت به سوی محل سخنرانی نشان می‌دهد، روی لباس سبز خانم ترامپ تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا و تلفات ناشی از آن «سوپرایمپوز» شده است.

در ویدئیی دیگری که توسط کمدین، تره‌ور نوا» به اشتراک گذاشته شده است، لباس خانم ترامپ منعکس کننده ویدئویی گپ پرزیدنت ترامپ با جنایتکار جنسی، جفری اپستین است.

مجری «دیلی شو» نوشت: «سلیقه مد ملانیا همواره حاوی یک پیام است.»

از لباس ملانیا ترامپ همچنین برای عکسی از رئیس جمهوری با «استورمی دانیل» و پیش بینی وضع هوا استفاده شده است.

در جای دیگری، لباس خانم ترامپ برای انعکاس یکی دیگر از لباس‌های او استفاده شده و آن کتی است که او در جریان دیدار از مرکز بازداشت مرزی کودکان بر تن کرده بود. روی آن کت نوشته شده بود: «برای من که مهم نیست، برای شما چطور؟»

یک کاربر توییتری نوشت: «ملانیا واقعا نمی‌دانست چه لباسی بپوشد. به همین دلیل پرده سبز بر تن کرد که توئیتر برایش انتخاب کند.»

کاربر دیگری گفت: «این نتیجه پوشیدن رنگ سبز کروم (درخشان) در تلویزیون ملی است.» این کاربر سپس بانوی اول را نشان داد که مشغول به نمایش گذاشتن وضع هواست.
 
بازداشت صد‌ها نفر در تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا در برلین

پلیس در برلین ۳۰۰ تظاهرکننده را در جریان اعتراض به محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا در آلمان بازداشت کرده است.حدود ۳۸ هزار نفر در تظاهراتی عمدتا مسالمت آمیز در این شهر به خیابان آمدند.حدود ۲۰۰ نفر در یک تجمع دستگیر شدند که مقام‌ها آن را به اغتشاشگران راستگرا که گفته شد سنگ و بطری پرت می‌کردند نسبت دادند.

تجمع‌های مشابهی در سایر شهر‌های اروپا برگزار شد و برخی از معترضان ویروس کرونا را جعلی خواندند.در میدان ترافلگار لندن هزاران نفر علیه مسائلی از جمله محدودیت‌های ویروس کرونا تجمع کردند. تظاهرات مشابهی در پاریس، وین و زوریخ برگزار شد.

پلیس آلمان زدن ماسک و فاصله گیری اجتماعی در تظاهرات برلین را اجباری کرده بود و در میانه روز دستور متفرق شدن تظاهرکنندگان به دلیل نادیده گرفتن این دستور را داد.این تظاهرات عمدا در آرامش برگزار شد، اما پلیس بعدا در پی بروز برخی ناآرامی‌ها شماری را دستگیر کرد.

مقام‌های برلین به دلیل نگرانی از نقض تدابیر بهداشتی سعی داشتند مانع انجام این راهپیمایی شوند، اما دادگاهی مانع چنین ممنوعیتی شد.
 
حمله مورگان اورتگاس به پیام توییتری منتسب به رهبر انقلاب

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی به با حمله مجدد به حکومت ایران مدعی شده: نیروهای امنیتی وابسته به حکومت، نوامبر سال گذشته ۱۵۰۰ نفر را در خیابان‌های ایران کشتند.

مورگان اورتگاس همچنین با طرح موارد عجیب و غیر مستند مدعی شد: نیروهای امنیتی نوامبر سال گذشته ۱۵۰۰ نفر را در خیابان‌های ایران کشتند. دستکم ۲۳ نفر از آن‌ها کودک بودند. آن‌ها شایسته داشتن آزادی و آینده بودند، نه گلوله‌های بسیجیان.

به ضمیمه توییت اورتگاس عکسی از توییت اکانت انگلیسی رهبر انقلاب منتشر شده که اطلاعاتی درباره وضعیت آمریکاییان آفریقایی‌تبار دارد.

اپوزیسیون سوریه از قدرت‌های جهانی خواست به آتش‌بس پایدار کمک کنند

تشکل اصلی اپوزیسیون سوریه روز هشتم شهریور ماه و در پی برگزاری مذاکرات مورد حمایت سازمان ملل، از قدرت‌های جهانی خواست تا به برپایی آتش‌بس سراسری، برای آن‌که مسیر گذار سیاسی هموار شود، یاری برسانند.

آن‌طور که خبرگزاری رویترز گزارش داده هادی بحره، رئیس پیشین «ائتلاف ملی برای انقلاب و مخالفین سوریه» و از روسای کمیته قانون اساسی سوریه، این درخواست را پس از نشست یک هفته‌ای در ژنو مطرح کرده‌است.

«کمیته قانون اساسی سوریه» ۴۵ عضو دارد و از نمایندگان دولت بشار اسد، مخالفان او، همچنین نمایندگان جوامع مدنی کشور تشکیل شده و هدف آن طرح‌ریزی قانون اساسی تازه‌ای‌ست که در نهایت به انتخاباتی تحت نظارت سازمان ملل بیانجامد.

آقای بحره به خبرنگاران گفته تا زمانی که یک آتش‌بس سراسری در کشور برپا نشود، روند سیاسی در بن‌بست باقی خواهد ماند.

او تاکید کرده این وظیفه جامعه بین‌المللی و کشور‌های حامی طرف‌های مختلف در سوریه است تا مسیر اجرای آتش‌بس پایدار را هموار سازند.

این عضو ارشد کمیته قانون اساسی سوریه افزوده وقتی این اتفاق رخ دهد، آن‌وقت شاهد تسریع روند سیاسی خواهیم بود، چراکه ه
مکرون: امیدوارم رئیس جمهور آینده آمریکا در عرصه جهانی فعال باشد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ابراز امیدواری کرده است که رئیس جمهور آینده آمریکا یک بازیگر جهانی باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مکرون با تاکید بر این که هر کس در انتخابات آمریکا برنده شود، فرانسه با او همکاری خوبی خواهد داشت، گفت: ما برای حل پیچیده‌ترین درگیری‌ها به آمریکا نیازمندیم.

رئیس جمهور فرانسه گفت: جهان به یک رهبری فعال نیازمند است و آمریکا می‌تواند در این زمینه نقش خود در شورای امنیت سازمان ملل را ایفا کند.

آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش نوشته است که در سال‌های اخیر سیاست خارجی دولت ترامپ مایه نا امیدی فرانسه بوده است.

خروج دولت ترامپ از توافق آب‌وهوایی پاریس و همچنین توافق هسته‌ای ایران از جمله رویداد‌هایی بوده است که با ناخشنودی دولت فرانسه همراه شده است.

دولت فرانسه همچنین در زمینه مالیات و درخواست ترامپ برای پرداخت بیشتر هزینه‌های دفاعی در ناتو با آمریکا اختلاف‌نظر داشته است.
 
آمریکا: هر کس جلوی تحریم تسلیحاتی ایران را بگیرد، تحریم می‌کنیم

آمریکا اعلام کرده است که هر کشور یا موجودیتی را که بخواهد مقابل تلاش واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را بگیرد، تحریم می‌کند. کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با طلال الحاج، رئیس دفتر تلویزیون العربیه در نیویورک، از این موضع دفاع کرد. او گفت: حالا که سایر کشور‌ها مقابل ایران نمی‌ایستند، آمریکا این کار را یک‌تنه انجام می‌دهد.

کرافت گفت: «به نظر من هر کشوری که با ما رای ندهد تا کسب اطمینان کند که ایران دسترسی تسلیحاتی ندارد، شریک دولت اول حامی تروریسم در جهان است.»

گفت‌وگوی سفیر آمریکا با العربیه از اولین واکنش‌های رسمی واشنگتن در پی رای قاطع منفی شورای امنیت سازمان ملل به تقاضای آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی بوده است. 

بلاروس مجوز فعالیت گروهی از رسانه‌ها و خبرنگاران خارجی را لغو کرد

مقامات بلاروس روز شنبه مجوز فعالیت شماری از رسانه‌ها و خبرنگاران خارجی در این کشور را لغو کردند. این تصمیم در آستانه برگزاری تظاهرات روز یکشنبه معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر در بلاروس اتخاذ شد. خبرگزاری فرانسه یکی از رسانه‌هایی است که مجوز فعالیتش در بلاروس لغو شده است.

وزارت خارجه بلاروس اعلام کرده که لغو مجوز فعالیت شماری از رسانه‌های خارجی به توصیه کمیسیون مبارزه با افراط گرایی و تروریسم گرفته شده است.

سوتلانا تیخانووسکایا، رقیب رئیس جمهوری بلاروس در انتخابات اخیر در واکنش به لغو مجوز فعالیت شماری از رسانه‌های خارجی تاکید کرد که این تصمیم از «ورشکستگی اخلاقی» دولت این کشور حکایت دارد. به گفته وی حکومت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در تلاش است تا با ایجاد «ترس و ارعاب» قدرت را حفظ کند.

بنا به نتیجه رسمی انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که روز ۹ اوت (۱۹ مرداد) برگزار شد الکساندر لوکاشنکو برای ششمین بار به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد. مخالفان دولت بلاروس نتیجه اعلام شده را رد کرده اند و از «تقلب» در رای گیری سخن می‌گویند.

الکساندر لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ میلادی تاکنون قدرت را در بلاروس در دست دارد. سوتلانا تیخانووسکایا پس از اعلام نتیجه انتخابات اخیر به لیتوانی پناهنده شد.

اولین اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس با برخورد نیرو‌های امنیتی به خشونت کشیده شد. در جریان این اعتراض‌ها سه نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند.
 
به موشک بستن منطقه سبز بغداد؛ این بار به پایگاه نظامی سفارت آمریکا در عراق

یک حمله موشکی منطقه سبز در بغداد پایتخت عراق را که مقر نهاد‌های حکومتی و سفارتخانه‌های خارجی است، هدف قرار داد. منابعی به العربیه و الحدث گفتند که ۴ فروند موشک کاتیوشا، پایگاه نظامی سفارت آمریکا در بغداد را هدف قرار داد که به دنبال آن گشت هوایی بر فراز منطقه انجام شد. این حمله تلفاتی جانی در پی نداشت.

همچنین یک بمب کارگذاری شده، هنگام عبور یک کاروان نظامی آمریکا بین شهر‌های حله و دیوانیه در جنوب عراق منفجر شد. پیشتر «هسته اطلاع‌رسانی امنیتی» عراق، پنجشنبه‌شب-جمعه، گزارش داده بود که ۳ فروند موشک کاتیوشا منطقه سبز در بغداد را هدف قرار داد.

رسانه‌های عراقی نیز عصر روز پنجشنبه با استناد به یک منبع امنیتی، تایید کردند که یک فروند موشک به منطقه‌ای در حوالی منطقه سبز در مرکز بغداد برخورد کرد.

یک منبع عراقی تأکید کرد که اصابت موشک کاتیوشا به اطراف منطقه سبز، تلفات جانی نداشت.
 
ترکیه رزمایش نظامی جدید را خود در شرق دریای مدیترانه آغاز کرد

ترکیه روز شنبه رزمایش نظامی جدید خود در شرق دریای مدیترانه را که قرار است به مدت دو هفته ادامه یابد آغاز کرد. رزمایش جدید آنکارا در حالی آغاز می‌شود که تنش‌ها بین ترکیه و یونان بر سر منابع گازی در منطقه افزایش یافته است. هر دو کشور طی روز‌های گذشته رزمایش‌هایی را در منطقه انجام داده بودند.

وزارت دفاع ترکیه پیش از این اعلام کرد بود که جنگنده‌های این کشور شش هواپیمای نظامی یونان را روز پنجشنبه رهگیری کردند. بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه هواپیما‌های یونان به شناور تحقیقاتی «عروچ [عروج]رئیس» نزدیک شده بودند. به گفته آنکارا هواپیما‌های یونان پس از نزدیک شدن جنگنده‌های ترکیه مسیر خود را تغییر دادند.

در مقابل وزارت دفاع یونان تاکید کرده است که دو جنگنده نظامی ترکیه به جنگنده‌های «اف ۱۶» یونان که در حال بازگشت به به پایگاه خود در جزیره کرت بودند نزدیک شدند.

تنش‌ها بین آتن و آنکارا از روز دهم اوت (۲۰ مرداد) به دنبال اعزام شناور تحقیقاتی «عروچ رئیس» به آب‌های منطقه‌ای که یونان ادعای مالکیت بر آن را دارد افزایش یافت.

اتحادیه اروپا روز جمعه تهدید کرد که در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات بین ترکیه و یونان تحریم‌هایی را علیه آنکارا وضع خواهد کرد. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیش از این گفته بود که تحریم‌های اتحادیه اروپا تنها باعث خواهد شد تا عزم کشورش «جزم‌تر» شود.
 
مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۵ میلیون نفر گذشت

براساس آمار، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان از مرز ۲۵ میلیون نفر گذشته است.

همچنین تاکنون بیش از ۸۴۶ هزار نفر نیز جان خود را پس از ابتلا به کرونا از دست داده و بیش از ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار نفر نیز پس از ابتلا بهبود یافته‌اند.

آمریکا و برزیل و هند با بیشترین تعداد مبتلایان تا امروز مواجه بوده و کشور آنگولا نیز کمترین تعداد مبتلایان را با ۳ نفر مبتلا داشته است.

 

هشدار مینو محرز: سفر‌ها به حداقل نرسد کرونا شدت می‌گیرد

کارشناس سازمان بهداشت جهانی و عضو کمیته ملی مقابله با کرونا ایران گلایه می‌کند که در روز‌های اخیر و به دلیل تعطیلات ماه محرم بسیاری از شهروندان سفر را به در خانه ماندن ترجیح داده‌اند.

مینو محرز به برنا گفت: «در آینده نزدیک به دلیل سفر‌های زیاد در این روز‌ها شاهد افزایش و شدت گرفتن موج کرونا در کشور هستیم.»

به دلیل تعطیلی روز‌های شنبه و یک‌شنبه، از روز پنج‌شنبه سیل مسافران به سوی شهر‌های شمالی سرازیر شد. از مناطق شمالی ایران دو استان مازندران و گیلان به لحاظ شدت شیوع کرونا در وضعیت قرمز و استان گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه روز پنج‌شنبه ستاد استانی فرماندهی مدیریت و کنترل کرونا گفت: با وجود کاهش ۲ درصدی مرگ و میر بر اثر بیماری کووید۱۹ در موج دوم شیوع ویروس، وضعیت بسیاری از شهرستان‌های مازندران قرمز است و این وضعیت در برخی شهرستان‌ها مانند رامسر از قرمز نیز فراتر رفته است.
 
مینو محرز با اشاره به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر می‌گوید اگر این دستورالعمل‌ها از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی و زدن ماسک به دقت رعایت نشود "مشکلات متعدد" بروز می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار