فرماندار هلیلان ؛
فرماندار هلیلان گفت: ۶ طرح اقتصادی هفته دولت با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این شهرستان کلنگ زنی و افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 28 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛  سعید شهبازی اظهار داشت: این طرح ها شامل افتتاح مرکز اورژانس، پل سیمره، کلینیک شهرک توحید و درمانگاه پیازآباد منطقه زردلان است.

وی افزود: علاوه بر این طرح ها پروژه‌های دیگری از جمله نخستین طرح گردشگری هلیلان به عنوان شعبه دوم نشمیل با هدف ایجاد اشتغال، توسعه و محرومیت زدایی از شهرستان هلیلان کلنگ زنی شد.

شهبازی یادآور شد: حجم سرمایه گذاری طرح گردشگری نشمیل هلیلان ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که در سه فاز به پایان خواهد رسید و این طرح زمینه اشتغال ۲۵ نفر از مردم بومی شهرستان را فراهم می کند.

فرماندار هلیلان در ادامه افزود: امروز نیز با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ۲ سایت ارتباطی تلفن همراه در روستای چال خشک و بانقلا در منطقه زردلان با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال که از محل اعتبارات مناطق محروم روستایی وزارت ارتباطات تامین شده بود به بهره برداری رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در آیین افتتاح پایگاه اورژانس پل سیمره هلیلان اظهار داشت: با توجه به محرومیت و حساس بودن منطقه، این مرکز با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال که شامل سه میلیارد ریال برای ساخت ساختمان مرکز اورژانس، پنج میلیارد ریال برای تجهیزات پایگاه و ۲۰ میلیارد ریال نیز جهت خرید آمبولانس پیشرفته تیپ سی با تمام امکانات و تجهیزات فوریت اختصاص داده شده است.

دکتر جمیل صادقی فر با بیان اینکه این نخستین پایگاه اورژانس و فوریت پزشکی هلیلان محسوب می شود، تصریح کرد: با توجه به وسعت منطقه و قرار گیری این پایگاه در بین سه استان و همچنین فاصله این مرکز با مرکز استان با مساعدت و هماهنگی فرماندار نیازمند یک پایگاه دیگر در آینده هستیم.

وی یادآور شد: با تلاش ها و پیگیرهای مستمر ربیس شبکه بهداشت و درمان هلیلان بعنوان یکی از مطالبات مردم شهرستان خوشبختانه امروز کلینیک شهر توحید با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: سومین طرحی که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان امروز به بهره برداری رسید، درمانگاه پیاز آباد زردلان بود که جهت تجهیز این مرکز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان نیز در آیین افتتاح پایگاه اورژانس پل سمیره ، کلینیک شهر توحید و درمانگاه پیاز آباد زردلان ضمن قدردانی از رییس دانشگاه علوم پزشکی، معاون بهداشتی دانشگاه و فرماندار شهرستان گفت: با افتتاح این سه پایگاه بسیاری از مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان کاسته خواهد شد.

دکتر فاطمه کریمی در ادامه از ایجاد ۲ پایگاه فوریت پزشکی در شهر توحید و پیاز آباد خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وسعت منطقه و محرومیت منطقه هلیلان و نیز اهمیت بالای سرعت و فوریت در بخش درمان، تمام تلاش خود را جهت تسریع ایجاد این ۲ پایگاه بکار خواهم گرفت.

کریمی با بیان اینکه هدف ما در شهرستان هلیلان این است که هیچ نقطه کوری جهت عدم دسترسی یا دیر رسیدن بیمار به خدمت درمان وجود نداشته داشته باشد، افزود: تا پایان سال سه پد پروازی در کهره، روستای پیاز آباد منطقه زردلان گرمسیر و زردلان سردسیر راه اندازی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه با رایزنی های انجام شده ۲ خانه بهداشت در روستای های دارپروشه و پیامن علیا در آینده نزدیک ایجاد می شود که موافقت های آن نیز از طریق وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است.

گفتی است روز گذشته نیز در سومین روز از هفته دولت کارگاه قالی بافت درشت توسط کمیته امداد شهرستان در روستای تخم بلوط علیا با اشتغال زایی ۲۸نفر با حضور فرماندار و ریس کمیته امداد شهرستان افتتاح شد.

رییس کمیته امداد شهرستان هلیلان نیز در این آیین اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز جهت افتتاح این کارگاه ۵۰۰ میلیون ریال است که ۲۸ کارآموز در در قالب ۲۰۰ ساعت در طول ۲ ماه آموزش های فرش بافی را پشت سر می گذارند.

عزیز مراد غلامی یاد آور شد: جهت حفط سلامت کارآموزان و رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی بصورت دقیق اجرا شده و آموزش در ۲ شیفت صبح و بعداز ظهر برگزار می شود.

وی تاکید کرد: این کارآموزان در ادامه آموزش و فراگیری کامل فرش بافی با سرمایه گذاری کمیته امداد در منزل می توانند اقدام به تولید فرش نمایند و کمیته امداد علاوه بر سرمایه گذاری نیز در فرایند فروش و بازار یابی محصولات این تولیدکنندگان اقدام لازم را اتخاذ خواهد نمود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۵۶ نفر در این کارگاه آموزش دیده اند، افزود: جهت توانمند سازی و ایجاد اشتغال جوانان روستاهای منطقه هلیلان، این کارگاهها در آینده نزدیک به اکثر روستای هلیلان تعمیم خواهد یافت.

رییس کمیته امداد شهرستان هلیلان در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۳۰ نفر بصورت مستقیم توسط کمیته امداد در قالب طرح های خود کفایی مشغول شدند ، یادآورشد: در ۶ ماهه دوم سال در قالب کاشت زعفران، کلاس های صنایع دستی، پرورش مرغ خانگی به بیش از ۲۰۰ نفر آموزش داده می شود./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار