دو نفر از کارکنان کمپ ترک اعتیاد که به اتهام قتل یکی از معتادان بستری در کمپ در دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شده بودند با نجات از مجازات قصاص به پرداخت دیه محکوم شدند.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 27 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» رسیدگی به این پرونده از 23 خرداد سال 91 به‌دنبال کشف جسد مرد جوانی به نام سینا 30 ساله در استخر یک مرکز ترک اعتیاد در منطقه حصار کرج آغاز شد. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان در آب استخر غرق شده است اما وقتی جسد وی به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد نتیجه بررسی‌ها نشان داد وی در اثر ضربه به سر و شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی جان باخته است.کارآگاهان جنایی به‌دنبال گزارش پزشکی قانونی تحقیقات خود را از کارکنان کمپ شروع کردند و در همان تحقیقات اولیه دریافتند مهرداد و احمد که هردو از کارکنان کمپ بودند ساعتی قبل از مرگ سینا با او درگیر شده بودند.

بنابراین هر دو به‌عنوان مظنون اصلی این پرونده جنایی تحت بازجویی قرار گرفتند. متهمان در اظهارات خود مدعی شدند سینا به تازگی برای ترک اعتیاد به کمپ منتقل شده بود و نمی‌خواست تحت درمان قرار بگیرد بنابراین بین آنها درگیری رخ داده است. متهمان در ادامه مدعی شدند قصد کشتن سینا را نداشته‌اند اما در جریان درگیری وی به داخل استخر افتاده است و آنها نیز به تصور اینکه خودش بیرون می‌آید او را رها کرده و رفته‌اند اما ساعتی بعد وقتی متوجه شدند جسد وی روی آب مانده است دریافتند وی جان باخته و موضوع را به پلیس گزارش کرده‌اند. به‌دنبال اظهارات این دو متهم آنها به اتهام قتل عمد بازداشت شدند پس از صدور کیفرخواست از سوی دادسرا دو متهم در دادگاه کیفری استان البرز تحت محاکمه قرار گرفتند.

اما از آنجا که اظهارات دو متهم نشان نمی‌داد که کدام‌یک از آنها عامل مرگ سینا بودند بنابراین با رأی قضات دادگاه حکم قصاص از دو متهم ساقط شد و هر دو به پرداخت دیه محکوم شدند.

مهرداد و احمد که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه 440 میلیون تومانی مقتول هشت سال در ندامتگاه مرکزی کرج در حبس بودند سرانجام با تلاش جمعی از نیکوکاران و مددکاران و همچنین چشم‌پوشی اولیای دم از دریافت دیه کامل صبح دیروز متهمان با پرداخت 155میلیون تومان دیه به اولیای دم رضایت آنها را جلب کردند. این دو متهم بزودی از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار