پروژه بیوایمپلنت یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و از پروژه‌های مهم پزشکی غرب کشور است که طی سال‌های اخیر احداث آن با فراز و نشیب زیاد همراه بوده و حتی برای مدتی روند اجرای آن با کندی و توقف همراه شد، اما اکنون همه کارهای آن انجام شده و در بخش بافت سخت آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 25 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل  از ایسنا،این مجموعه مهر ماه سال 91 کلنگ زنی شد و بارها زمانی برای بهره‌برداری از آن اعلام شد، اما تحقق نیافت. طی سفر چند وقت قبل رئیس سازمان ایدرو به کرمانشاه و بازدیدی که از پروژه صورت گرفت مقرر شد این مجموعه در هفته دولت امسال افتتاح شود.

امیر بیات مدیرعامل ایدرو در حاشیه این بازدید، با تاکید بر تسریع تکمیل این پروژه صنعتی در استان کرمانشاه گفت: بنا داریم بافت سخت پروژه بیوایمپلنت را در هفته دولت افتتاح کنیم و همچنین بافت نرم مرکز ایمپلنت کرمانشاه را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: پروژه بیوایمپلنت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که عملیات اجرایی آن در دولت دهم آغاز شده و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز از افتتاح واحد تولید بیوایمپلنت کرمانشاه در هفته دولت امسال خبر داد.

محسن دارابی روز 14 مرداد و در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت نوسازی صنایع ایران( ایدرو) از سایت شرکت دانش بافت البرز در شهرک صنعتی بیستون، گفت: این مرکز دومین مرکز بیوایمپلنت و بزرگترین فرآوری کننده بیوایمپلنت‌های آلوگرافت در ایران است که علاوه بر تامین نیاز بازار داخل، می‌تواند به کشورهای هدف نیز صادرات داشته باشد.

دارابی خاطرنشان کرد: در این مرکز، بیوامپلنت‌های قلبی و عروقی و استخوانی تحت عنوان بافت نرم و بافت سخت تولید می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه سرمایه‌گذرای این مجموعه را 300 میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر کارهای این واحد تولیدی انجام شده، بنا داریم در هفته دولت بافت سخت این مجموعه را افتتاح کنیم.

دارابی یادآور شد: شرکت دانش بافت البرز با تولید ۱۲۰۰ عدد تاندون استخوانی و ۱۳۵۰ عدد دریچه‌های قلبی و عروقی زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

--- حالا در لیست پروژه‌های افتتاحی حوزه صنعت و معدن کرمانشاه برای هفته دولت 55 طرح اعلام شده که نامی از بیوایمپلنت بین آنها نیست.

احسان صلاحی معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه بیوایمپلنت کاملا آماده افتتاح است و مشکلی برای بهره‌برداری از آن وجود ندارد، گفت: تنها کاری که در حال انجام آن هستیم رایزنی برای تامین مواد اولیه است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولید قطعات بیوایمپلنت باید از بافت اجساد تامین شود، یادآور شد: در حال رایزنی‌ برای این موضوع از طریق پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم.

صلاحی ابرازا میدواری کرد این رایزنی‌ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و در کوتاه‌ترین زمان شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم ملی با حضور مسئولین مربوطه باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار