رئیس پلیس فتای استان قم هشدار داد؛
رئیس پلیس فتای استان قم نسبت به کلاهبرداری در فضای مجازی با تبلیغ فروش یا اجاره ارزان قیمت وسایل عزاداری محرم هشدار داد. کلاهبرداران سایبری با عنوان‌های اغواء کننده از قبیل فروش وسایل عزاداری محرم با کمترین قیمت و یا با تخفیف‌های باور نکردنی قصد به دام انداختن قربانی‌های خود را دارند.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۸ 26 August 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به خرید آنلاین در شرایط کرونا تاکید کرد: بخشی از تبلیغات فروش و یا اجاره وسایل عزاداری سالار شهیدان که در شبکه‌های اجتماعی از سوی مجرمان سایبری قرار داده می‌شود هدفی جز کلاهبرداری از شهروندان را ندارد.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری با عنوان‌های اغواء کننده از قبیل فروش وسایل عزاداری محرم با کمترین قیمت و یا با تخفیف‌های باور نکردنی قصد به دام انداختن قربانی‌های خود را دارند.

رئیس پلیس فتای استان قم با بیان این که در پی هدایت شهروندان به صفحات جعلی بانکی، شاهد خالی شدن حساب بانکی آن‌ها هستیم، ادامه داد: مجرمان سایبری با عنوان این موضوع که برای ارسال اقلام این دهه نیاز به واریز پیش پرداخت یا بیعانه از سوی خریداران است، بعد از دریافت وجه دیگر جوابگوی تماس خریداران نیستند.

سرهنگ موالی در خصوص کلاهبرداری در ایام محرم به شهروندان توصیه کرد: هیئت‌ها و تکایا برای اجاره داربست، چادر، سیستم صوتی، اکو و… حتما از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند اقدام کنند و فریب تبلیغات ارزان قیمت شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

این مقام سایبری ادامه داد: عزاداران حسینی (ع) مراقب باشند که فریب آگهی‌های اغوا کننده را نخورده و از پرداخت هرگونه وجه تا قبل از دریافت کالا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی خواند و از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنت http://www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار